Hvilket dyr med pels er det mindst tidskrævende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.901 visninger
13 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2024

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder, så ønsker min datter på 7 år sig et kæledyr, og jeg vil gerne give hende den gave, det er at have et dyr at elske og passe på. Jeg er dog virkelig bange for at anskaffe mig et dyr, som det viser sig, at vi ikke kan give de optimale forhold eller korrekt pasning. Så hvad kan I anbefale?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Ja, som overskriften lyder, så ønsker min datter på 7 år sig et kæledyr, og jeg vil gerne give hende den gave, det er at have et dyr at elske og passe på. Jeg er dog virkelig bange for at anskaffe mig et dyr, som det viser sig, at vi ikke kan give de optimale forhold eller korrekt pasning. Så hvad kan I anbefale?

Nu kender vi jo ikke jeres livstil osv. 

men min tanke er en kat. Den kræver ikk voldsomt meget. De skal have mad, vand og ren kattebakke dagligt. Og selvfølgelig nus og hygge. Men ellers så passer de stortset sig selv. 
Kan nemt være alene hjemme 

Anmeld Citér

5. juli 2024

Babycrew

Jeg tænker også, at i skal kigge på et kat.

Huskatte kan man anskaffe sig til ingen penge, racekatte ligger på forskellige priser. Husk det kun er en racekat, hvis den har stamtavle. Alt uden tavle = huskatte.

Derudover så er det vigtigt, at få katten neutraliseret, vaccineret og ID mærket. Selv hvis det er en indekat, så kan den jo slippe ud.

Mht at tilbyde den de optimale vilkår, så er det frisk vand, masser af leg, mulighed for at komme op i højden, noget at hvæsse klør på og så ordentligt mad.

Katte er obligate carnivorne, altså kødædere. Derfor er det vigtigt, at få godt foder til katten som har en høj procentdel af kød. Personligt vil jeg anbefale Essential - The Jaguar. Det benyttes af alt fra killinger, voksne katte, fertile og neutraliserede katte. Derudover er det vigtigt med masser af vådfoder til katten, gerne i sauce. Dette er fordi, at katten normalt får største delen af sit væskeindtag fra de byttedyr de jager. De er derfor ikke gode til at få drukket nok væske og dette er ofte skyld i urinvejsproblemer.

En ekstra lille ting, foderskåle skal gerne være metal eller glas, da plastikskåle kan forårsage katte acne.

Håber dette kunne bruges. En kat er et fantastisk kæledyr.

Anmeld Citér

5. juli 2024

Anonym

Jeg er enig i en kat, dyr i bur er ikke for børn

Anmeld Citér

5. juli 2024

Qwerty1234

Helt sikkert en kat

Anmeld Citér

5. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Vi har katte og de passer egentlig sig selv, skal have vand og mad hver dag, men det er også det de kræver (de får selvfølgelig også nus og kærlighed).

Men de kan gå ud og ind som de vil, og derved få massere aktivering og de bruger ikke bakke. Men besørger ude.

Anmeld Citér

5. juli 2024

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Hejsa,

Vi har anskaffet os en kat fra et internat for 3 måneder siden. Helt perfekt til vores familie. Vores er en ung kat, men vi kiggede oprindeligt efter en på en 6-8 år. Fordelen ved en voksen kat i stedet for en killing, er at den har udviklet sin personlighed. Så man kan finde en der gider at kæle

Anmeld Citér

5. juli 2024

Anonym

Husk at en kat (hvis du vælger en kat) nemt bliver 12-18 år gammel ��er du indstillet på at have kat i så mange år? Hvem skal passe i ferier mv? 
katte er skønne, vælg en som er god med børn. Nogle katte er meget nervøse omkring børn. 

vil ikke anbefale dyr i bur - det er simpelthen for synd og de har det ikke godt. 

Anmeld Citér

5. juli 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vi har stor stor glæde af min datters dværghamster den kræver virkelig ikke meget og er nem at få passet, hvis vi skal på ferie. Den er ikke kun vågen om natten. Den kommer tit ud og er nysgerrig i løbet af dagen.

Anmeld Citér

5. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

En guld eller dværghamster.

den skal have frisk mad og vand dagligt, og buret skal skiftes en gang om ugen. Grønt kan man plukke i haven eller give lidt fra køkkenet fx små rester fra når man skærer salat.

de kan blive enormt tamme, og kan ellers passe sig selv i buret.

vil anbefale et større bur evt et stort akvarium (uden låg) så den har massere af plads og boltre sig på, ved akvarium slipper man også for bundlaget bliver skubbet ud på gulvet. 

+ det er nemmere at få passet en hamster hvor passer evt kan tage buret med hjem, end et større dyr som fx kat/hund hvor man skal betale for pension eller have nogen til at komme eventuelt, for at passe.

Derudover økonomisk må man sige dyrlæge regningerne næppe løber op i lige så højt et beløb som større dyr (husk forsikring hvis i vælger kat/hund) der skal vaccineres mm. 

og nu når det virker til at være første dyr, og i skal have en føling af interessen også, er en hamsters levetid formegentlig også mere overskuelig end at binde sig til en kat fx som kan blive 12+ år.

Så tænker sæt jer ind i hvad i synes er søde dyr, hvad de kræver af plads, fodring mm, hvor længe lever de, kan i få dyret passet, har i økonomien til det ifht eventuelle vacciner og ved uforudsete udgifter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.