Smerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
*.* skriver:

Hvis det er iskias, søger det bare at vente. Jeg fik det, og lægen sagde jeg skulle tá det med ro og vente til det gik væk. Tog ca 3 uge4.

Ej Så er hele vores ferie jo ødelagt. Kan jeg næsten ingenting. Sådan noget lort. Er pænt frustreret

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2024

Hanspige

Kiropraktor  

God bedring

Anmeld Citér

4. juli 2024

Anonym

Ja gå til en kiropraktor i morgen. Så er det formentlig fixet 

Anmeld Citér

4. juli 2024

321

Omsorgsgiver skriver:

Jeg døjer med smerter i lænden der stråler ned i ballerne når jeg gør en bestemt bevægelse. Jeg kan ikke engang bukke mig ned eller løfte mine ben op, så gør det voldsomt ondt. At tørre mig efter toiletbesøg er også smertefuldt når jeg skal vride i ryggen.  

Jeg har før døjet med det hvor jeg gik til fysioterapi. Han fandt ikke noget, og mente det var overbelastning fra mit arbejde og dumme arbejdsbevægelser. Jeg er sosu assistent. Men før var det ikke så slemt som nu. Det gør også ondt når jeg skal vende mig i sengen. 
Første gang kom det pga. for tunge løft på arbejde i flere dage i stræk. 
Det gik så bedre. Ikke helt væk. 
Idag var vi så ude og bowle og lige siden har jeg haft ondt Kan næsten ikke sætte mig op på sofaen fra liggende stilling. 
Hvad tænker I det kan være??

Iskias nerven som de andre siger. 
Hvis du har mulighed så både kiropraktor og massør. Men ellers så kiropraktor. 

Anmeld Citér

5. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Omsorgsgiver skriver:

Ej Så er hele vores ferie jo ødelagt. Kan jeg næsten ingenting. Sådan noget lort. Er pænt frustreret

Det er mega surt ja, forstår din frustration. Håber det snart går over, og i kan nyde ferriejm

Anmeld Citér

6. juli 2024

Hejdu

Jeg har haft noget lignende. For mig har det hjulpet at lave pigeon pose (yoga) jævnligt. Prøv at Google det.

Start med at lægge et ben foran kroppen (benet i den side du har ondt i) og det andet ben bagude med kroppen lodret og så kan du læne dig så langt ned over det forreste ben, som du kan holde ud. Prøv at se, hvor tæt du kan få modsatte skulder på det forreste knæ, så skulle det gerne strække i balden. Hold gerne strækket et minut eller to og gør det hver dag i et par uger og se om det hjælper.

Hvis det gør meget ondt, så stop, så er det nok ikke det samme som ved mig. Mit kom efter jeg begyndte at løbe og kommer hvis jeg ikke får restitueret nok eller overbelaster kroppen ved at løbe eller gå langt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.