Hvor specielt er okay??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2009

Tynen

Mebach skriver:

Haha, Fedelis!!!

HAHA  Classic!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Tynen

Synes det er et lidt problematisk emne at gøre sig til dommer i

Vi er alle forskellige, har forskellige holdninger, meninger, bekendtskaber og dermed forskellige associationer til de navne vi vælger at kalde vores børn.

Hvad der er et fedt, sødt, unikt eller et helt specielt og perfekt navn for mig, kan måske få andre til at råbe "Tvangsfjernelse! Det gør man da ikke mod et barn!" med det samme de hører det

Men hvem skal have lov at bestemme?

Synes, som QP, at det ville være forfærdeligt kedeligt hvis alle hed det samme.
Jeg vil rigtig gerne undgå at mine børn skal kaldes deres fornavn efterfulgt af efternavnets forbogstav fordi der er 3 andre i klassen der hedder det samme, men det er bare min mening
Hvad andre vælger at prioritere og kalde deres børn, vil jeg ikke hverken blande mig i eller kommentere 

Trine - Der har fået så mange "Hak" pga. vores navnevalg

Anmeld

4. november 2009

NaFe

Jeg syntes ikke navne kan blive specielle nok... Elsker unikke navne og er slet slet ikke til de helt normale danske navne som mads mikkel eller Sofie....

Min Datter hedder Feluca Papaya, og er vildt glad for det navn...

Men syntes da man skal vælge lige det navn man syntes, lige meget hvad alle andre siger.. Har da hørt meget for valget a mit navn til min datter, men det rør mig virkelig ikke, for for mig kunne hun bare ikke hedde andet end Feluca papaya...

Anmeld

4. november 2009

FruPudderkvast

Jeg synes bestemt godt om specielle navne!

Og synes først at det bliver et problem når det giver dårlige associationer.. Fx Anus (og ja, det kan man rent faktisk godt hedde ) Eller de forældre man hører om som søger om at få lov til at kalde deres børn "Superman" osv.. Det bliver liiige lidt for mærkeligt til mig..

Men altså børnene skal sgu nok lære at stave deres navn ligegyldigt hvad de hedder og der vil altid være folk der spørger "Hvordan staver du det?"..

Altså jeg hedder Sarah - ganske simpelt navn.. Men jeg har gennem tiden heddet Sara, Sahra, Zarah, Zara og Zahra..

Anmeld

4. november 2009

Camilla_a

Jeg syntes ikke navne kan blive specielle nok... Elsker unikke navne og er slet slet ikke til de helt normale danske navne som mads mikkel eller Sofie....

Min Datter hedder Feluca Papaya, og er vildt glad for det navn...

Men syntes da man skal vælge lige det navn man syntes, lige meget hvad alle andre siger.. Har da hørt meget for valget a mit navn til min datter, men det rør mig virkelig ikke, for for mig kunne hun bare ikke hedde andet end Feluca papaya...

Jeg har heller aldrig været så meget til de "almindelige" navne. Mine drenge hedder Frey og Loke og kunne slet ik forstille mig dem hedde andet. Dem som kender dem siger også de slet ikke kunne hedde feks jesper eller jonas

Er helt vildt med din datters navn Feluca

Anmeld

4. november 2009

LouiseNielsen

Jeg ville rigtig gerne at hvis vi får en dreng så skulle han hedde Janus. Men vil jeg simpelthen ikke byde ham, for det er da lige til at blive drillet med....

Vi har bestemt han skal hedde Mikkel. Medmindre han er rødhåret, for så finder vi et andet navn, så han ikke vil blive kaldt mikkel ræv!

Anmeld

4. november 2009

4xGreve

altså vores datter hedder jo Daniella og hvis vi får en pige mere skal hun hedde Chilli hvis vi får en dreng har vi endnu ikke fundet på noget men specielt bliver det da også men ikke sådan vildt og underligt

Anmeld

4. november 2009

NaFe

Camilla_a skriver:

Jeg har heller aldrig været så meget til de "almindelige" navne. Mine drenge hedder Frey og Loke og kunne slet ik forstille mig dem hedde andet. Dem som kender dem siger også de slet ikke kunne hedde feks jesper eller jonas

Er helt vildt med din datters navn Feluca

Nemlig... Min mor var ikke så vild med navnet Feluca da jeg sagde det.. men nu.. ja der siger hun "jamen hun er bare en Feluca, intet andet passer til hende...."

Uhhh Frey var også med på min liste over navne... Har noget med F navne..hehe,,,

Anmeld

4. november 2009

Camilla_a

Feluca09 skriver:

Nemlig... Min mor var ikke så vild med navnet Feluca da jeg sagde det.. men nu.. ja der siger hun "jamen hun er bare en Feluca, intet andet passer til hende...."

Uhhh Frey var også med på min liste over navne... Har noget med F navne..hehe,,,

Lige et billede af mine to små nordiske guder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.