Hvor specielt er okay??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. november 2009

hc=k

Jeg hører flere og flere som kalder deres barn for alt muligt og umuligt og så tænker jeg bare hvor går grænsen??
Synes det skal tages op til debat hvor alles mening er velkommen for jeg mener virkelig at børns navne godt kan blive for Specielt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

LouiseNielsen

Giver dig fuldstændig ret.... Det kan blive alt alt for specielt!

Jeg tænker lidt at det skal være noget der for barnet selv er nemt og lære at sige/skrive.  Også skal det være noget der selvom de er 35 år gammel stadig er sødt eller nok nærmere pænt når man når den alder..... Der er rigtig mange forældre der ikke tænker på det når de giver deres børn navn.....

Min søn på 2½ hedder Nicklas hvilket jeg syntes er tidsløst... Fidusen i maven skal hedde enden: Josefine eller Mikkel...

Anmeld

4. november 2009

Maise

Jeg hører flere og flere som kalder deres barn for alt muligt og umuligt og så tænker jeg bare hvor går grænsen??
Synes det skal tages op til debat hvor alles mening er velkommen for jeg mener virkelig at børns navne godt kan blive for Specielt.

Jeg har ikke født endnu, men hun skal hedde Alma eller Clara. Indtil vidre bliver hun bare kaldt lillepigen eller fedelis. det sidste fordi hun vejer 300-400 gram mere end gennemsnittet og også tager mit blod - har for lav bloprocent trods jeg tager alt hvad jeg skal og spiser meget broccoli, spinat og persille.

Anmeld

4. november 2009

hc=k

Vil da lige fortælle at min egen dreng hedder Kristopher Det staves specielt, men siges jo som det ellers ville gøre.

Tidsløst navn som Louise også nævner med Nicklas

Anmeld

4. november 2009

Valle81

Hejsa,

Jeg synes også de kan blive for specielle, skøre, alt for kringlede og opfindsomme og til tider også noget uheldige.

Kan godt forstå at man gerne vil have et navn til sit barn som ikke alle hedder, men det behøver man jo ikke at gå til ekstremer for. Mange navne er jo oppe i perioder, og så er det jo muligt at finde et alm sødt navn, som i den periode slet ikke bliver brugt, men som måske bliver populært ti år efter, men så går det nok også:0)

Kendte nogle der på et tispunkt ovevejde Ocean eller Heaven til den datter de ventede. Jeg stod helt af, da hun så blev født juleaften var min kommentar, nå skal hun så hedde Christmas:0) Kunne ikkke dy mig:0) Men hun kom ikke til at hedde nogle af delene:0)

Knus Christina, som ikke er meget for de helt specielle navne og heller ikke dem der er for udenlandsk klingende mm det er fordi man er relateret til udlandet

Anmeld

4. november 2009

Rasmine

Maise skriver:

Jeg har ikke født endnu, men hun skal hedde Alma eller Clara. Indtil vidre bliver hun bare kaldt lillepigen eller fedelis. det sidste fordi hun vejer 300-400 gram mere end gennemsnittet og også tager mit blod - har for lav bloprocent trods jeg tager alt hvad jeg skal og spiser meget broccoli, spinat og persille.

Haha, Fedelis!!!

Anmeld

4. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Fuldstændig enig med Jer andre i at navne kan blive alt for specielle eller "søde"... man er nødt til at tænke på hvordan navnet lyder til en mand/kvinde på 55 også

Jeg kan godt lide specielle navne, forstået på den måde at jeg helst ikke vil vælge navne der ligger på toplisterne, til mine børn. Men jeg tænker stadig over at de skal hedde det resten af livet

Knus Caroline - og indtil videre Laura

Anmeld

4. november 2009

LHB

Jo det kan helt sikkert blive for specielt, men synes også det er kedeligt, når alle børn hedder det samme. Er selv lidt ærgerlig over at de navne vi har i tankerne ligger på blandt de sidste på top 50 over brugte navne i 2008, men så længe det ikke er top 10, så går det jo nok.

Kan godt forstå at nogen vælger navne der er meget specielle, men kunne aldrig selv finde på det og er selv kun til gode gamle danske navne.

Det vigtigste er vel at man selv er tilfreds med de navne ens børn får.

Anmeld

4. november 2009

qp

Helt enig... der findes rigtig mange specielle/ sære/ underlige/ anderledes navne!

Når det så er sagt så tror jeg næsten man skal kende nogen for, at kunne forholde sig til navnet. Min venindes mand hedder Stinus og første gang jeg hørte det var jeg ved, at falde på røven... kæft et underligt navn - jeg synes stadig nu mange år efter, at navnet er grueligt men jeg har vænnet mig til det og tænker ikke så meget over det. Han hedder bare Stinus.... hehe!

Kendte engang en lille babypige der hed Cordelia - og tænkte også, at det nu var et lidt mystisk navn men nu synes jeg faktisk, at det er er ret fedt navn.

Men navne som Balder (hund), Malte (ost), Felix (tøjdyr) er specielle og vi forbinder dem alle med forskellige ting - og ovenover kan i jo se hvad jeg forbinder de overnævnte navne med.

Hvis forældrene til børn med de navne havde forbundet dem med de samme ting som jeg, så havde de jo nok ikke valgt de navne - for jeg tror ikke nogen forældre bevidst ville vælge et grimt navn til deres barn.

Såååh... som svar på overskriften: "Hvor specielt er okay?" - så vil svaret vel være, at det altid vil være individuelt som eks hvilken tøjstil man har idet folk ser og oplever tingene forskelligt.

Man kan ikke diskutere sådan et emne medmindre man er enige for der vil altid være nogen der bliver kede af det idet det er svært ikke, at blive personlig hvis det omhandler navnet til ens barn.

Anmeld

4. november 2009

Maise

Mebach skriver:

Haha, Fedelis!!!

JA når jeg er fuld bliver jeg kaldt stivelis, og har også kaldt mig selv for fedelis, men nu må hun jo være fedelis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.