Helt enig... der findes rigtig mange specielle/ sære/ underlige/ anderledes navne! 
Når det så er sagt så tror jeg næsten man skal kende nogen for, at kunne forholde sig til navnet. Min venindes mand hedder Stinus og første gang jeg hørte det var jeg ved, at falde på røven... kæft et underligt navn - jeg synes stadig nu mange år efter, at navnet er grueligt men jeg har vænnet mig til det og tænker ikke så meget over det. Han hedder bare Stinus.... hehe!
Kendte engang en lille babypige der hed Cordelia - og tænkte også, at det nu var et lidt mystisk navn men nu synes jeg faktisk, at det er er ret fedt navn.
Men navne som Balder (hund), Malte (ost), Felix (tøjdyr) er specielle og vi forbinder dem alle med forskellige ting - og ovenover kan i jo se hvad jeg forbinder de overnævnte navne med.
Hvis forældrene til børn med de navne havde forbundet dem med de samme ting som jeg, så havde de jo nok ikke valgt de navne - for jeg tror ikke nogen forældre bevidst ville vælge et grimt navn til deres barn.
Såååh... som svar på overskriften: "Hvor specielt er okay?" - så vil svaret vel være, at det altid vil være individuelt som eks hvilken tøjstil man har idet folk ser og oplever tingene forskelligt.
Man kan ikke diskutere sådan et emne medmindre man er enige for der vil altid være nogen der bliver kede af det idet det er svært ikke, at blive personlig hvis det omhandler navnet til ens barn.
Anmeld