Er du blevet gravid af præsperm???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Nej, jeg har i et år dyrket sex uden beskyttelse (er ikke på noget) hvor manden trækker sig ud. Men jeg kender min krop ret godt og tracker min mens - jeg gør det kun på ‘sikre’ dage. Det er videnskabeligt bevist at mange mænd ikke har sædceller i deres præsperm, som man ellers tror. 

Men! Der er altid en risiko og klart en højere risiko end med fx kondom. Så vil aldrig anbefale metoden.. men det har altså fungeret fint for mig.

hvis du er gået 4 dage over, hvorfor tager du så ikke bare en test? Den afslører med det samme om du er gravid. 

Det er da omvendt. Man ved, at præspermen i sig selv ikke indeholder sædceller, men har påvist, at der alligevel kan være levende sædceller i den, hvis der er frigivet sædceller fra testiklerne uden udløsning, eller hvis nogle sædceller fra en tidligere udløsning har gemt sig i urinrøret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2024

123321

Profilbillede for 123321

Når testen er negativ, så har din menstruation nok rykket sig  

Men som svar på dit andet spørgsmål, jeg er blevet gravid ved at anvende den metode, så man skal nok være bevidst (som det også lyder til I er) at det kan være et muligt scenarie

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym trådstarter

123321 skriver:

Når testen er negativ, så har din menstruation nok rykket sig  

Men som svar på dit andet spørgsmål, jeg er blevet gravid ved at anvende den metode, så man skal nok være bevidst (som det også lyder til I er) at det kan være et muligt scenarie

Haha ja, okay. Så (undskyld jeg spørger) der havde din kæreste heller ikke udløsning i dig, men alligevel blev du gravid? ��

Anmeld Citér

2. juli 2024

Konjac

Profilbillede for Konjac
Anonym skriver:

Har taget en test i formiddags (havde dog nået at tisse et par gange inden og drukket 1,5 L vand - tænker ikke det gør det store??). Den var i hvert fald negativ, men ingen tegn på menstruation endnu. Jeg er nu gået fem dage over forventet mens, underligt

Med halvanden liter væske og tisset to gange, så virker testen ikke. Urinen har slet ikke været koncentreret nok. Hvis du ikke tager den om morgenen, skal der gå minimum 4 timer siden sidst du tissede med minimalt væskeindtag.  Tag en ny test 

Anmeld Citér

2. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det er da omvendt. Man ved, at præspermen i sig selv ikke indeholder sædceller, men har påvist, at der alligevel kan være levende sædceller i den, hvis der er frigivet sædceller fra testiklerne uden udløsning, eller hvis nogle sædceller fra en tidligere udløsning har gemt sig i urinrøret. 

Det er kun hos nogle personer at det sker. 41% af mænd faktisk��

Og derudover skal manden altid tisse efter udløsning hvis der er en anden runde af de grunde du siger. 

Jeg hverken anbefaler denne metode eller noget, men jeg svarer blot på OP’s spørgsmål om egne erfaringer og research på emnet ��

Anmeld Citér

2. juli 2024

Anonym

Det er kun hos nogle personer at det sker. 41% af mænd faktisk��

Og derudover skal manden altid tisse efter udløsning hvis der er en anden runde af de grunde du siger. 

Jeg hverken anbefaler denne metode eller noget, men jeg svarer blot på OP’s spørgsmål om egne erfaringer og research på emnet ��

Det handler ikke om at anbefale eller fraråde metoden, men om at det, du skrev, var forkert. “Det er videnskabeligt bevist at mange mænd ikke har sædceller i deres præsperm, som man ellers tror. ”  Nej. Man ved, at der ikke er sædceller i præspermen i sig selv, og man har så fundet ud af, at det alligevel kan forekomme på grund af de nævnte omstændigheder. Og det kan selvfølgelig forekomme hos alle mænd under de omstændigheder, så de 41 % handler ikke om antallet af mænd, det kan ske for, men om hvor ofte, det anslås, at det sker. Det er selvfølgelig et meget usikkert tal, og andre kilder nævner 17-37 procent. 

Det er en myte, at man kan tisse sædcellerne ud, men det kan måske mindske risikoen. 

Anmeld Citér

2. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det handler ikke om at anbefale eller fraråde metoden, men om at det, du skrev, var forkert. “Det er videnskabeligt bevist at mange mænd ikke har sædceller i deres præsperm, som man ellers tror. ”  Nej. Man ved, at der ikke er sædceller i præspermen i sig selv, og man har så fundet ud af, at det alligevel kan forekomme på grund af de nævnte omstændigheder. Og det kan selvfølgelig forekomme hos alle mænd under de omstændigheder, så de 41 % handler ikke om antallet af mænd, det kan ske for, men om hvor ofte, det anslås, at det sker. Det er selvfølgelig et meget usikkert tal, og andre kilder nævner 17-37 procent. 

Det er en myte, at man kan tisse sædcellerne ud, men det kan måske mindske risikoen. 

All right, jeg ønsker ikke lige at dykke mere ned i den eller finde undersøgelser om det. Jeg tager udgangspunkt i de studier jeg har læst, men tager jeg fejl så beklager jeg. 
god dag!

Anmeld Citér

2. juli 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg ville vente med at tage testen til om morgen hvor du ikke har tisset hele natten.

Desuden kan en menstruation godt flytte sig laaang engang imellem sidst flyttede min sig 14 dage det siger min læge er helt normalt  

Anmeld Citér

2. juli 2024

Anonym trådstarter

Timf skriver:

Jeg ville vente med at tage testen til om morgen hvor du ikke har tisset hele natten.

Desuden kan en menstruation godt flytte sig laaang engang imellem sidst flyttede min sig 14 dage det siger min læge er helt normalt  

Jeg er blevet meget klogere af alle jeres svar, TAK! Vidste simpelthen ikke at den kunne rykke sig så meget (pinligt). Jeg har fået lidt lyserødt blod nu, så der er nok menstruation på vej

Anmeld Citér

3. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer. Jeg vil gerne høre jeres historie(r) om graviditet der er sket af præsprem…

Min kæreste og jeg har et par gange været lidt vovet, at have sex uden kondom til trods for at jeg ikke har været på p-piller siden start januar. Han har dog ikke fået udløsning oppe i mig, men jeg/vi ved selvfølgelig godt at der alligevel kan være en risiko for graviditet, når vi benytter denne “metode”. Sagen er den at jeg er gået 4 dage over forventet menstruation, hvilket ikke er sket før. Eller jo, men så har det maks været et par dage. Jeg kan ydeligere tilføje at jeg mine to sidste menstruationer har fået den d. 26 i måneden. Jeg har haft lidt on and off murren i underlivet den sidste 1,5 uge, men ellers føles alt normalt i kroppen. 

Jeg er lidt spændt på at se om den mens snart kommer

Ja. Jeg er blevet gravid 3 gange på p-piller. Derfor tager jeg dem heller ikke længere da de tydeligvis ikke virkede på mig og fik derfor hormonspiral i stedet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.