Er du blevet gravid af præsperm???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.775 visninger
22 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2024

Anonym trådstarter

Hej med jer. Jeg vil gerne høre jeres historie(r) om graviditet der er sket af præsprem…

Min kæreste og jeg har et par gange været lidt vovet, at have sex uden kondom til trods for at jeg ikke har været på p-piller siden start januar. Han har dog ikke fået udløsning oppe i mig, men jeg/vi ved selvfølgelig godt at der alligevel kan være en risiko for graviditet, når vi benytter denne “metode”. Sagen er den at jeg er gået 4 dage over forventet menstruation, hvilket ikke er sket før. Eller jo, men så har det maks været et par dage. Jeg kan ydeligere tilføje at jeg mine to sidste menstruationer har fået den d. 26 i måneden. Jeg har haft lidt on and off murren i underlivet den sidste 1,5 uge, men ellers føles alt normalt i kroppen. 

Jeg er lidt spændt på at se om den mens snart kommer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Nej. 
Men der er/kan være sædceller i præsperm så det er en reel mulighed

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym

Nej, jeg har i et år dyrket sex uden beskyttelse (er ikke på noget) hvor manden trækker sig ud. Men jeg kender min krop ret godt og tracker min mens - jeg gør det kun på ‘sikre’ dage. Det er videnskabeligt bevist at mange mænd ikke har sædceller i deres præsperm, som man ellers tror. 

Men! Der er altid en risiko og klart en højere risiko end med fx kondom. Så vil aldrig anbefale metoden.. men det har altså fungeret fint for mig.

hvis du er gået 4 dage over, hvorfor tager du så ikke bare en test? Den afslører med det samme om du er gravid. 

Anmeld Citér

1. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Snup du en test og få afklaring, det er ikke muligt for andre at gætte sig frem til. Og så se at få snakket grundigt med manden om, hvorvidt I ønsker en graviditet, eller om I hellere skulle se at finde noget prævention. 

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, jeg har i et år dyrket sex uden beskyttelse (er ikke på noget) hvor manden trækker sig ud. Men jeg kender min krop ret godt og tracker min mens - jeg gør det kun på ‘sikre’ dage. Det er videnskabeligt bevist at mange mænd ikke har sædceller i deres præsperm, som man ellers tror. 

Men! Der er altid en risiko og klart en højere risiko end med fx kondom. Så vil aldrig anbefale metoden.. men det har altså fungeret fint for mig.

hvis du er gået 4 dage over, hvorfor tager du så ikke bare en test? Den afslører med det samme om du er gravid. 

Fint det har virket for jer på den måde, og rart du kender din krop så godt. Jeg tror, at jeg med vilje har taget den lidt med ro og bare ventet på at min menstruation kom. Det er først nu her jeg begynder at tænke på, om jeg faktisk kan være gravid? Har heller ikke tegn på menstruation her til morgen. Må lige få købt en test nu her og se hvad den siger. Det er jo helt klart også bedst at tage den om morgenen

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Snup du en test og få afklaring, det er ikke muligt for andre at gætte sig frem til. Og så se at få snakket grundigt med manden om, hvorvidt I ønsker en graviditet, eller om I hellere skulle se at finde noget prævention. 

Tak. Jeg tænker, at få købt en test nu her. Min kæreste og jeg har haft snakken både før og efter, så vi ved godt, at der kan være mulighed for en bebs ved at “sjuske”. Vi vil gerne lige vente et års tid med projekt baby, men skulle det ske inden, ville den også være meget velkommen

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Nej. 
Men der er/kan være sædceller i præsperm så det er en reel mulighed

Du har ret. Det er lidt et sats når man “sjusker” med det. Må hellere lige få taget den test

Anmeld Citér

1. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Du har ret. Det er lidt et sats når man “sjusker” med det. Må hellere lige få taget den test

Ja det er en start ihvertfald  

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Har taget en test i formiddags (havde dog nået at tisse et par gange inden og drukket 1,5 L vand - tænker ikke det gør det store??). Den var i hvert fald negativ, men ingen tegn på menstruation endnu. Jeg er nu gået fem dage over forventet mens, underligt

Anmeld Citér

1. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Har taget en test i formiddags (havde dog nået at tisse et par gange inden og drukket 1,5 L vand - tænker ikke det gør det store??). Den var i hvert fald negativ, men ingen tegn på menstruation endnu. Jeg er nu gået fem dage over forventet mens, underligt

Fem dage over mens og negativ test - du er ikke gravid. Måske stress? Det kan godt påvirke vores cyklus  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.