Konfirmation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter skal konfirmeres til næste år. Vi bliver ikke mange og har booket bord på en restaurant til om aftenen. 
Inden da til frokost/middag vil vi servere tapas som holdes hjemme hos mine svigerforældre.

Jeg er i tvivl om jeg skal ønske 1 uges ferie op til konfirmationen?? Eller om det er pjat? Er det for meget da vi ikke skal holde stor fest? Hvor meget fri og forberedelse kræver det mon?? 
Nogen der har erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2024

Anonym

Det kommer helt sikkert an på ens personlighed. Stresser du let over arrangementer? Eller tager du det hele roligt og siger pyt?  

Da vi skulle afholde bryllup (vi stod for det hele selv), havde jeg kun fri om fredagen og det var ganske fint. Jeg havde ikke brug for mere end det. 

Anmeld Citér

30. juni 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Det kommer helt sikkert an på ens personlighed. Stresser du let over arrangementer? Eller tager du det hele roligt og siger pyt?  

Da vi skulle afholde bryllup (vi stod for det hele selv), havde jeg kun fri om fredagen og det var ganske fint. Jeg havde ikke brug for mere end det. 

Jeg bliver meget hurtig stresset og presset….

Anmeld Citér

30. juni 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad skal du lave? 

Altså der skal gøres rent, og så skal du hente maden til tapas og lige skære det ud (medmindre du bestiller det fra en deli - så burde det være skåret ud), og så skal du anrette og lave velkomstdrinks.. 

Tapas skal helst skæres ud samme dag, så det er sådan set kun rengøring, du kan forberede.. Og det tager en dag.. 

Anmeld Citér

30. juni 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg ville nok også sige maks et par dage før, men så vil jeg nok hellere tage en til to dage efter.

Anmeld Citér

30. juni 2024

Flnad84

Dagen før og dagen efter  

Anmeld Citér

30. juni 2024

Tip!

Der kommer altid noget op til der skal købes/hentes/bestilles ol. 
tøj/sko til resten af familien, alt til konfirmanden - roser/telegrammer til de andre konfirmander/booking af fotograf/gaver/sang/sjovt indslag.. arrangeres kørsel.. Holde alt i kort snor. Puha.. 

Jeg var på barsel sidste år, hvor min store søn blev konfirmeret - og dét var jeg i den grad glad for at jeg var - ellers havde jeg taget ferie i ugen omkring konfirmationen, evt onsdag til tirsdag. 

Anmeld Citér

30. juni 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Tip! skriver:

tøj/sko til resten af familien, alt til konfirmanden - roser/telegrammer til de andre konfirmander/booking af fotograf/gaver/sang/sjovt indslag.. arrangeres kørsel.. Holde alt i kort snor. Puha.. 

Jeg var på barsel sidste år, hvor min store søn blev konfirmeret - og dét var jeg i den grad glad for at jeg var - ellers havde jeg taget ferie i ugen omkring konfirmationen, evt onsdag til tirsdag. 

Men næsten alt det der gør man forhåbentlig ikke en uge før?!

Det er jo noget man gør løbende hele året.. Fx hvis man skal have en prof. Fotograf eller kørsel - det skal da bookes et års tid før

Anmeld Citér

30. juni 2024

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Omsorgsgiver skriver:

Min datter skal konfirmeres til næste år. Vi bliver ikke mange og har booket bord på en restaurant til om aftenen. 
Inden da til frokost/middag vil vi servere tapas som holdes hjemme hos mine svigerforældre.

Jeg er i tvivl om jeg skal ønske 1 uges ferie op til konfirmationen?? Eller om det er pjat? Er det for meget da vi ikke skal holde stor fest? Hvor meget fri og forberedelse kræver det mon?? 
Nogen der har erfaringer? 

Jeg ville ikke bede om fri mere end dagen før og efter konfirmationen.

Min søn blev konfirmeret sidste år, og der brugte jeg en app til at holde styr på hvad jeg skulle nå inden hvilke datoer.

Det resulterede i at jeg nåede alt som jeg skulle uden at have behov for at holde fri. Eneste dag jeg var nødt til at holde fri var den dag vi mødtes med restauranten for at snakke menu da det skulle passe både dem, mig og min søns far.

Anmeld Citér

30. juni 2024

Flnad84

Tip! skriver:

Vi holdt konfirmation i år og i 2020. Første gang i telt herhjemme og denne gang i forsamlingshus i byen hvor vi bor. Begge gange har vi altså skullet dække borde, pynte op osv - første gang også gøre rent herhjemme. Og de ting er det man først kan gøre dagen før (/når man har lokalet) - alt andet er da noget der kan gøres løbende op til. 

Jeg ville synes det var “spild” at bruge mere ferie end dagen før og dagen efter (hvor man skal rydde op/aflevere hvis ikke det er på selve dagen man skal/kan nå det - og formentlig skal have sit barn afsted på blå mandag)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.