Favoritretter til en kræsen 2½-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2008

Honningblomst

Natasja skriver:

Eva.. Der er forskel på ikk at kunne lide visse ting og at være kræsen...

Vil du definere forskellen for mig??...for jeg mener faktisk ikke den eksisterer. Og hvilken glæde skulle børn have af at sige de ikke kan lide maden, det forstår jeg ikke??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2008

camillawp1982

Hej

Sengen må aldrig bruges som straf. Barnet skal opfatte sin seng som et rart sted, ikke et sted man skal sendes hen når man bliver straffet.

MVH Camilla

Anmeld

16. april 2008

Nadi

Eva skriver:

Natasja skriver:

Vil du definere forskellen for mig??...for jeg mener faktisk ikke den eksisterer. Og hvilken glæde skulle børn have af at sige de ikke kan lide maden, det forstår jeg ikke??

Jeg vil give Natasja ret.

Forskellen på at være kræsen og ikke kan lide nogle ting er at hvis man er kræsen så afviser man maden uden at have smagt på det, men snager man på det og er åben overfor den nye oplevelse, og stadig ikke bryder sig om det så kan man ikke lide det.
Mine børn skal smage på det der bliver serveret inden de siger de ikke kan lide det, men de skal også have lov til at sige de ikke kan lide det.

Ivf: jeg lægger lige en opskrift under madopskrifter på en bagtkartoffel som jeg tror er god til børn kræsne eller ej ;)

-Nadia

Anmeld

16. april 2008

Honningblomst

Nadi skriver:

Eva skriver:

Natasja skriver:

Jeg vil give Natasja ret.

Forskellen på at være kræsen og ikke kan lide nogle ting er at hvis man er kræsen så afviser man maden uden at have smagt på det, men snager man på det og er åben overfor den nye oplevelse, og stadig ikke bryder sig om det så kan man ikke lide det.
Mine børn skal smage på det der bliver serveret inden de siger de ikke kan lide det, men de skal også have lov til at sige de ikke kan lide det.

Ivf: jeg lægger lige en opskrift under madopskrifter på en bagtkartoffel som jeg tror er god til børn kræsne eller ej ;)

-Nadia

Er slet ikke enig...og jo, de store smager da, men det er altså ikke et område jeg går op i. Det er jo bare mad. Kan de ikke lide det vi får, så smørrer de sig noget rugbrød, intet problem. Men jeg er også selv temaspiser, så jeg kan så godt følge børn som spiser det samme i lange perioder og det får mine børn lov til, ligesom jeg.
Mad skal ikke gøres til noget stort problem, for så finder børn hurtigt ud af at det og så tror jeg balladen kommer.
Knus Eva..som aldrig er blevet tvunget til at spise eller smage. Rugbrød/havregryn var altid et alternativ og jeg kan lide det meste, i perioder..;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.