Betydningen af min mands arbejde - for mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Hvordan har i det pengemæssigt. Er der mulighed for en barnepige engang imellem? Så du evt kan tage et par timer for dig selv.

Ved selv hvor hårdt det kan være, jeg har B12 mangel hvor jeg får indsprøjtning oftere end andre så jeg er tit meeeeget træt og tilmed alenemor til tre hvor den ene bandit syntes det spændende at stå op 4:45 de fleste dage, så forstår dig godt.

Du må snakke med din mand og sige du støtter fuldt op i hans arbejde og at du kan mærke det gør ham mere glad men at du har brug for det og det og så må i finde en mellemvej sammen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg ville også overveje en barnepige. Vi har en ung pige, der elsker at bruge tid med vores dreng og omvendt. 

Ellers tilslutter jeg mig de andres opråb om fordeling af huslige pligter!

Anmeld Citér

23. juni 2024

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min mand har også haft skiftende arbejdstider i en periode. 

På hans fridage holdt han altid minimum 1 barn hjemme ( den store startede i skole deromkring). Når han havde eftermiddagsvagt lavede han altid aftensmad til os, handlede,  støvsugede, satte vask over osv. Han slappede selvfølgelig også af lidt men sørgede for at det praktiske var ordnet. 

Så jeg skulle bare varme mad når jeg kom hjem og skulle ikke tænke på husholdning generelt, andet end at rydde op efter maden osv og der så også var tid om aften til at jeg kunne slappe af når børnene sov. 

Tænker godt du kan sætte nogle krav til ham i forhold til det praktiske - så det letter jeres eftermiddag/aften.

På dagvagter deltager han vel op lige fod med dig, der er han vel hjemme engang om eftermiddagen og kan fx hente børn, handle etc

På eftermiddagsvagter kan han fx aflevere børn ( så du fx kan møde tidligt), lave aftensmad til jer, handle, sætte vask over osv. OG stadig nå at slappe af 1-2 timer. 

På nattevagterne kan han vel også hente børn ( han går vel hjem og sover efter en vagt - men er jo oppe om eftermiddagen), kan deltage i putning, madlavning osv. 

Anmeld Citér

23. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Du må tale med ham om det. Du hørte ham i hans følelser og behov, han skal også høre dig i dine, og så må i finde en gylden mellemvej. 
Dine følelser er lige så rigtige som hans. 

Min mand arbejder ude - og er hjemme meget få dage om måneden. Det er et aktivt tilvalg, da han udlever sin karriere drøm lige nu, og vi bygger op til næste skridt. Det er midlertidigt - men hårdt. 
Vi har en på 13, en på 2 og en på et halvt år, han kunne ikke være med til de smås fødsler så den tog jeg selv, og ja står med alt her hjemme alene uden nogen til at byde ind med en hånd. Men jeg elsker det! Min “mig tid” består ofte i min morgenkaffe om morgnen. Jeg står op 30 min før børnene, så jeg kan lave morgenmad klar og så sidder jeg og løser kryds og tværs og drikker en kop kaffe 10 min, så tager jeg tøj på og så starter dagen.. 

Så har jeg om aftenen når børnene sover (ca 21 ligger de alle og bobler), der laver jeg et karbad, sætter mig og tegner/maler/hækler, ser en film eller serie, bager en kage, ordner mine negle, tager ansigtsmaske på, fodbad eller hvad jeg lige har lyst til og så går jeg i seng der ved 22.30-23 tiden. Jeg oplever at mig tid behøver ikke være lange stræk, bare 10 min hvor man lige sidder for sig selv oplever jeg som nok til lige at trække vejret.. personligt ville jeg ikke vide hvad jeg skulle gøre af mig selv i 3-4-5-6 timer uden børn at tá mig af eller et hjem der kaldte der er vi jo forskellige måske små ting hver dag kan hjælpe dig? 

Anmeld Citér

23. juni 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
*.* skriver:

Du må tale med ham om det. Du hørte ham i hans følelser og behov, han skal også høre dig i dine, og så må i finde en gylden mellemvej. 
Dine følelser er lige så rigtige som hans. 

Min mand arbejder ude - og er hjemme meget få dage om måneden. Det er et aktivt tilvalg, da han udlever sin karriere drøm lige nu, og vi bygger op til næste skridt. Det er midlertidigt - men hårdt. 
Vi har en på 13, en på 2 og en på et halvt år, han kunne ikke være med til de smås fødsler så den tog jeg selv, og ja står med alt her hjemme alene uden nogen til at byde ind med en hånd. Men jeg elsker det! Min “mig tid” består ofte i min morgenkaffe om morgnen. Jeg står op 30 min før børnene, så jeg kan lave morgenmad klar og så sidder jeg og løser kryds og tværs og drikker en kop kaffe 10 min, så tager jeg tøj på og så starter dagen.. 

Så har jeg om aftenen når børnene sover (ca 21 ligger de alle og bobler), der laver jeg et karbad, sætter mig og tegner/maler/hækler, ser en film eller serie, bager en kage, ordner mine negle, tager ansigtsmaske på, fodbad eller hvad jeg lige har lyst til og så går jeg i seng der ved 22.30-23 tiden. Jeg oplever at mig tid behøver ikke være lange stræk, bare 10 min hvor man lige sidder for sig selv oplever jeg som nok til lige at trække vejret.. personligt ville jeg ikke vide hvad jeg skulle gøre af mig selv i 3-4-5-6 timer uden børn at tá mig af eller et hjem der kaldte der er vi jo forskellige måske små ting hver dag kan hjælpe dig? 

Har du et arbejde? �� 

Anmeld Citér

23. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Solsikke9 skriver:

Har du et arbejde? �� 

Når jeg ikke er på barsel ja så var alene med job og to børn og nu på barsel - og skal tilbage på job og så alene med 3.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.