Min mand har også haft skiftende arbejdstider i en periode.
På hans fridage holdt han altid minimum 1 barn hjemme ( den store startede i skole deromkring). Når han havde eftermiddagsvagt lavede han altid aftensmad til os, handlede, støvsugede, satte vask over osv. Han slappede selvfølgelig også af lidt men sørgede for at det praktiske var ordnet.
Så jeg skulle bare varme mad når jeg kom hjem og skulle ikke tænke på husholdning generelt, andet end at rydde op efter maden osv og der så også var tid om aften til at jeg kunne slappe af når børnene sov.
Tænker godt du kan sætte nogle krav til ham i forhold til det praktiske - så det letter jeres eftermiddag/aften.
På dagvagter deltager han vel op lige fod med dig, der er han vel hjemme engang om eftermiddagen og kan fx hente børn, handle etc
På eftermiddagsvagter kan han fx aflevere børn ( så du fx kan møde tidligt), lave aftensmad til jer, handle, sætte vask over osv. OG stadig nå at slappe af 1-2 timer.
På nattevagterne kan han vel også hente børn ( han går vel hjem og sover efter en vagt - men er jo oppe om eftermiddagen), kan deltage i putning, madlavning osv.
Anmeld
Citér