Putning af 2 årig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
2 svar
3 synes godt om
7. juni 2024

Anonym trådstarter

Vores dreng på 2 år er blevet et mareridt at putte til natten

Det er eskalerende helt vildt efter hans far og jeg var ude og rejse for 3 uger siden, og han og storesøster blev passede hos bedsteforældrene, noget de har gjort før uden problemer.

Men denne gang har det ført til et seriøst savn, hvilket gør putning og aflevering i vuggestuen meget besværlig.

Det er virkelig synd for ham, men det er så hårdt at være i og bruge så mange timer og frustration på. 

Vi følger en bestemt rutine med tandbørstning, læse bog og synge sang og så siger vi godnat, og hvor han før godt kunne ligge selv, begynder han nu at gribe ud efter os, græde og rende ud af senge. Vi har forsøgt at blive siddende med ham (før i tiden har han så selv bedt om at blive lagt ned, men dette sker ikke længere) Vi har også prøvet at sige "At vi går bare lige udenfor døren" dette accepteres ind imellem, men han falder ikke i søvn, og vi ender alligevel med at rende frem og tilbage til et ulykkelige barn.

Nu har jeg så læst om Stryge-Tøjs-Metoden, og er nysgerrig på om der er nogen som har gode erfaring med den ? Evt. Hvor længe i har skulle gøre brug af den før i mærkede fremskridt. 

Og står man i starten inde på værelset og feks tøre støv af? (Vi har ikke rigtig noget tøj der bliver strøget) og hvordan skrider man så frem. Vi er efterhånden desperate for at få lidt aften tilbage men også for at få en tryg og glad dreng tilbage.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Struktur er godt til de perioder hvor alt er normalt. Lige nu har han brug for noget andet. Væk med strukturen og længslen efter voksentid. De hårde faser, bliver somregel nemmere at rumme, så snart man acceptere tilstanden.

Vi har i nogle, korte, perioder taget barnet med ind i dobbeltsengen, hvor både mor og far har ligget ved siden af og puttet. Det har hjulpet herhjemme. Ikke fordi det nødvendigvis så kun tager 2min at putte, men barnet bliver tanket op af tryghed og tillid, hvilket er en forudsætning for at vi stille og roligt kan sluse hende tilbage til tremmesengen over tid. 

Kender ikke den metode du nævner. Og det er slet ikke sikkert jeres barn kan finde ro i jeres seng - men det er sådan vi har gjort og gør herhjemme. 

Anmeld Citér

7. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min datter på to har lige haft to perioder der var sådan. 
hun er ellers nem at putte, tænder, godnat sang og så godnat og så ligger hun og falder i søvn ca inden for 15 min. 
første periode varede 2 måneder og putning tog 2-3 timer! Det kunne være aftener med gråd eller renderi.. anden periode tog 3 uger samme omgang.. 

Jeg har holdt fast i rutinen uanset hvad. Har hun rejst sig fra sengen, bliver hun fulgt tilbage i seng, jeg siger godnat og går ud. Det bliver jeg så ved med til hun finder ro. 
bliver hun ked af det trøster jeg hende, og så putte og sige godnat og ud. 
Jeg sætter mig ikke ved hende eller er på værelset fordi det faktisk blot skaber endnu mere uro. Har prøvet en gang og det tog en KRIG + flere dage efter blev hun så ked af det fordi hun ville have jeg sad der igen, og så skulle jeg sidde et bestemt sted osv osv. så jeg holder fast på i seng og godnat. 

Hvis hun kalder (og ikke er ked) kalder jeg tilbage “mor vasker lige op, jeg er lige her, godnat skat”. jeg går gerne og rydder op og gør rent når hun skal sove fordi hun så kan høre jeg går og pusler med noget og kan fornemme mig på den måde.  

2 års alderen er brutal! Og de her perioder giver grå hår men de er sgu skønne de små held og Lykke med din lille mand

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.