Medicinsk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2024

Anonym

Panther skriver:

Det lyder mærkeligt for oftest laver man kun medicinske aborter indtil uge 9. Hvorfor valgte du/de dengang en medicinsk abort?

Jeg har både fået medicinsk og kirurgisk og medicinsk føltes “bare” som en menstruation (uge 8) og den kirurgiske (uge 11+) var jo i fuld narkose, og der var ikke væsentlige smerter bagefter.

For mig har det “bare” været noget, der skulle overstås, og jeg har været på benene igen dagen efter.

Snak med din læge om mulighederne, og hvad der er bedst for dig.

Man kan godt udføre medicinske abort et godt stykke inde i en graviditet, men af det jeg læser flere steder bør aborten foregå under indlæggelse, hvis man er 8+0 eller over. Så undre mig hvorfor de ikke gjorde det på OUH, nu hvor jeg var i uge 10.
Efter scanningen viste at graviditeten var gået i stå, kom jeg ind på et kontor, hvor jeg fik sat en kop vand og lagt en pille foran mig, som jeg fik at vide jeg skulle indtage med det samme. Derefter fik jeg et stykke papir med info og en pose med 4 stikpiller, som jeg fik at vide jeg skulle tage derhjemme efter to dage. Så jeg fik slet ikke noget valg om hvilken abort jeg ønskede.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvor langt du var henne?

7-8 uger. Jeg har så også arvæv i underlivet pga endometriose, så om det bliver værre af den grund aner jeg ikke

Anmeld Citér

9. juni 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Jo mere angst du er, desto mere ondt gør det. Hvis du får styr på nerverne, måske med noget beroligende medicin, vil oplevelsen ikke være så træls for dig.

God bedring og god vind herfra.

Anmeld Citér

9. juni 2024

Anonym

Jeg fik lavet en medicin abort i 2006 og husker det som den værste smerte i mit liv. Det føles som ægte veer og jeg havde så forbandet ondt og blødte i flere måneder efter. 
Jeg var 8 uger henne

Anmeld Citér

9. juni 2024

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar.

Jeg har besluttet at kirurgisk abort i lokalbedøvelse er vejen frem for mig. Det andet kan jeg simpelthen ikke stå igennem igen.

Anmeld Citér

9. juni 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar.

Jeg har besluttet at kirurgisk abort i lokalbedøvelse er vejen frem for mig. Det andet kan jeg simpelthen ikke stå igennem igen.

Bare du har lægen med inde over dine tanker, for jeg tror ikke de laver kirurgisk abort før uge 7-8 stykker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.