Panther skriver:
Det lyder mærkeligt for oftest laver man kun medicinske aborter indtil uge 9. Hvorfor valgte du/de dengang en medicinsk abort?
Jeg har både fået medicinsk og kirurgisk og medicinsk føltes “bare” som en menstruation (uge 8) og den kirurgiske (uge 11+) var jo i fuld narkose, og der var ikke væsentlige smerter bagefter.
For mig har det “bare” været noget, der skulle overstås, og jeg har været på benene igen dagen efter.
Snak med din læge om mulighederne, og hvad der er bedst for dig.
Man kan godt udføre medicinske abort et godt stykke inde i en graviditet, men af det jeg læser flere steder bør aborten foregå under indlæggelse, hvis man er 8+0 eller over. Så undre mig hvorfor de ikke gjorde det på OUH, nu hvor jeg var i uge 10. 
Efter scanningen viste at graviditeten var gået i stå, kom jeg ind på et kontor, hvor jeg fik sat en kop vand og lagt en pille foran mig, som jeg fik at vide jeg skulle indtage med det samme. Derefter fik jeg et stykke papir med info og en pose med 4 stikpiller, som jeg fik at vide jeg skulle tage derhjemme efter to dage. Så jeg fik slet ikke noget valg om hvilken abort jeg ønskede.
Anmeld
Citér