Medicinsk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.401 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2024

Anonym trådstarter

Jeg har lige opdaget jeg, på trods af beskyttelse, er blevet gravid

Jeg er helt i chok, det er desværre slet slet ikke tiden lige pt., og jeg føler mig så dum!

Jeg har engang for 17 år siden fået en medicinsk abort, og jeg tænker det er det jeg vil vælge igen. Jeg har siden fået 3 skønne børn

Jeg husker jeg lå og skreg af smerte på sygehuset dengang, og jeg er så angst for alt hvad der hedder medicin og bivirkninger, men endnu mere angst for narkose. Alt har en tendens til at virke meget kraftigt på min krop er det virkelig så slemt som jeg husker? Vil I ikke komme med lidt opløftende ord hvis I kan? Er helt knust..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2024

Anonym

Kram til dig. Slet ikke en sjov situation at stå i.

Jeg kan desværre ikke komme med noget opløftende ift oplevelsen da min minder om din. Jeg ville nok vælge kirurgisk abort hvis det endelig skulle ske igen, eller kræve ordentlig smertelindring.

Håber alt det bedste for dig

Anmeld Citér

7. juni 2024

Anonym

Jeg har fået lavet 3 medicinske aborter bl.a. pga. MA og det har været nogle forskellige oplevelser. Min 1. abort føltes som en slem omgang menstruation i et par timer og så var det overstået. Men min sidste abort fik jeg foretaget i uge 10 og den var ret ubehageligt. I det mindste er alle tre aborter foregået derhjemme, hvor jeg føler mig mere tryg og hvor et varmt brusebad har været en stor hjælp på smerterne.

Anmeld Citér

7. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har fået lavet 3 medicinske aborter bl.a. pga. MA og det har været nogle forskellige oplevelser. Min 1. abort føltes som en slem omgang menstruation i et par timer og så var det overstået. Men min sidste abort fik jeg foretaget i uge 10 og den var ret ubehageligt. I det mindste er alle tre aborter foregået derhjemme, hvor jeg føler mig mere tryg og hvor et varmt brusebad har været en stor hjælp på smerterne.

Jeg tror ikke jeg er ret langt henne. Har ingen symptomer haft endnu, på trods af at alle testene er bragende positive. Havde sidste menstruations første dag for 32 dage siden. Mon det kan gøre det mindre smertefuldt at man ikke er så langt henne? Ved min 1. abort var jeg 11 uger

Anmeld Citér

7. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kram til dig. Slet ikke en sjov situation at stå i.

Jeg kan desværre ikke komme med noget opløftende ift oplevelsen da min minder om din. Jeg ville nok vælge kirurgisk abort hvis det endelig skulle ske igen, eller kræve ordentlig smertelindring.

Håber alt det bedste for dig

Det er nok den forbandede angst jeg frygter mere end smerterne jeg plejer at kunne få helt ro på af et halvt glas vin, men den går nok ikke her desværre

Anmeld Citér

7. juni 2024

Anonym

Jeg tror ikke jeg er ret langt henne. Har ingen symptomer haft endnu, på trods af at alle testene er bragende positive. Havde sidste menstruations første dag for 32 dage siden. Mon det kan gøre det mindre smertefuldt at man ikke er så langt henne? Ved min 1. abort var jeg 11 uger

Jeg skal ikke kunne sige om det gør mere ondt jo længere henne man er, men jeg har da lidt en forestilling om, at det har en betydning for smerterne og varighederne. Ved min 1. abort som føltes som en træls omgang menstruation, var jeg kun i uge 5. Ved den 2. abort var jeg i uge 8 og den gjorde mere ondt, men var da til at holde ud og jeg kunne stadig se tv-serie imens. Og ja 3. abort var bestemt ikke noget at råbe hurra for og undre mig egentlig over hvorfor jeg ikke var indlagt imens nu hvor jeg var i uge 10.

Anmeld Citér

7. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg skal ikke kunne sige om det gør mere ondt jo længere henne man er, men jeg har da lidt en forestilling om, at det har en betydning for smerterne og varighederne. Ved min 1. abort som føltes som en træls omgang menstruation, var jeg kun i uge 5. Ved den 2. abort var jeg i uge 8 og den gjorde mere ondt, men var da til at holde ud og jeg kunne stadig se tv-serie imens. Og ja 3. abort var bestemt ikke noget at råbe hurra for og undre mig egentlig over hvorfor jeg ikke var indlagt imens nu hvor jeg var i uge 10.

Ja, det burde du måske nok have været så.. jeg var i hvert fald indlagt i uge 11, og jeg husker de var lidt trætte af mit skrigeri. 

Puha, jeg er lidt ud og ind af chok  og tusind tak fordi du tog dig tid til at svare.

Anmeld Citér

8. juni 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Det lyder mærkeligt for oftest laver man kun medicinske aborter indtil uge 9. Hvorfor valgte du/de dengang en medicinsk abort?

Jeg har både fået medicinsk og kirurgisk og medicinsk føltes “bare” som en menstruation (uge 8) og den kirurgiske (uge 11+) var jo i fuld narkose, og der var ikke væsentlige smerter bagefter.

For mig har det “bare” været noget, der skulle overstås, og jeg har været på benene igen dagen efter.

Snak med din læge om mulighederne, og hvad der er bedst for dig.

Anmeld Citér

8. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det er nok den forbandede angst jeg frygter mere end smerterne jeg plejer at kunne få helt ro på af et halvt glas vin, men den går nok ikke her desværre

Smerteniveauet er nok forskellige fra person til person, det var ihvertfald ikke min opfattelse at hverken 1 eller 10 ville kunne lindre min oplevelse.

Tænker en god snak med lægen også ift angst er på sin plads. De kan helt sikkert råde og vejlede dig til det bedste valg for dig

Anmeld Citér

8. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Smerteniveauet er nok forskellige fra person til person, det var ihvertfald ikke min opfattelse at hverken 1 eller 10 ville kunne lindre min oplevelse.

Tænker en god snak med lægen også ift angst er på sin plads. De kan helt sikkert råde og vejlede dig til det bedste valg for dig

Må jeg spørge hvor langt du var henne?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.