Anonym skriver:
Er der nogen som hjemmepasser to små børn? Jeg overvejer det selv fordi vi ikke kan få vores børn med 14 måneders mellemrum i samme institution.
Hvilket jeg synes er synd og de kommer til at være afsted 9,5 time om dagen fordi afstanden til stederne er stor og der er også langt hjem i bil (20min minutter) for at det skal hænge sammen med jobs osv så skal de afleveres tidligt og hentes sent. Ingen af os kan hente som det der ud nu, så jeg er nødt til at gå ned i tid på arbejdet men jeg kan heller ikke gå for meget ned i tid.
Hvad gjorde i jer af overvejelser inden i tog springet? Vi har regnet på det og det vil godt kunne køre rundt 
Her har far hjemmepasset i godt et år efter barsel med den mindste.
Jeg synes også, det lyder som en meget træls situation med institutionspladser til dine børn. Men jeg synes også en vigtig overvejelse er, om du reelt har lyst til at hjemmepasse? Eller om du har brug for at komme afsted og blive stimuleret på en anden måde på en arbejdsplads. Jeg havde aldrig magtet at hjemmepasse i længere tid, jeg ville gå fuldkommen i frø - derfor blev det far, der gjorde det - han havde lyst, og vi syntes begge det var godt givet ud i forhold til børnene.
Jeg tænker bare på, at jeg virkelig godt kan se, at dine børn ville stå i en bedre position, hvis du hjemmepasser i en periode - men du skal også huske dine egne behov i det og ikke ofre alt for meget af dig selv for at få det til at lykkes
Måske kan der være nogle andre uafdækkede muligheder for pasning, der giver mere mening end det I har fået tilbudt, hvis du ikke har lyst til st gå hjemme.
Hvis du har lyst til at prøve - så bare gør det! Det værste der kan ske, er at de starter i institution efter en kortere periode, hvis det ikke går
Anmeld
Citér