Hvor meget tog i på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2024

Anonym

Hvis man over 1-2 uger pludselig tager voldsomt meget på i væske er det en god idé lige at ringe til jordemoderen. Det kan være tegn på svangerskabsforgiftning

Det kan også bare være varmen der giver væske, men i så tilfælde bør det jo være mindre i dag med koldt vejr

Selv har jeg altid taget mest på fra uge 20-25 (3 gange) fordi der var kvalmen passeret nok til at jeg kunne spise igen. Efter uge 25 blev trykket på maven så stor at jeg kun kunne spise nok til lige at holde vægten/tage ganske lidt på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis man over 1-2 uger pludselig tager voldsomt meget på i væske er det en god idé lige at ringe til jordemoderen. Det kan være tegn på svangerskabsforgiftning

Det kan også bare være varmen der giver væske, men i så tilfælde bør det jo være mindre i dag med koldt vejr

Selv har jeg altid taget mest på fra uge 20-25 (3 gange) fordi der var kvalmen passeret nok til at jeg kunne spise igen. Efter uge 25 blev trykket på maven så stor at jeg kun kunne spise nok til lige at holde vægten/tage ganske lidt på

Jeg skal til jordemoder i næste uge. Hvis det fortsætter, ringer jeg selvfølgelig inden da..

Anmeld Citér

3. juni 2024

Qwerty1234

17 kg begge gange. 
Fik en juli-baby første gang, og der havde jeg virkelig også meget væske i kroppen pga. varmen. Men ja, sørg lige for at nævne det her, for det kan også være tegn på svangerskabsforgiftning. 
Har en veninde der også er gravid pt, og hun er også voldsomt mærket af væske i kroppen og vægtøgning - men det er bare varmen.

Anmeld Citér

3. juni 2024

MorTilEnDreng

Anonym skriver:

Ja, jeg er lidt nysgerrig på, hvor meget i tog på, under jeres graviditet.

Jeg har indtil videre haft en jævn vægtstigning, men den sidste uges tid er vægten steget meget hurtigt. Jeg tænker, om det kan være pga.af varmen, at kroppen ophober mere væske? Og om den ekstra væske kan forsvinde igen, når vejret blivet koldere? 

Det er umuligt at have strømper på, uden at jeg får tydelige mærker efter dem og væskeophobninger i fødder og ankler. Jeg frygter, at det bliver så slemt, at mine sko bliver for stramme/små.

Jeg tog 16 kg på. Tabte de 11 kg den første måned efter fødsel (inkl babyvægten)

Anmeld Citér

4. juni 2024

Alenemor79

Profilbillede for Alenemor79
Anonym skriver:

Ja, jeg er lidt nysgerrig på, hvor meget i tog på, under jeres graviditet.

Jeg har indtil videre haft en jævn vægtstigning, men den sidste uges tid er vægten steget meget hurtigt. Jeg tænker, om det kan være pga.af varmen, at kroppen ophober mere væske? Og om den ekstra væske kan forsvinde igen, når vejret blivet koldere? 

Det er umuligt at have strømper på, uden at jeg får tydelige mærker efter dem og væskeophobninger i fødder og ankler. Jeg frygter, at det bliver så slemt, at mine sko bliver for stramme/små.

Jeg tog 30 kg på med den første og havde ikke overdrevet meget vand i kroppen. Jeg sidste bare som en elefant!!! jeg smed dem dog næsten alle inden for 7 måneder igen. Måske det var fordi jeg var enlig mor og det der med at spise blev pludselig en by i Rusland når der var en lille størrelse der også skulle ha mad. 

Med nummer 2 tog jeg 18 kg på og havde rigtig meget væske i kroppen. Kunne hverken snøre mine sko eller ja til sidst kunne jeg slet ikke ha sko på Men synes væsken forsvandt hurtigt efter jeg havde født. Men den var der hele vejen igennem graviditeten eller fra uge 20 ca. og min datter er fra April. Så ved mig var det ikke pga. varmen at jeg fik væske i kroppen.

Anmeld Citér

4. juni 2024

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg tog 20 kg. på begge gange. Havde ikke specielt meget væske i kroppen. 
Og tabte det hele inden for de første 4 måneder hver gang. 
Jeg er normalvægtig når jeg ikke er gravid ��

Anmeld Citér

5. juni 2024

Rapunzel

1. Graviditet: 35 kg 

2. graviditet: 30 kg 

3. graviditet: er i uge 28 og har taget 6 kg på ����

Anmeld Citér

10. juni 2024

Bby3

Jeg tog 5,2 kg på i graviditeten og i morgen er min baby 14. Dage gammel og på nuværende tidspunkt har jeg tabt 10 kg efter fødslen

Anmeld Citér

11. juni 2024

Anonym

3 kg i alt. 

Anmeld Citér

11. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

3 kg i alt. 

Det er jo ingenting..Vildt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.