Hvor meget tog i på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.751 visninger
24 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2024

Anonym trådstarter

Ja, jeg er lidt nysgerrig på, hvor meget i tog på, under jeres graviditet.

Jeg har indtil videre haft en jævn vægtstigning, men den sidste uges tid er vægten steget meget hurtigt. Jeg tænker, om det kan være pga.af varmen, at kroppen ophober mere væske? Og om den ekstra væske kan forsvinde igen, når vejret blivet koldere? 

Det er umuligt at have strømper på, uden at jeg får tydelige mærker efter dem og væskeophobninger i fødder og ankler. Jeg frygter, at det bliver så slemt, at mine sko bliver for stramme/små.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Tog ca 10 kg på i mine første, sidste tog jeg 15 på meget var også væske men ikke mere end jeg kunne bruge mine sko  

varmen kan sagtens have indvirkning. Sørg for at have benene oppe når du kan (let eleveret på en pude over hjerte højde når du ligger ned)

Anmeld Citér

2. juni 2024

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

23 kg med nr. 1 og 14 kg med nr. 2. Jeg havde klart mest væske i kroppen med nr. 1, men fødderne var også godt hævede med nr. 2.

Anmeld Citér

2. juni 2024

Anonym

10 kg med den første og 12 kg med nummer to, jeg åd konstant. Pas på med at sammenlign med dig selv med andre, du skal nok tabe det igen uanset hvad meget du tager på

Anmeld Citér

3. juni 2024

Anonym

26 kg. Det meste var vand pga hedebølgen der var dengang jeg var gravid, men tabte stort set det hele ugerne efter fødsel. 

Du kan ikke sammenligne dig selv ned andre da kroppe reagerer forskelligt. Man skal selvfølgelig tænke sig lidt om ift at man ikke bare giver Los på indtag af alt mad om selvom man er gravid. Det lyder nu mest som væske i kroppen hos dig også og mit gæt er det er varmen der driller. Du må finde dig et bare gode sko du kan være dig i. Jeg levede i mine klipklappere i slutningen  af min graviditet  

Anmeld Citér

3. juni 2024

Anonym

20kg pr. graviditet 

Anmeld Citér

3. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

10 kg med den første og 12 kg med nummer to, jeg åd konstant. Pas på med at sammenlign med dig selv med andre, du skal nok tabe det igen uanset hvad meget du tager på

Det er nu mest fordi, jeg kommer til at sammenligne med første gang (hvilket man heller ikke kan/skal). Det gør bare sindssygt ondt i mine fødder og ben og jeg kan mærke, at jeg bliver max. presset, hvis det fortsætter sådan fra nu af..

Anmeld Citér

3. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det er nu mest fordi, jeg kommer til at sammenligne med første gang (hvilket man heller ikke kan/skal). Det gør bare sindssygt ondt i mine fødder og ben og jeg kan mærke, at jeg bliver max. presset, hvis det fortsætter sådan fra nu af..

Jeg var sengeliggende begge mine graviditeter, hvis det ikke var fordi jeg var ramt af galoperende kvalme anden gang i næsten alle 9 måneder, havde jeg sikkert taget 20 kg på, når jeg endelig kunne spise var det junk food for det var nemmest at få ned.  

Anmeld Citér

3. juni 2024

Anonym

9 kg i alt. Det meste kom i slutningen af graviditeten. Jeg var nede på min normalvægt 2 uger efter. Det skal så også lige siges, at jeg ikke er særlig høj/ stor, så det har nok aldrig været meningen jeg skulle tage 15 -20 kg på.

Væske i kroppen var jeg ikke ramt af overhovedet, men min datter er også født i januar.

Anmeld Citér

3. juni 2024

Flnad84

10 kg første gang, 17 kg 2. Gang - 3. Gang derimellem. 
6 kg nu hvor jeg er 25+4 med nummer 4.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.