Min x og jeg har altid haft et tåleligt samarbejde. Jeg har et godt forhold til hans kone, og det er mest hende og jeg, der kommunikerer. Han har længe taget bagsædet.
Nu er sagen den, at vores børn har udfordringer og er i mistrivsel i skolen. Og min x involverer sig slet ikke. Han gjorde i starten, men nu har han trukket sig nærmest helt. Han kommer ikke til netværksmøder, kun ved nød til udredning, deltager ikke i medicinopfølgning, løbende koordinering med skolen, kommunikation fra lærerteamet på aula, som der er meget af, ej men hvis man har stået i det, ved man, hvor meget man bliver ens barns sagsbehandler i sådan en situation, og der er det hårdt at stå i alene.
Han forstår ikke, at det er et issue, og er i al fald på ingen måde taknemmelig for min indsats (han udtrykker det i hvert fald ikke). Selvsagt har jeg forsøgt at tale med ham om det, jeg har foreslået ting han kunne stå for og også sagt, at det ville være en stor hjælp for mig, men han gør det ikke. Jeg hader når folk siger "Du må da få ham til at forstå.. Han skal da..", men man kan ikke tvinge folk.
Vi har en 10/4 ordning, de er 10 hos mig, men vi har bopæl på en hver, fra da vi havde 7/7, som vi aftalte af praktiske årsager. Vi har altid løst samvær selv og har ikke været i kontakt med nogen officielle instanser.
Jeg er ved at nå smertegrænsen, fordi jeg er ekstremt presset at stå med hele det her ansvar alene. Kan/må man virkelig bare melde sig ud på den måde som forældre? Har man ingen.. Lovmæssige forpligtelser? Hvem kan man få rådgivning hos?
Anmeld
Citér