Kan han bare melde sig ud? Hvem kan man tale med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. juni 2024

Anonym trådstarter

Min x og jeg har altid haft et tåleligt samarbejde. Jeg har et godt forhold til hans kone, og det er mest hende og jeg, der kommunikerer. Han har længe taget bagsædet.

Nu er sagen den, at vores børn har udfordringer og er i mistrivsel i skolen. Og min x involverer sig slet ikke. Han gjorde i starten, men nu har han trukket sig nærmest helt. Han kommer ikke til netværksmøder, kun ved nød til udredning, deltager ikke i medicinopfølgning, løbende koordinering med skolen, kommunikation fra lærerteamet på aula, som der er meget af, ej men hvis man har stået i det, ved man, hvor meget man bliver ens barns sagsbehandler i sådan en situation, og der er det hårdt at stå i alene.

Han forstår ikke, at det er et issue, og er i al fald på ingen måde taknemmelig for min indsats (han udtrykker det i hvert fald ikke). Selvsagt har jeg forsøgt at tale med ham om det, jeg har foreslået ting han kunne stå for og også sagt, at det ville være en stor hjælp for mig, men han gør det ikke. Jeg hader når folk siger "Du må da få ham til at forstå.. Han skal da..", men man kan ikke tvinge folk.

Vi har en 10/4 ordning, de er 10 hos mig, men vi har bopæl på en hver, fra da vi havde 7/7, som vi aftalte af praktiske årsager. Vi har altid løst samvær selv og har ikke været i kontakt med nogen officielle instanser.

Jeg er ved at nå smertegrænsen, fordi jeg er ekstremt presset at stå med hele det her ansvar alene. Kan/må man virkelig bare melde sig ud på den måde som forældre? Har man ingen.. Lovmæssige forpligtelser? Hvem kan man få rådgivning hos? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Nej man har ingen lovmæssige forpligtelser, en forældre kan bare forsvinde ud af ens liv desværre. Har en eks mand som kun vil se den ældste af vores barn og den yngste er han ligeglad med.

Og desværre kan man ikke tvinge interessen frem i folk, så forstår fuldt ud dit dilemma.

Har desuden også en ældre søn med adhd og i er helt sikker lige nu i en overgangs fase hvor det er ekstra hårdt, og måske han syntes det er så hårdt at han har smidt alt og håber på du griber det hele 

Anmeld Citér

2. juni 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Og han havde nok været lige så lidt deltagende hvis I havde været sammen tænker jeg. Der er mange mænd der ikke deltager i den slags også selvom forældrene er sammen.

Så med mindre man laver en aftale/kontrakt med sin partner inden man får børn omkring deltagelse i aktiviteter, fordeling af opgaver i hjemme etc, er der ikke noget at komme efter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.