Mavefornemmelse, intuition, 6-sans…?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
9 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg er typen der lytter meget til min mavefornemmelse. Jeg oplever selv, at den faktisk aldrig tager fejl, hvad end det er omkring en person jeg møder, en fornemmelse af hvad der vil ske ud fra en situation jeg er i, et valg osv. 

så jeg kom til at tænke på, er der andre der “hører” meget til sin mavefornemmelse og lytter til den? Eller nogen som måske tænker det er pjat. 
Alle synspunkter er velkomne! Er spændende at høre hvad andre tænker

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2024

Anonym

Følger og stoler altid på min mavefornemmelse. Den slår aldrig fejl

Anmeld Citér

30. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Følger og stoler altid på min mavefornemmelse. Den slår aldrig fejl

Hvordan oplever du den? 
jeg mærker det som om jeg får et stort tomt hul i maven der nager mig

Anmeld Citér

31. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg får indimellem en stærk følelse af, at noget alvorligt er sket, typisk med et af mine børn, og kan ikke ryste det af mig. Hver evig eneste gang har jeg taget fejl. Alligevel tror jeg hver gang på, der er noget om det denne gang. Meget frustrerende, selvom det selvfølgelig er superpositivt, at jeg ikke har ret. 

Jeg kender masser af eksempler på, at mine og andres mavefornemmelser tager fuldstændigt fejl, og jeg er generelt meget rationelt tænkende og lidt/ret skeptisk over for det uforklarlige. Men det gjorde stort indtryk på mig, at min stedfar flere gange i sit liv oplevede en massiv panikreaktion, før han skulle med et bestemt tog eller fly - han rejste meget - og det hver gang viste sig, at der var grund til hans reaktion. Han undslap en alvorlig togulykke engang, fordi hans 6. sans slog alarm, og han fik senere stoppet flere fly fra at lette ved at insistere på, at noget var galt, hvorefter det ved ekstratjek viste sig, at han havde ret, og at det kunne være gået grueligt galt. 
Det vilde ved det var, at han hadede denne “evne” og slet ikke kunne forlige sig med det. Han var jordens mest rationelle og firkantede person - så det pinte ham, at han på egen krop mærkede noget så uforklarligt, og han ville ikke tale om det bagefter. 
Når en med hans verdenssyn havde så stærk en 6. sans, at han ikke kunne overhøre den, så overbeviser det mig om, at der må være noget, vi ikke kan forklare rationelt. 

Anmeld Citér

31. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Mor og meget mere skriver:

Jeg får indimellem en stærk følelse af, at noget alvorligt er sket, typisk med et af mine børn, og kan ikke ryste det af mig. Hver evig eneste gang har jeg taget fejl. Alligevel tror jeg hver gang på, der er noget om det denne gang. Meget frustrerende, selvom det selvfølgelig er superpositivt, at jeg ikke har ret. 

Jeg kender masser af eksempler på, at mine og andres mavefornemmelser tager fuldstændigt fejl, og jeg er generelt meget rationelt tænkende og lidt/ret skeptisk over for det uforklarlige. Men det gjorde stort indtryk på mig, at min stedfar flere gange i sit liv oplevede en massiv panikreaktion, før han skulle med et bestemt tog eller fly - han rejste meget - og det hver gang viste sig, at der var grund til hans reaktion. Han undslap en alvorlig togulykke engang, fordi hans 6. sans slog alarm, og han fik senere stoppet flere fly fra at lette ved at insistere på, at noget var galt, hvorefter det ved ekstratjek viste sig, at han havde ret, og at det kunne være gået grueligt galt. 
Det vilde ved det var, at han hadede denne “evne” og slet ikke kunne forlige sig med det. Han var jordens mest rationelle og firkantede person - så det pinte ham, at han på egen krop mærkede noget så uforklarligt, og han ville ikke tale om det bagefter. 
Når en med hans verdenssyn havde så stærk en 6. sans, at han ikke kunne overhøre den, så overbeviser det mig om, at der må være noget, vi ikke kan forklare rationelt. 

Kan forestille mig det må have været noget af en splittelse for ham 

jeg læste engang at ens “mavefornemmelse” kan komme på overarbejde og advare om fare, hvis man fx er stresset, psykisk har en dårlig periode/dag eller har mange bolde i luften og lignende der stresser systemet hvor den så tror der er fare selvom der ikke er  

7-9-13 har min fornemmelse altid været rigtigt, også med mine børn (gudskelov sjældent det har været med børnene og når det har været har det ikke været hvor de har været i livsfare men fx brækket en tå og skolen så har ringet i det fornemmelsen begynder). Men er uanset en frustrerende følelse at føle der er noget galt med eller er sket noget med en man elsker når man ikke kan slippe følelsen 

Jeg drømmer det også.. fx en drøm om en bekendt kommer til skade på en specifik måde. 
Første gang det skete drømte jeg for mange år siden (20 år) en bekendt ville falde på knallert en aftenen og komme til skade. 
jeg fortalte det ikke af frygt for vedkommende ville tro jeg var tosset, og istedet sagde jeg “pas nu på, tag nu hjelm på” osv hver gang vi havde talt, og vedkommende skulle køre knallert.. 

Ca 2 uger efter drømmen, kørte personen galt en aften på vej hjem. 

Er meget sjældent jeg har de drømme, kan tælles på 2 hænder på 20 år. Men det er mærkeligt at drømme noget ekstremt specifikt om en person (og ikke nødvendigvis en tæt på mig), vågne og kunne huske det og det så sker..

Udover de drømme, men bare tilbage til mavefornemmelsen har jeg brugt meget tid det sidste årti på at lære at mærke efter og lytte til den, og mærke hvornår jeg mentalt er på overarbejde/stresset, og den derfor måske overreagerer. 

Anmeld Citér

31. maj 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Lytter altid til min. Det er en gnavende følelse der ikke vil gå væk. Den er altid korrekt. Hvis jeg ikke lytter og fx dater en forkert mand for mig, så begynder jeg at få fysiske symptomer såsom ondt i maven, hovedpine, stress mv. 

Anmeld Citér

31. maj 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg har en rigtig god mavefornemmelse og opfanger mange følelser, tilstande etc hos andre. Det er lidt irriterende nogle gange fordi man let kommer på overarbejde i at sortere i indtryk og fornemmelserne. Men det er blevet lettere her i de seneste par voksenår. 

Har altid brugt min mavefornemmelse meget når det kommer til folk/situationer der ikke er gode for mig eller hvis min søn er syg. Og min mavefornemmelse holder 99,9% af gangene så ser det som en gave

mht det med drømme som en anden nævner har jeg også oplevet det nogle gange men taler ikk højt om det for så tror folk man er blevet vanvittig og er stået helt af

Anmeld Citér

31. maj 2024

Maximus4

Kroppen er klog og fortæller os mange ting. Der er mange gange hvor min mavefornemmelse har fortalt mig sandheden om en situation eller person hvor jeg ikke lyttede, set i bagklogskabens lys burde jeg have lyttet til min indre stemme, som viste sig at have ret. Jeg øver mig i at lytte til den hver gang, for min krop er virkelig dygtig til at opfange signaler og vibes. Mit hoved vil bare ikke altid lytte, hvilket resulterer i at jeg ender med at brænde fingerne

Anmeld Citér

31. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Maximus4 skriver:

Kroppen er klog og fortæller os mange ting. Der er mange gange hvor min mavefornemmelse har fortalt mig sandheden om en situation eller person hvor jeg ikke lyttede, set i bagklogskabens lys burde jeg have lyttet til min indre stemme, som viste sig at have ret. Jeg øver mig i at lytte til den hver gang, for min krop er virkelig dygtig til at opfange signaler og vibes. Mit hoved vil bare ikke altid lytte, hvilket resulterer i at jeg ender med at brænde fingerne

Det er nemlig det der ofte sker.. 

jeg begyndte at meditere bare 10-15 min om aftenen og dyrke yoga. Det giver en vildt god fornemmelse af egen krop og sind. Er et godt værktøj til at lære at mærke/lytte efter og med tiden falder det mere naturligt at lytte til mavefornemmelsen selv om hovedet vil andre veje

Anmeld Citér

31. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg har en rigtig god mavefornemmelse og opfanger mange følelser, tilstande etc hos andre. Det er lidt irriterende nogle gange fordi man let kommer på overarbejde i at sortere i indtryk og fornemmelserne. Men det er blevet lettere her i de seneste par voksenår. 

Har altid brugt min mavefornemmelse meget når det kommer til folk/situationer der ikke er gode for mig eller hvis min søn er syg. Og min mavefornemmelse holder 99,9% af gangene så ser det som en gave

mht det med drømme som en anden nævner har jeg også oplevet det nogle gange men taler ikk højt om det for så tror folk man er blevet vanvittig og er stået helt af

Det er nemlig det tror også de fleste vil tænke i min omgangskreds at nu har hun sku da tabt sutten

den med indtryk vs fornemmelse har jeg også kæmpet med. Meditation hjalp mig meget for synes det var enormt svært og drænende at sortere i. 
nu har jeg en følelse af når det er et indtryk at det føles som et tæppe om mig med en stemning fx. Hvor mavefornemmelsen er en indre følelse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.