Anonym skriver:
Ja det kan gå to veje. Og du må så leve med et brud med svigerfamilien.
Jeg har selv brudt med min svigermor og har ikke set hende i halvandet år. Men min mand og datter ser hende stadig jævnligt.
Igen mht penge - er det dine svigerforældre der spørger om at låne? Og i så fald til hvad og hvorfor så tit?
Det har du ret i.
Det må have været svært kan jeg forestille mig? Synes ihvertfald det er en stor ting at skulle gøre..
Ja, og det er forskelligt. Nogengange til regninger, enkelte gange er det bare småpenge til cigaretter eller lignende, andre gange igen ved vi ikke specifikt til hvad og vi spørger ikke nærmere til det, da det virker meget personligt måden det bliver fremlagt på, så ønskede de at komme det nærmere havde de nok gjort det. Jeg har dog sagt til min mand at der simpelthen ikke er råd til det. Vi har lånt dem enormt mange penge og de betaler aldrig tilbage.. og vi har også nogle drømme der kræver store opsparinger mm. Og mål for vores liv sammen og hvad vi vil skabe sammen.. det får vi bare aldrig hvis vi skal bogstaveligtalt give penge væk..
generelt har jeg aldrig lånt penge ud før, fordi jeg er af den mening det altid er en skidt ting når der kommer penge imellem relationer.. Ønsker dog ikke de skal betale tilbage og der skal skabes ballade over det, jeg ser ingen fornøjelse i at plukke håret af en skaldet, og det er surt men penge er blot penge, ikke noget der er værd at blive uvenner over.. dog synes jeg ikke det er ok vi skal blive ved at give penge til dem.
dertil synes jeg det virker helt hul i hovedet min mand tager overarbejde og knokler så hårdt for at vi kan spare op hurtigere osv, og så gå og give pengene væk 

Anmeld
Citér