"hyldest af kærlighed", ville I deltage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2024

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

Det er ikke så meget festen og den fine kjole, men mere at man giver hinanden et løfte om at ville støtte og elske hinanden i medgang og modgang foran familie, venner og de højere magter (hvilke guder det nu lige er man tror på

Det med at han synes det er for dyrt, er selve festen, men hvis man lagde det sammen med en større fest såsom at vi fylder rundt om et par år, så bliver det jo ikke nødvendigvis dyrere.

Basalt set kunne i jo gøre det næste gang i havde gæster.

Ville syntes det var underligt at slå det sammen med en rund fødselsdag, og vil det så virkelig opfylde dit behov for at fejre jer?

Hvis det ville det så go for it - men personligt ville jeg syntes det var lidt underligt at skulle fejre nogen sagde jeg elsker dig til den anden især hvis i rent faktisk ikke bliver registreret i juridisk forstand. Men hver sin smag og jeg skulle nok møde op til festen - er nok af den lidt uromantiske holdning at det af praktiske og juridiske grunde er smart at være gift, især hvis man får børn - men har ikke behovet for at min mand skal stå og erklære sin kærlighed til mig foran vores venner, men sådan er vi jo heldigvis forskellige.

Mange kommuner tilbyder at man kan blive borgerligt viet i sin egen have eller en park - så altså en meget uformel ceremoni helt hvor i lyster.

Men vil han overhovedet giftes i nogen forstand med dig for lyder til at han er fuld af undskyldninger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Et bryllup er hvad man gør det til, også pris mæssigt. 
hvis det ikke er kjolen og festen men selve ceremonien så kan det jo gøres billigt. 

jeg købte en pæn hvid kjole i genbrug, et par hvide billige sko, min mand tog et par pæne jeans på og en pæn skjorte. Ingen blomster osv. vi købte nogle pæne ringe til en god pris. Og ja billigt men godt. 
familien kom i et lokale vi fandt for 500kr og så havde jeg lavet maden selv. Kød blev grillet under festen, og min mands kammerater lavede kagen! Den var ikke smuk men god og tanken var enormt sød. Duge lånte vi i familien og mange i familien var søde til at lave pynt, min far hentede drikkevarer i Tyskland. Vi havde en dejlig dag uden at bruge en formue vi var samlet inkl. os 48 mennesker og tøj, pynt, mad, drikkevarer osv, blev det ca 9000kr

Vi har holdt et fornyelse af løfter efter der var større, da økonomien var til det og skal fejre 10 års med ferie i 3 måneder sammen med børnene

Anmeld Citér

25. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men når man indleder er forhold. Så lover man vel generelt allerede der at støtte og elske hinanden i medgang og modgang. Hvis man ikke har intentioner om det fra start af, så er forholdet vel dødt fra starten. 
Aflive foran familie og venner betyder da ikke at løftet er større eller mere bindene. Ej heller gør papirerne for den sags skyld hvis det var juridisk. 

Jeg ville stadig deltage, fordi det er en fest. Men ville synes det var noget underligt noget og ville nok ikke medbringe en gave udover en værtinde blomst f.eks 

Det er godt nok meget at love hinanden, allerede når man indleder forholdet. Der skal vel også lige være tid til og rum for at mærke, om følelser udvikler sig fra forelskelse til kærlighed; om man  er i stand til at elske og støtte den anden i modgang; at lære den anden indgående at kende. 
Selvfølgelig er der stor forskel på, hvornår og hvordan man definerer, at et forhold indledes - personligt ville jeg løbe skrigende væk, hvis dét at blive kærester officielt var lig med løfter/forpligtelser af samme art som ved indgåelse af ægteskab. 

For mig giver det god mening at trække en streg i sandet og markere og fejre kærligheden inkl. forpligtelserne, og jeg synes, det er lidt sølle at blande overvejelser om en evt. gaves størrelse ind i dét, der for parret er en vigtig anledning. 

Anmeld Citér

25. maj 2024

Mor11

Profilbillede for Mor11

Enhver fejring af mine venner - og især deres kærlighed - ville jeg deltage i. Og jeg ville være præcis ligeså lykkelig på deres vegne og fejre dem på samme vis, som var det et bryllup

Anmeld Citér

25. maj 2024

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Det er godt nok meget at love hinanden, allerede når man indleder forholdet. Der skal vel også lige være tid til og rum for at mærke, om følelser udvikler sig fra forelskelse til kærlighed; om man  er i stand til at elske og støtte den anden i modgang; at lære den anden indgående at kende. 
Selvfølgelig er der stor forskel på, hvornår og hvordan man definerer, at et forhold indledes - personligt ville jeg løbe skrigende væk, hvis dét at blive kærester officielt var lig med løfter/forpligtelser af samme art som ved indgåelse af ægteskab. 

For mig giver det god mening at trække en streg i sandet og markere og fejre kærligheden inkl. forpligtelserne, og jeg synes, det er lidt sølle at blande overvejelser om en evt. gaves størrelse ind i dét, der for parret er en vigtig anledning. 

Og den holdning har du helt lov til at have. Jeg har ikke behov for at modargumenterer dine holdninger som du åbenbart har behov for at gøre med min. 

du tolker mit indlæg forkert. Og det må du så selv om. Det skrevne ord kan nemt misforstås 

Anmeld Citér

25. maj 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Uden at have læst alle indslag megagrundigt, giver jeg lige mit besyv med.

Jeg synes det lyder så hyggeligt og skønt med en kærlighedsfest, og klart jeg ville deltage.

Jeg ville nok, hvis jeg var jer, tage lidt stilling til det med gaverne, for det er nok noget folk kan komme i tvivl om ved sådan en utraditionel fest. For mig (os) tror jeg, det kunne være en god løsning at sige nejtak til gaver, men i stedet bede folk om at bidrage til festen - med noget mad til en buffet eller hjælp til at pynte op eller hvad man nu kan få brug for. Det kan også gøre festen vældig billig. Evt kunne man også sige: Vi ønsker os ikke noget, vil I gerne give noget kan I give pengene til det her velgørende formål.

Jeg ville ikke synes det var spor underligt, selvom vi selv blev gift med kirke og hvid kjole og det hele. Men jeg tænker, at gæster måske kan have behov for lidt ekstra guiding, så de ved hvad de går ind til, når nu det ikke er noget man kender i forvejen.

fx: Ønsker I indslag som taler eller ej? Skal der være dresscode? Som nævnt gaver? 

Jeg håber I gør alvor af det - kærlighed er da værd at fejre - med eller uden juridisk bånd

Anmeld Citér

27. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Og den holdning har du helt lov til at have. Jeg har ikke behov for at modargumenterer dine holdninger som du åbenbart har behov for at gøre med min. 

du tolker mit indlæg forkert. Og det må du så selv om. Det skrevne ord kan nemt misforstås 

Bevares. Jeg tolker nok forkert igen, for det lyder næsten til, du er utilfreds med, at jeg kommenterer dit indlæg, og det kan jo ikke passe - på en debatside. 

Anmeld Citér

27. maj 2024

Anonym

Ift gaver ville jeg frabede gaver. Hvis folk har en gave  med alligevel så er det sådan det er. Men en kærlighedsfest synes jeg ikke kalder på den helt store ønske-sky liste. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.