"hyldest af kærlighed", ville I deltage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
17 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2024

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har været uenige i et stykke tid omkring bryllup og ægteskab. Jeg har altid gerne villet giftes, især nu hvor jeg ser venner og familien blive gift, og jeg har en dejlig partner. Han har sagt at han både har prøvet borgerlig og kirkelig bryllup (han og ekskonen blev gift på rådhuset og senere velsignet i kirken) så det skal han ikke igen, og nogle gange undskyldningen at det er for dyrt.

Da vores vennepar blev gift ved en ikke-kristen ceremoni, kommenterede han at hvis det var sådan, så kunne man måske godt alligevel.

Min veninde og jeg sad og snakkede om det i går, da vi har endnu et bryllup i vennekredsen om lidt, og hun sagde at jeg da kunne foreslå ham at vi holdt en "hyldest af kærlighed", og har en ceremoni hvor vi lover hinanden kærligehed og samliv, men ikke nødvendigvis noget juridisk bindende, hvis det er deri hans problem ligger.

Men... hvis I blev inviteret til sådan en ceremoni, ville I så deltage eller synes det var for mærkeligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2024

Anonym

Ja det ville jeg, ville da gerne støtte mine venner. Gaven var dog ikke blevet vildt stor når det ikke er et bryllup 

Anmeld Citér

24. maj 2024

Anonym

Synes en kærlighedsfest lyder langt dejligere end en kirkelig vielse. 

Selvfølgelig vil jeg deltage

Anmeld Citér

24. maj 2024

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg deltager altid gerne i en god fest med mine venner, så jeg ville også deltage

Anmeld Citér

24. maj 2024

Anonym

Synes jeg hører om flere og flere der laver en "kærlighedsfest" i stedet for en vielse og bryllupsfest. 

Det emmer af uformel tone, festlige kjoler, kolde drinks og ren hygge! Jeg ville elske at deltage i sådan en fest, så ja tak fra min side. 

Jeg er i øvrigt kirkelig viet og hverken min mand eller jeg tænker tilbage på dagen med et "waow"... Vi gjorde det, fordi vi følte det var sådan man gjorde (nok også lidt unge og stod knap så stærkt i egne holdninger). I dag ville vi 100% have holdt en kærlighedsfest i stedet for. 

Anmeld Citér

24. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom

Som udgangspunkt, så ja, selvfølgelig!

Men, hvis parret kun havde været sammen i kort tid, ville jeg nok tænke lidt "Jovist er de forelsket, men hvorfor en fest", men var/er det et par med lidt år på bagen, så ville jeg syntes det var så dejligt.

Vi er selv blevet viet på Rådhuset og havde en ganske uformel fest (dog med visse traditioner) hjemme i haven bagefter, og det var en skøn dag/aften. 

Anmeld Citér

24. maj 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det var da en fremragende idé! Hvorfor skulle man ikke ville deltage i sådan en fest? Alle elsker fester, kærlighed og alt det der. Men hvis din mand er lidt bange for det bliver for bryllupsagtigt, skal I lave nogle helt klare spilleregler for både jer selv og for gæsterne, så I begge har en god kærlighedsfest

Anmeld Citér

24. maj 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Festen lyder hyggelig, men hvad ville være pointen med den, hvis i ikke også binder jer juridisk. 

ville nok nærmere dykke ned i hvorfor er det du gerne vil giftes? Hvis det ikke er det juridiske og heller ikke traditionen, hvad er det så ved bryllup du gerne vil? Er det bare en fest og fin kjole? For du skal jo være sikker på at løsningen opfylder dit behov og ikke kun hvad du kan få ham med på.

derudover så ville jeg også grave lidt dybere i hvad din kærestes problem faktisk bunder i. Han gider ikke kirke og rådhus fordi han har prøvet det før? Men han har jo prøvet mange ting før, som han godt gider igen f.eks. Et nyt forhold.

og hvis det handler om penge er din løsning jo lige så dyr, som et almindeligt bryllup.

Anmeld Citér

24. maj 2024

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Festen lyder hyggelig, men hvad ville være pointen med den, hvis i ikke også binder jer juridisk. 

ville nok nærmere dykke ned i hvorfor er det du gerne vil giftes? Hvis det ikke er det juridiske og heller ikke traditionen, hvad er det så ved bryllup du gerne vil? Er det bare en fest og fin kjole? For du skal jo være sikker på at løsningen opfylder dit behov og ikke kun hvad du kan få ham med på.

derudover så ville jeg også grave lidt dybere i hvad din kærestes problem faktisk bunder i. Han gider ikke kirke og rådhus fordi han har prøvet det før? Men han har jo prøvet mange ting før, som han godt gider igen f.eks. Et nyt forhold.

og hvis det handler om penge er din løsning jo lige så dyr, som et almindeligt bryllup.

Det er ikke så meget festen og den fine kjole, men mere at man giver hinanden et løfte om at ville støtte og elske hinanden i medgang og modgang foran familie, venner og de højere magter (hvilke guder det nu lige er man tror på

Det med at han synes det er for dyrt, er selve festen, men hvis man lagde det sammen med en større fest såsom at vi fylder rundt om et par år, så bliver det jo ikke nødvendigvis dyrere.

Anmeld Citér

24. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det er ikke så meget festen og den fine kjole, men mere at man giver hinanden et løfte om at ville støtte og elske hinanden i medgang og modgang foran familie, venner og de højere magter (hvilke guder det nu lige er man tror på

Det med at han synes det er for dyrt, er selve festen, men hvis man lagde det sammen med en større fest såsom at vi fylder rundt om et par år, så bliver det jo ikke nødvendigvis dyrere.

Men når man indleder er forhold. Så lover man vel generelt allerede der at støtte og elske hinanden i medgang og modgang. Hvis man ikke har intentioner om det fra start af, så er forholdet vel dødt fra starten. 
Aflive foran familie og venner betyder da ikke at løftet er større eller mere bindene. Ej heller gør papirerne for den sags skyld hvis det var juridisk. 

Jeg ville stadig deltage, fordi det er en fest. Men ville synes det var noget underligt noget og ville nok ikke medbringe en gave udover en værtinde blomst f.eks 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.