Anonym skriver:
Mine 3 børn er hos deres far og kæresten hver anden weekend.
Vi kan desværre ikke rigtig kommunikere, hvilket jeg er rigtig ked af og meget ønsker, men han ser desværre kun tingene fra sin egen side, og sine egne behov og faktisk ikke er til at tale med, jo når han vil svine mig til, brokke sig, kalde mig grimme ord, og når det er til hans egen fordel.
Jeg har prøvet at række ud til hans kæreste men uden held. Ja dette var måske dumt men følte jeg ikke havde andet valg end at forsøge.
Vi har været inde ved frh.
Men pga ham føler jeg ikke det er let at skrive til ham ang spørgsmål, da han er som han er.
Derfor spørg jeg jer. Kan også kontakte frh men ville høre her først.
De skal nu for første gang på sommerferie hos far i 2 uger. (Vi aftalte i frh at vi havde tre uger hver, men han ønsker kun 2 uger med børnene.) Og for første gang skal de være væk i mere end en weekend hos far. Ja jeg tror det bliver hårdt, ikke kun for mig men også for børnene når der er gået nogle dage. Jeg ved ikke om nogle har stået i samme situation som mig før.
Men hvad giver jeg med af tøj?
Jeg har ikke 14 par strømper, underbukser, bukser, t-shirt, kjoler, shorts mm til hver af alle 3 børn og jeg har ikke økonomisk råd til at købe så der er.
Så hvad gør jeg?
Hvad sender jeg med af tøj, hvor meget skal jeg sende med?
Hvad er reglerne?
Er der nogle der ved det ?
Hilsen en alene mor til 3
Jeg er samværsforælder, og når jeg har ferie med min datter, så er der pakket næsten det samme som til weekender. Hun har 5-6 sæt tøj med og hvis det ikke er nok må jeg bare vaske.
Jeg har før prøvet at vi var nødt til at vaske tøj i løbet af samvær, enten fordi der havde været et uheld eller fordi hun gerne vil have en bestemt kjole på. Jeg ser det at skulle vaske hendes tøj som en del af min forælderrolle, og den er jo ikke stoppet bare fordi hun ikke længere har adresse hos mig.