3 børn, Sommerferie hos far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.450 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2024

Anonym trådstarter

Mine 3 børn er hos deres far og kæresten hver anden weekend.

Vi kan desværre ikke rigtig kommunikere, hvilket jeg er rigtig ked af og meget ønsker, men han ser desværre kun tingene fra sin egen side, og sine egne behov og faktisk ikke er til at tale med, jo når han vil svine mig til, brokke sig, kalde mig grimme ord, og når det er til hans egen fordel.

Jeg har prøvet at række ud til hans kæreste men uden held. Ja dette var måske dumt men følte jeg ikke havde andet valg end at forsøge.

Vi har været inde ved frh.

Men pga ham føler jeg ikke det er let at skrive til ham ang spørgsmål, da han er som han er.

Derfor spørg jeg jer. Kan også kontakte frh men ville høre her først.

De skal nu for første gang på sommerferie hos far i 2 uger. (Vi aftalte i frh at vi havde tre uger hver, men han ønsker kun 2 uger med børnene.) Og for første gang skal de være væk i mere end en weekend hos far. Ja jeg tror det bliver hårdt, ikke kun for mig men også for børnene når der er gået nogle dage. Jeg ved ikke om nogle har stået i samme situation som mig før.

Men hvad giver jeg med af tøj?

Jeg har ikke 14 par strømper, underbukser, bukser, t-shirt, kjoler, shorts mm til hver af alle 3 børn og jeg har ikke økonomisk råd til at købe så der er.

Så hvad gør jeg?

Hvad sender jeg med af tøj, hvor meget skal jeg sende med?

Hvad er reglerne?

Er der nogle der ved det ?

Hilsen en alene mor til 3

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Har far ikke en vaskemaskine som alle andre mennesker?

Jeg ville da bare give 5-7 sæt med lidt blandet, tænker ikke der er nogen regler.

Og du skal jo huske at det er børnenes far, så de skal jo ikke være "væk" i 2 uger, men blot sammen med anden forældre, selvfølgelig kan man savne hinanden og det er også ok

Anmeld Citér

23. maj 2024

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker ikke der er regler for at far ikke må  vaske børnenes tøj, bare fordi han er samværsforældre? 

Jeg ville pakke det samme som hvis jeg selv skulle på 14 dages ferie. ��‍♀️ tøj til 5-6 dage måske, og så må man vaske undervejs. 

Anmeld Citér

23. maj 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Har far ikke en vaskemaskine som alle andre mennesker?

Jeg ville da bare give 5-7 sæt med lidt blandet, tænker ikke der er nogen regler.

Og du skal jo huske at det er børnenes far, så de skal jo ikke være "væk" i 2 uger, men blot sammen med anden forældre, selvfølgelig kan man savne hinanden og det er også ok

Okay, Tak for besked. Og du må undskylde mit forkerte ordvalg. 
jeg ved godt det er den anden forældre, også derfor jeg skriver hos deres far ? 
Dette ændre vel ikke på de skal være væk hjemmefra deres faste rammer i 14 dage? 
selvfølgelig vil vi alle savne, hvilket ja der er helt Ok? Derfor kan det vel stadig være hårdt når dette er første gang nogen sinde. 
de elsker at være hos far og kæresten hver anden week, så ikke itvivl om de får en god ferie, men derfor kan det vel stadig være hårdt for dem efter nogle dage, og selvfølgelig også for mig. Jeg foreslog selv 3 uger hver, men han ønsker to, og ønsker at rejse udenlands den uge vores ene barn starter i skole, igen-desværre..

men tak for besked. De har vel en vaskemaskine ja og godt bud på 5-7 sæt blandet. Det vil jeg gøre

Anmeld Citér

23. maj 2024

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg tænker ikke der er regler for at far ikke må  vaske børnenes tøj, bare fordi han er samværsforældre? 

Jeg ville pakke det samme som hvis jeg selv skulle på 14 dages ferie. ��‍♀️ tøj til 5-6 dage måske, og så må man vaske undervejs. 

Tak for besked. Ja..

Jeg vil gøre det og pakke 5-7 sæt til hver og så kan de vaske hvis det er

Anmeld Citér

23. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Vi kan desværre ikke rigtig kommunikere, hvilket jeg er rigtig ked af og meget ønsker, men han ser desværre kun tingene fra sin egen side, og sine egne behov og faktisk ikke er til at tale med, jo når han vil svine mig til, brokke sig, kalde mig grimme ord, og når det er til hans egen fordel.

Jeg har prøvet at række ud til hans kæreste men uden held. Ja dette var måske dumt men følte jeg ikke havde andet valg end at forsøge.

Men pga ham føler jeg ikke det er let at skrive til ham ang spørgsmål, da han er som han er.

De skal nu for første gang på sommerferie hos far i 2 uger. (Vi aftalte i frh at vi havde tre uger hver, men han ønsker kun 2 uger med børnene.) Og for første gang skal de være væk i mere end en weekend hos far. Ja jeg tror det bliver hårdt, ikke kun for mig men også for børnene når der er gået nogle dage. Jeg ved ikke om nogle har stået i samme situation som mig før.

Jeg har ikke 14 par strømper, underbukser, bukser, t-shirt, kjoler, shorts mm til hver af alle 3 børn og jeg har ikke økonomisk råd til at købe så der er.

Så hvad gør jeg?

Hvad er reglerne?

Hvad betyder frh?

Anmeld Citér

23. maj 2024

Anonym

5-7 sæt hver, han har vel en vaskemaskine ellers må han vel også sørge for tøj, det gør min mor og hendes eks. De har tøj liggende begge to. 

Anmeld Citér

23. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn får 7 sæt med på ferie hos sin far, og så må hans far vaske  

Anmeld Citér

23. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Så hvad gør jeg?

Hvad er reglerne?

Jeg kender ikk lige reglerne. Men tænker da at far bare kan vaske tøjet.  

Nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er. Men jeg selv var på sommerferie hos mine bedsteforældre 1-2 uger af gangen hver sommer med min storebror fra jeg var omkring 7-8 år. Og ja jeg savnede da mine forældre. Men det var aldrig hårdt. For jeg elskede at være på ferie hos dem. Tror det bliver hårdere for dig end det gør for børnene. De vil nyde at være sammen med deres far i mere end en weekend. 

Anmeld Citér

23. maj 2024

Anonym

Hvad betyder frh?

Familieretshuset. (Lidt ligesom statsforvaltningen. Et sted hvor de hjælper med at mægle når forældre ikie kan samarbejde af forskellige årsager)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.