Er man garanteret indskudslån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2024

Anonym trådstarter

Bliver man 100% godkendt til indskudslån hvis man er ledig, på dagpenge og har et barn? Jeg har 0 kr. til indskud, men jeg er ret afklaret med, at min mand og jeg ikke skal være sammen mere. Vi har haft en del konflikter de seneste år, og det var dråben, der fik bægeret til at flyde over, da han sagde igår, at jeg ikke må brokke mig eller være utaknemmelig med noget, når han går ud og arbejder for at betale sin del af huslejen. Undskyld mig, men jeg betaler fandme også min del, og køber også selv tøj osv. på mine egne penge. Og han havde satme heller ikke arbejdet meget hvis ikke det var fordi jeg tog mig af vores barn. Vores skænderier og diskussioner er også voldsomme, og det orker jeg heller ikke mere, og er bange for det ender galt en dag, så synes vi skal stoppe mens legen er god, og vi stadig har lidt respekt for hinanden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2024

Anonym

Du kan jo søge et og få en garanti for boligindskudslån (hvis de godkender det). 
men nej, det er ikke en selvfølge at man bliver godkendt. 
jeg søgte som enlig mor til 2, på su indskudslån og fik afslag på det grundlag de mente det var realistisk at jeg kunne spare sammen. + yderligere må huslejen til boligen du søger til, ikke overstige halvdelen af din indtægt.

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Bliver man 100% godkendt til indskudslån hvis man er ledig, på dagpenge og har et barn? Jeg har 0 kr. til indskud, men jeg er ret afklaret med, at min mand og jeg ikke skal være sammen mere. Vi har haft en del konflikter de seneste år, og det var dråben, der fik bægeret til at flyde over, da han sagde igår, at jeg ikke må brokke mig eller være utaknemmelig med noget, når han går ud og arbejder for at betale sin del af huslejen. Undskyld mig, men jeg betaler fandme også min del, og køber også selv tøj osv. på mine egne penge. Og han havde satme heller ikke arbejdet meget hvis ikke det var fordi jeg tog mig af vores barn. Vores skænderier og diskussioner er også voldsomme, og det orker jeg heller ikke mere, og er bange for det ender galt en dag, så synes vi skal stoppe mens legen er god, og vi stadig har lidt respekt for hinanden. 

Nej, det bliver man ikke. 

Ærgerligt din mand siger sådan noget. Hvilke penge har du selv? 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Husk også at det skal være almen boligbyggeri.  Og ikke noget med. Privat udlejere.  

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym

Nej du er ikke garanteret noget

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Ved i om man må selv fastsætte børnebidrag fra far?

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Ja, hvis I er enige. 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Men nu ved du jo, at du vil flytte, og så kan du jo begynde at spare sammen nu .. 

For nej man er aldrig garanteret et lån eller nogle former for penge.. 

Og ang. Børnepengene fra far: tænker du, at han godkender at betale mere end minimum? 

Anmeld Citér

17. maj 2024

Anonym

Indskudslån er for boligforeninger.

Engangs ydelse kan søges til privat udlejninger, her skal der dog forelægges bevis på du ikke kan låne andetsteds, altså afslag på papir fra banker osv. Plus at levestandarden bliver langt bedre f.eks. økonomisk 

Desværre er man ikke automatisk godkendt pga 0 i opsparing og at man har et barn.

Man skal også være obs på at den forældre som flytter ikke har bopæls retten over barnet med mindre at far skriver under på det samt at du skal sige det i god tid inden flytningen, kan ikke lige huske hvor længe det var.

Jeg havde et værre bøvl med min eksmand der viste i 3 mdr i forvejen at vi skulle flytte og det vidste han. Da vi så var flyttet havde han skiftet mening omkring vores søn så ventede læææænge på han skrev under på han var flyttet og jeg kunne ikke melde ham ind i en børnehave i mellemtiden.

Anmeld Citér

17. maj 2024

Timf

Profilbillede for Timf
Anonym skriver:

Hvis i bliver enige om et beløb kan i selv bestemme det, ellers kan det sendes til Familieretshuset og så fast sætter de er beløb. Familieretshuset har bestemt af min ældstes far betaler 1540 kr om mdr 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.