Hvor meget er i sammen som et par?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2024

Anonym trådstarter

Der er desværre intet der hjælper. Hvis jeg ikke starter samtalerne eller kommer op med ideer til hvad vi skal lave eller presser på/skaber mig så sker der intet. Vi har ikke rigtigt haft noget med hinanden at gøre i noget tid nu der jeg ikke orker og være den der holder forholdet i live. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2024

Junia

Jeg synes vi er ret meget sammen, men med plads til alene tid. Vi køber sjældent ind sammen, går heller ikke så tit tur med hunden sammen ellers er vi ret meget sammen medmindre den ene laver egne hobbyer/ses med egne venner.

Synes også vi er gode til at snakke sammen, ikke bare om “hvad er der sket i dag”. Men vi har også kun været sammen 2 år uden børn, og det har da nok en hel del at sige hvor meget kvalitetstid vi har, hvor meget vi samtaler, hobbyer sammen osv

Anmeld Citér

15. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Der er desværre intet der hjælper. Hvis jeg ikke starter samtalerne eller kommer op med ideer til hvad vi skal lave eller presser på/skaber mig så sker der intet. Vi har ikke rigtigt haft noget med hinanden at gøre i noget tid nu der jeg ikke orker og være den der holder forholdet i live. 

Hvad hvis du gør det mere afslappet? 
fx bare laver et eller andet i begge kan li at drikke, stiller det på bordet og et spil kort og så afslappet siger “skal jeg lige banke dig i 500?” Eller hvis overskuddet er der “er du klar til at strippe for jer banker dig i poker nu!” Eller hvad i nu kan af spil..). Siger han ikke lige nu, så bare smil og sig okay så ligger jeg en kabale til du er klar til at tabe. Bare vær positiv. Kommer han ikke så hyg dig selv. Når du har gjort det en gang eller to fanger han den måske og tænker tjo hvorfor ikke? 

nogengange kan det planlagte og “forventningen” om at man SKAL lave noget sammen godt dræbe lysten til det lidt tænker jeg…?

kan være jeg rammer helt ved siden af.. men stod jeg i din situation ville jeg prøve det…

og når han er ude, så istedet for at sige “hvornår kommer du hjem?” Eller blive irriteret over han stadig er ude. Så tag et bad, tag noget lingeri på, og send et billed og skriv du glæder dig til han kommer hjem.. det ville jeg gøre

Anmeld Citér

15. maj 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Hvad hvis du gør det mere afslappet? 
fx bare laver et eller andet i begge kan li at drikke, stiller det på bordet og et spil kort og så afslappet siger “skal jeg lige banke dig i 500?” Eller hvis overskuddet er der “er du klar til at strippe for jer banker dig i poker nu!” Eller hvad i nu kan af spil..). Siger han ikke lige nu, så bare smil og sig okay så ligger jeg en kabale til du er klar til at tabe. Bare vær positiv. Kommer han ikke så hyg dig selv. Når du har gjort det en gang eller to fanger han den måske og tænker tjo hvorfor ikke? 

nogengange kan det planlagte og “forventningen” om at man SKAL lave noget sammen godt dræbe lysten til det lidt tænker jeg…?

kan være jeg rammer helt ved siden af.. men stod jeg i din situation ville jeg prøve det…

og når han er ude, så istedet for at sige “hvornår kommer du hjem?” Eller blive irriteret over han stadig er ude. Så tag et bad, tag noget lingeri på, og send et billed og skriv du glæder dig til han kommer hjem.. det ville jeg gøre

Hjælper absolut ikke. Jeg bliver ikke irriteret, når han er ude sent, kun hvis det sker gentagne gange for synes det er vigtigt, at han ser/er sammen med vores barn når h*n kommer hjem fra børnehaven. 

Anmeld Citér

15. maj 2024

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar

Anmeld Citér

15. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Hjælper absolut ikke. Jeg bliver ikke irriteret, når han er ude sent, kun hvis det sker gentagne gange for synes det er vigtigt, at han ser/er sammen med vores barn når h*n kommer hjem fra børnehaven. 

Forståeligt! Er bestemt også vigtigt.. 

Hvis den slags ikke virker (der har jeg været med en eks hvor det var meget lig det du beskriver men hvor vi dog ikke havde et barn sammen) så ville jeg sætte ham stolen for døren og sige vi skulle have en snak. 
Simpelthen bede ham sætte sig ned og tie stille til du har talt færdig, og så ligger du på bordet hvad du går og føler og tænker, du fortæller hvad du ønsker af ham og forventer af ham, og vigtigst hvad du KRÆVER af ham. Og så må du sige enten så løser i det her sammen, han lytter og i finder en vej sammen, eller også må det være det. 
Du er i al din ret til at stille krav og sige “det her forventer jeg af dig som partner/far”, kan han ikke leve op til det, og give dig det du har behov for i et forhold er det ærlig snak, og så må man bare gå hver sin vej. 

Anmeld Citér

15. maj 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder
Anonym skriver:

Syntes faktisk du har mega kæmpe nej hat på, alt hvad folk skriver af gode ideer råd osv noget som jeg som mand ville elske, siger du bare nej til. 

Men, hvis i er derude så gå da fra hinanden pak dit lort og flyt. Hvis det ikke er løsningen så gå op i dig selv, sig hov du kan ikke smutte i aften jeg har en date med en ven, og du skal heller ikke vente oppe for ved ikke helt hvad tid jeg er hjemme, og forresten hvis du og ungerne bliver sulten lukker Rema kl 21 så der skal du også lige handlen hej hej skat elsker dig ses senere 

Eller hey hvis du smutter ud i aften skat, så skal du altså bare vide jeg ligger nøgen i sengen i ny, og har måske også lige hygget mig inde, hvis du har lyst kravler du jo bare på, kæmpe kys og elsker dig 

Eller, den her dato der skal du møde op i dit finest tøj, og på denne her adresse, så tager vi sgu lige en stor fad og går ud og spiser noget lækkert mad bare dig og mig, hvis du har lyst kan vi mødes med nogle af gutterne på den lokale bar bagefter, men du må live mig hvis jeg bliver for fuld skal du følge mig hjem. 

Der er 1000 andre ting der kunne gøres, og hvis han stadig har nej hatten på gør du bare det hele alene 

Anmeld Citér

16. maj 2024

Tullebadulle

Hamder skriver:

Alt laver vi sammen. 

Står op sammen køre på arbejde sammen, tager hjem fra arbejde sammen, handler ind sammen, jeg laver dog oftest mad uden hende

Går i seng sammen, knalder sammen, går i bad sammen, har fælles venner, tager til koncerter sammen, festivaler sammen, skriver smser dagligt sammen, tager ofter på kærste tur selvom vi har været gift i 12 plus år. 

Men vi kan også lave ting hver for sig, men jeg fortrækker altid at have trunten med, for vi ahr det pisse sjovt sammen, og jeg elsker bare at være sammen med hende og self the kids. 

Så ja vi laver alt sammen, men kan godt tage på drenge tur i en weekend eller på stadion, osv vi er bare et godt match på det område 

Sikke en dejlig beskrivelse. Det oser lang væk af at elsker hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.