Jeg kan ikke sove for tiden.
Jeg er vokset op i et lidt kaotisk hjem som eneste biologiske barn, med forældre der har valgt at have plejebørn siden jeg var ganske ung.
I de sidste mange år har de haft de samme plejebørn, hvilket har betydet, at mine egne børn har vokset op med nogle af de plejebørn og er jævnaldrende, ser sig selv som familie (selvfølgelig) og legekammerater.
Men nu har mine forældre valgt at opsige samarbejdet omkring det ene plejebarn (som er jævnaldrende med min datter på 10 år). Min datter vil bliver fuldstændig knust når hun finder ud af, at plejebarnet forsvinder. (For det vil forsvinde helt ud af hendes og vores liv).
Jeg kan slet ikke holde til det. Kan mærke en del af mig allerede er ved at gå helt i stykker og tanken om hvordan og hvornår vi skal fortælle det (vi har mundkurv på pt.) gør så frygteligt ondt.
Søvn er en by i Rusland.
Jeg har ALTID hadet mine forældres valg af erhverv, og første gang jeg virkelig blev ramt af det var, da jeg var gravid med vores første og de annoncerede de skulle have et plejebarn mere. Det plejebarn blev selvfølgelig jævnaldrende med vores første og det plejebarn forsvandt ud af vores liv igen ret pludseligt. Det tog hårdt på vores ældste barn dengang, men vi var heldige alderen var med os.
Denne gang er vi ikke så "heldige". 10 år er mange år at have et familiemedlem og ven/veninde. En som bare forsvinder.
Min datter har i forvejen sine egne problemer af slås med, bl.a. frygt for at sove (hun er bange for vi alle forsvinder om natten, efter nyligt dødsfald i familien) og det her kommer da virkelig ikke til at hjælpe.
Jeg er bange og bekymret for mit eget barn (også mine andre børn selvfølgelig). Det gør ondt. Virkelig ondt.
Hvad ville i gøre? Føler ikke jeg kan gøre noget som vil gøre hendes tab eller forståelse nemmer. Hun er sensitiv og vil aldrig kunne forstå man vælger at få et barn og så give det væk.
Jeg er ikke engang sikker på jeg selv forstår det helt.