Erfaringer med at rejse med autocamper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2024

Hanspige

GodKarma skriver:

Selvfølgelig kan man nå til Spanien og holde sin ferie - også på 14 dage  

Det hele afhænger jo af hvor langt man vil køre om dagen og om man vil opleve og gøre stop undervejs. 

Den måde vi holder ferie på herhjemme, ville ikke kunne matche en tur til Spanien eller Syditalien på 14 dagen. Vi planlægger nul og niks hjemmefra og drager på eventyr, fra det øjeblik bilen har forladt hjembyen. Vi tonser ikke afsted. Så skulle vi til Spanien, ville vi bruge én uge på at komme derned og én uge på at komme hjem ergo er 14 dage ikke nok. 

Der er mange der dog kører lange stræk og synes det fungerer rigtig godt, og så er Spanien jo et dejligt sted at køre til. 

Folk skriver man og ikke jeg. Derfor reagere jeg som jeg gør. 

Jeg planlægger hjemmefra, nyder turen og tonser ikke afsted. Tænker i som minimum planlægger ruten og dertil hørende miljø mærker  

Kør selv ferie starter altid i indkørslen. 

Jeg bruger en overnatning. 

For mig ville en uge til at kører til Spanien være helt gak. Så kører man 2-3 timer om dagen.. ej det er ikke mig. 

Det er det gode ved kør selv, der er ingen opskrift og man kan gøre det lige så man har lyst til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Omsorgsgiver skriver:

Hvilke steder syntes du vil være passende?? Eller er 1 uge måske nok?? 
Hvor var I henne?? Jeg tænker, at det jo også tager nogle dage at køre derned med stop undervejs osv, så derfor tænker jeg, at 14 dage er passende??
Jeg tænker, at vi ikke spiser ude hver dag, men laver mad selv de fleste dage. Men det er klart, at det gerne må være lidt luksus også… 

Jeg kender er par som har en autocamper og både har været i Italien, Spanien og Frankrig. De har været væk i 10-14 dage. Så tænker 14 dage må da være fint. Og stoppene undervejs er også en del af oplevelsen, hvis man planlægger sådan, så man stopper nogle hyggelige steder. Så kan I jo tage en dag i Tyskland og opleve lidt af Tyskland også eller et andet land. 
Hvis I ikke vil køre helt så langt så kan I køre til Italien☺️
jeg har ikke selv nogle erfaringer, så jeg ville bare lige kommentere på det med tidsperspektivet og det ikke lader til at være et problem for det par jeg kender☺️

Anmeld Citér

13. maj 2024

mor_til_2_

Årh hvor lyder det helt fantastisk og man kan sagtens tage til spanien og nyde turen på 14 dage det gode ved en autocamper og ikke en person bil er at ferien starter når i sidder i den Så hvis i kører 8-10 timer af gangen er det jo stadig en hyggelig tur igennem smukke områder  

Elsker autocamper ferie og det er det FEDESTE med børn Kæmpe oplevelse. kan sagtens forstå i vil det  

angående hvor i vil hen: 

Skal det være en aktiv ferie med vandreture, cykel ture eller andet - for så ville jeg vælge sverige/norge ? eller skal det være en rolig tur hvor køreturen er oplevelse og destinationen er afslapning og hygge - så ville jeg vælge spanien ?  (MEGET simpelt stillet op og begge destinationer kan det hele

Iiih håber i får en skøn tur. Vildt god idé  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.