Erfaringer med at rejse med autocamper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. maj 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej!

Jeg har en lille drøm om, at når jeg bliver 40 vil jeg pakke familien, leje en autocamper og køre afsted ud i det blå i 2 uger ca. Dette som en form for fejring af min runde dag istedet for fest osv. herhjemme. 
Men jeg er i tvivl om vi skal holde os til Danmark, Norge eller sydpå. Evt. til Spanien. Jeg ved godt, at det er 3 vidt forskellige destinationer. Vi har som familie aldrig rejst udenlandsk sammen, så vi har ingen erfaringer med det, så vi er helt blanke på hvad vi skal være opmærksomme på. 
Så kom gerne med alle jeres erfaringer og gode råd. Vores børn vil være 16 og 12 år til den tid. 
Og hvad er økonomisk realistisk at spare op?? Så man har råd til ALT?? Også at leje autocamperen…. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg har ingen erfaring med det, men det lyder mega fedt  

Jeg håber, at det lykkes for jer og i får et eventyr sammen som familie

Anmeld Citér

13. maj 2024

Anonym

14 dage... Så synes jeg Spanien lyder langt væk. Ellers dejlige destinationer  

Man kan vidst indstille GPS til at undgå de små nørklede veje, hvor en autocamper ikke har det så nemt. 

Jeg ved ikke hvad det koster at leje en autocamper. Og vil i selv lave mad eller ud og spise hver aften? Det har også betydning. Vores 14 dages camping ferier koster os ca 20-30.000kr. Det er med mad, overnatninger, benzin og hvis vi skal betale entré nogen steder. Og vi laver selv mad. Spiser måske ude 2 eller 3 gange. 2 voksne og 3 børn. Jeg havde i jeres situation nok sparer 40.000 op og så leje af autocamper ved siden af. 

Anmeld Citér

13. maj 2024

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

14 dage... Så synes jeg Spanien lyder langt væk. Ellers dejlige destinationer 

Man kan vidst indstille GPS til at undgå de små nørklede veje, hvor en autocamper ikke har det så nemt. 

Jeg ved ikke hvad det koster at leje en autocamper. Og vil i selv lave mad eller ud og spise hver aften? Det har også betydning. Vores 14 dages campingferie koster os ca 20-30.000kr. Det er med mad, overnatninger, benzin og hvis vi skal betale entré nogen steder. Og vi laver selv mad. Spiser måske ude 2 eller 3 gange. 2 voksne og 3 børn. Jeg havde i jeres situation nok sparet 40.000 op og så leje af autocamper ved siden af. 

Hvilke steder syntes du vil være passende?? Eller er 1 uge måske nok?? 
Hvor var I henne?? Jeg tænker, at det jo også tager nogle dage at køre derned med stop undervejs osv, så derfor tænker jeg, at 14 dage er passende??
Jeg tænker, at vi ikke spiser ude hver dag, men laver mad selv de fleste dage. Men det er klart, at det gerne må være lidt luksus også… 

Anmeld Citér

13. maj 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det lyder skønt - men jeg ville nok enten holde mig til nordeuropa, alternativt se om det kunne blive en 3-4 uger i stedet. Det fede ved autocamperen er jo, at man kan flytte sig rundt og opleve flere steder med sit “hus” på ryggen - omvendt gider man jo ikke knokle afsted i alt for lange stræk uden tid til at dvæle ved turen, udforske det man kommer forbi, osv.

Vi har rejst meget med små børn i hele verden, også autocamper i nogle måneder - det er super fedt!! 

Måske hjemmefra prøve af, om campinglivet nu også er noget for alle i familien. Det fede ved at leve relativt simpelt, ikke medbringe ret mange ting, osv. Nu er det jo kun et par uger; men alligevel kan lidt forventningsafstemning måske være godt.

Jeg vil varmt anbefale området omkring Annecy i Frankrig i øvrigt. Det er fuldkommen vidunderligt!! 

Anmeld Citér

13. maj 2024

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
StortOgSmåt skriver:

Det lyder skønt - men jeg ville nok enten holde mig til nordeuropa, alternativt se om det kunne blive en 3-4 uger i stedet. Det fede ved autocamperen er jo, at man kan flytte sig rundt og opleve flere steder med sit “hus” på ryggen - omvendt gider man jo ikke knokle afsted i alt for lange stræk uden tid til at dvæle ved turen, udforske det man kommer forbi, osv.

Vi har rejst meget med små børn i hele verden, også autocamper i nogle måneder - det er super fedt!! 

Måske hjemmefra prøve af, om campinglivet nu også er noget for alle i familien. Det fede ved at leve relativt simpelt, ikke medbringe ret mange ting, osv. Nu er det jo kun et par uger; men alligevel kan lidt forventningsafstemning måske være godt.

Jeg vil varmt anbefale området omkring Annecy i Frankrig i øvrigt. Det er fuldkommen vidunderligt!! 

Vi har længe gået allesammen herhjemme og snakket om, at det kunne være fedt at rejse med autocamper, så det er vi alle klar på

Tak for tip om destination  

Anmeld Citér

13. maj 2024

Hanspige

Jeg vil bare lige indskyde at jeg kører selv med mine børn til Spanien, vi skal være der i 10 dage. Sidste år kørte jeg til syd Italien og var der en uge. Kan slet ikke se hvorfor 14 dage ikke skulle være nok tid i Spanien

Jeg bruger cirka 10.000 i lommepenge og vi spiser ude hver dag. 

Anmeld Citér

13. maj 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma
Hanspige skriver:

Jeg vil bare lige indskyde at jeg kører selv med mine børn til Spanien, vi skal være der i 10 dage. Sidste år kørte jeg til syd Italien og var der en uge. Kan slet ikke se hvorfor 14 dage ikke skulle være nok tid i Spanien

Jeg bruger cirka 10.000 i lommepenge og vi spiser ude hver dag. 

Selvfølgelig kan man nå til Spanien og holde sin ferie - også på 14 dage  

Det hele afhænger jo af hvor langt man vil køre om dagen og om man vil opleve og gøre stop undervejs. 

Den måde vi holder ferie på herhjemme, ville ikke kunne matche en tur til Spanien eller Syditalien på 14 dagen. Vi planlægger nul og niks hjemmefra og drager på eventyr, fra det øjeblik bilen har forladt hjembyen. Vi tonser ikke afsted. Så skulle vi til Spanien, ville vi bruge én uge på at komme derned og én uge på at komme hjem ergo er 14 dage ikke nok. 

Der er mange der dog kører lange stræk og synes det fungerer rigtig godt, og så er Spanien jo et dejligt sted at køre til. 

Anmeld Citér

13. maj 2024

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Afhængig af hvor I bor i landet, så se på muligheden for at leje autocamperen i Sverige eller Tyskland. Og book i meget god tid. Så får man de bedste priser. 
vi skal på vores første tur til sommer med en autocamper lejet i Malmø. 
Umiddelbart forventer jeg at vi kører 10 dage i det sydlige Sverige, men hvis vejret tegner meget dårligt, kører vi sydpå. 
god ferie

Anmeld Citér

13. maj 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Med ‘kun’ 14 dage, ville jeg køre i alm personbil og så hurtigst fra a til b, og så leje en mobilehome dernede.

Ville ikke begive mig ud i at køre til Spanien i en autocamper, hvis jeg havde mindre end 3 uger samlet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.