Lære har slået !?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Altid dejligt med en som har gjort det samme som mig, har endnu ikke gjort noget, ser hende i morgen tidlig og der ved jeg ikke om jeg bør sige noget, det er jeg lidt i et dilemma omkring. 

Jeg har stadig ikke adgang til "Aula", har skrevet ang det og de arbejder på det

Man kan jo spørge til situationen på mange måder, når du ser hende i morgen. 

I stedet for den konfronterende måde sig noget ala: min søn var lidt ked af det i går efter en episode, hvor han ville gå på toilettet. Kan du fortælle mig, hvad der egentlig skete, da jeg ikke helt kan hitte hoved og hale i det han fortæller? Hun har sikkert bare rakt en arm ud for at stoppe ham i at løbe el.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2024

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Man kan jo spørge til situationen på mange måder, når du ser hende i morgen. 

I stedet for den konfronterende måde sig noget ala: min søn var lidt ked af det i går efter en episode, hvor han ville gå på toilettet. Kan du fortælle mig, hvad der egentlig skete, da jeg ikke helt kan hitte hoved og hale i det han fortæller? Hun har sikkert bare rakt en arm ud for at stoppe ham i at løbe el.  

Ja det tænker jeg også, har virkelig svært ved at tro at hun skulle slå og så tænker jeg at også det ville være underligt, når jeg aldrig har fået nogen klager ang ham

Anmeld Citér

2. maj 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Ja det tænker jeg også, har virkelig svært ved at tro at hun skulle slå og så tænker jeg at også det ville være underligt, når jeg aldrig har fået nogen klager ang ham

Man får ikke klager over sit barn. Skolen går i dialog med en, hvis der er nogen ting der er vedvarende. De kontakter dig ikke ved småting, så man ved ikke alt det der sker i skolen - ellers kunne de ikke bestemme andet end, at skulle skrive hjem til forældre. 

Jeg tror bestemt ikke, at læren har slået dit barn. Men man kan sagtens have en anderledes opfattelse af, hvordan situationen har været. Jeg ville helt klart gå til læren og få en god og konstruktiv dialog.

Anmeld Citér

2. maj 2024

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Man får ikke klager over sit barn. Skolen går i dialog med en, hvis der er nogen ting der er vedvarende. De kontakter dig ikke ved småting, så man ved ikke alt det der sker i skolen - ellers kunne de ikke bestemme andet end, at skulle skrive hjem til forældre. 

Jeg tror bestemt ikke, at læren har slået dit barn. Men man kan sagtens have en anderledes opfattelse af, hvordan situationen har været. Jeg ville helt klart gå til læren og få en god og konstruktiv dialog.

Arh man får da ting at vide til skolehjem samtaler og når man snakker med lærerne, der er da en del af forældre-skole samarbejdet

Anmeld Citér

3. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Arh man får da ting at vide til skolehjem samtaler og når man snakker med lærerne, der er da en del af forældre-skole samarbejdet

Det bliver forhåbentlig ikke opfattet som klager, når lærerne henvender sig til forældre med bekymringer og opfordringer til at tale med deres barn om uhensigtsmæssig adfærd. Jeg ville godt nok blive ked af det, hvis mine elevers forældre opfattede det sådan. 
Og for lige at slå det fast: Det ville være lige så “underligt” - og uhørt, uacceptabelt og forbudt! - hvis en lærer slog din søn, om du så havde modtaget et hav af henvendelser om provokerende eller destruktiv adfærd fra hans side. 

Anmeld Citér

3. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Mor og meget mere skriver:

Det bliver forhåbentlig ikke opfattet som klager, når lærerne henvender sig til forældre med bekymringer og opfordringer til at tale med deres barn om uhensigtsmæssig adfærd. Jeg ville godt nok blive ked af det, hvis mine elevers forældre opfattede det sådan. 
Og for lige at slå det fast: Det ville være lige så “underligt” - og uhørt, uacceptabelt og forbudt! - hvis en lærer slog din søn, om du så havde modtaget et hav af henvendelser om provokerende eller destruktiv adfærd fra hans side. 

Tror desværre det med det opfattes som klager er individuelt og forskelligt fra lærer til lærer. 
min søn har nogle lærere hvor det er tydeligt at de kommunikere ud for et samarbejde omkring et eventuelt problem der er, hvor andre lærere sidder jeg nogen gange med følelsen af at få ordre eller en skideballe 

men ja TS - som mor og meget mere skriver er det ligegyldigt hvad ens barn kunne have gjort op til, de må under ingen omstændigheder slå på ens barn - ligesåvel som ingen andre må slå og man heller ikke selv må slå sine børn, den gælder jo hele vejen rundt for ALLE og ikke kun lærere.

Anmeld Citér

3. maj 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Ja, det er en del af forældresamarbejdet. Men der er ingen som klager over en barn i folkeskolen. Man kan klage over man ikke får service i forretninger, at man skal vente lang tid på mad på en resturant - men aldrig over et barn. Det er ikke kæft trit og retning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.