Lære har slået !?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
16 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. maj 2024

Anonym trådstarter

Min dreng på 7 år brød sammen her til aften og sagde hans lærer havde slået ham

Jeg er 99% sikker på at han har opfattet det forkert og hun ikke har slået ham, men ikke desto mindre er det hans følelse, jeg har snakket med ham om situationen og han er nu mere i tvivl omkring om det var et uheld.

Han siger at han skulle på toilet og hun slog ham i maven på vej ud af døren og sagde han skulle sætte sig på sin plads, jeg kan se situationen for mig og har spurgt om hun måske har puffet ham ind igen om det kunne være forklaringen. Og derefter er han kommet mere i tvivl, men jeg ønsker egentlig heller ikke at påvirke hans opfattelse

Vi har aldrig fået nogen klager over at han skulle være en som ikke hørte efter eller ikke gjorde hvad der blev sagt, tværtimod har han altid kun fået ros

Jeg har sagt at jeg synes han skulle snakke med hende i morgen omkring situationen, men er faktisk i tvivl omkring om jeg selv bør kontakte hende, hvad havde I gjort ? Jeg ønsker på ingen måder at beskylde hende for noget og skabe mistillid, men på den anden måde vil jeg også gerne høre hvad der er op og ned 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2024

Anonym

Det synes jeg er en meget stor sag, selv at tage op som 7årig. At stå som 7årig og konfrontere en voksen, lyder liiige svært nok. 

Hvis muligt, så havde jeg enten mødt op på skolen på et tidspunkt hvor jeg kunne træffe læreren. Gerne med en advis inden via intra, så hun lige er forberedt på samtalen. Så ville jeg bare være nysgerrig. Fortælle hvad din søn har oplevet og du bare lige vil høre hende gengive situationen. Måske opfordre læreren til selv at gå i dialog med drengen, så de kan blive venner igen. 

Ellers ville jeg skrive et pænt brev via intra. En lige så god mulighed. 

Uanset hvordan du kontakter læreren, så ville jeg informere drengen om at du kontakter læreren. Så viser du også din søn at du tager ham alvorligt og at det er en god ting at han betror sig. Det er en vigtig læring

Anmeld Citér

1. maj 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er 99% sikker på at han har opfattet det forkert og hun ikke har slået ham, men ikke desto mindre er det hans følelse, jeg har snakket med ham om situationen og han er nu mere i tvivl omkring om det var et uheld.

Han siger at han skulle på toilet og hun slog ham i maven på vej ud af døren og sagde han skulle sætte sig på sin plads, jeg kan se situationen for mig og har spurgt om hun måske har puffet ham ind igen om det kunne være forklaringen. Og derefter er han kommet mere i tvivl, men jeg ønsker egentlig heller ikke at påvirke hans opfattelse

Vi har aldrig fået nogen klager over at han skulle være en som ikke hørte efter eller ikke gjorde hvad der blev sagt, tværtimod har han altid kun fået ros

Jeg har sagt at jeg synes han skulle snakke med hende i morgen omkring situationen, men er faktisk i tvivl omkring om jeg selv bør kontakte hende, hvad havde I gjort ? Jeg ønsker på ingen måder at beskylde hende for noget og skabe mistillid, men på den anden måde vil jeg også gerne høre hvad der er op og ned 

Vi havde en lignende situation i børnehaven med en pædagog. 
jeg skrev en meget ydmyg besked, hvor jeg også skrev at det var vigtigt at få konteksten, så jeg kunne hjælpe mit barn med at forstå situationen, da jeg ved at børn kan opleve uheld som bevidste handlinger. Så for at hjælpe mit barn til at forstå situationen korrekt, har jeg brug for at få beskrevet episoden. 
Jeg synes det er en alt for stor opgave at din søn skal tale med læreren. 

Anmeld Citér

1. maj 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Du skal kontakte læreren, det skal din søn ikke stå med det. Skriv eller ring og snak med hende. 

Det er jo hvad han oplevede og det er vigtigt at få snakket om det, for begge parter. 

Anmeld Citér

2. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Det kan sagtens have været ment som et puf men hvis han følte det som et slag så er det hans følelse og den bliver aldrig mindre rigtigt uanset intentionen fra læreren. 

Din søn skal bestemt ikke stå og tage den snak alene det er han slet ikke stor nok til. 
Jeg ville gå op og tage spørge pænt om vi lige kunne tale sammen, og forklare situationen og få det løst ansigt til ansigt. Jeg mener telefon er upersonligt og tekst kan hurtigt misforståes det kommer jo an på hvordan læreren opfatter det personen læser. Synes i sådan situationer er det vigtigt man kan aflæse hinandens kropssprog og ansigtsudtryk så man sender et klart signal om man er der for at lytte og er rolig.

Anmeld Citér

2. maj 2024

Anonym trådstarter

Mit problem er at jeg er mødt på arbejde når læren møder ind og jeg har først fri efter læren er gået.

Mit "Aula" virker ikke, typisk

Anmeld Citér

2. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Mit problem er at jeg er mødt på arbejde når læren møder ind og jeg har først fri efter læren er gået.

Så ringer du til skolens kontor og beder dem give besked til læreren om, at hun skal kontakte dig telefonisk i løbet af i dag.

Samtidig kan de hjælpe dig til at få adgang til Aula igen - det lyder mystisk, at det ikke virker, medmindre det bare er her til morgen. 
Jeg synes på den ene side, det er positivt, at du ikke farer frem med bål og brand og anklager læreren for at slå. På den anden side har dit barn og læreren brug for, at der bliver sat ord på, hvad der skete, og det er du nødt til at sørge for. 

Anmeld Citér

2. maj 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Man kan gå ind på AULA med MitID. Jeg har lige været inde og det virker fint. 

Anmeld Citér

2. maj 2024

Anonym

Jeg er sikkert den eneste, der siger det her. Men jeg havde personligt ikke gjort noget lige med det samme. Det kan vel også blive et kæmpe drama for en 7 årig, hvis der snakkes meget om noget som TS selv ikke tror er sket. Så jeg ville sige til mit barn, at det nok bare var en misforståelse.

Anmeld Citér

2. maj 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er sikkert den eneste, der siger det her. Men jeg havde personligt ikke gjort noget lige med det samme. Det kan vel også blive et kæmpe drama for en 7 årig, hvis der snakkes meget om noget som TS selv ikke tror er sket. Så jeg ville sige til mit barn, at det nok bare var en misforståelse.

Altid dejligt med en som har gjort det samme som mig, har endnu ikke gjort noget, ser hende i morgen tidlig og der ved jeg ikke om jeg bør sige noget, det er jeg lidt i et dilemma omkring. 

Jeg har stadig ikke adgang til "Aula", har skrevet ang det og de arbejder på det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.