Sygemeldt i resten af graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Det skrev jeg intet om. Konstaterede blot at man gerne må fyre en sygemeldt medarbejder. 

Hvad relevans har det ifht TS emne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2024

Anonym

Det skrev jeg intet om. Konstaterede blot at man gerne må fyre en sygemeldt medarbejder. 

Anmeld Citér

23. april 2024

Anonym

*.* skriver:

Hvad relevans har det ifht TS emne?

Intet. Du skrev blot at man ikke kan fyres under en sygemelding. Det kan man godt. Så tillod mig at korrigere det.

Anmeld Citér

23. april 2024

Anonym trådstarter

Tak til de af jer, der kom med brugbare og relevante svar  

Jeg har kontaktet min leder og hun tog det umiddelbart pænt. Det vigtigste er jo, at der bliver passet bedst muligt på mig og baby.

Anmeld Citér

23. april 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Min læge har igår sygemeldt mig, I resten af min graviditet, grundet hyppige styrtblødninger og begyndende bækkenløsning. Hun skrev begrundelsen "Truende abort". 

Jeg har flere gange været til tjek på hospitalet, da jeg blev bedt om at ringe ind ved blødning.

Indtil nu vokser baby som forventet - så det er "kun" mig, der er ramt.

Men! Hvordan siger jeg det til min leder? Jeg er bange for hendes reaktion, har vildt dårlig samvittighed og er dertil bange for at blive fyret.

Jer,  der har prøvet at være sygemeldt næsten hele graviditeten - Hvordan sagde I det og hvilken reaktion fik i?

åh kram herfra..

ikke rart at opleve blødninger osv når man er gravid..

jeg blev sygemeldt da jeg var 4 måneder pga plukveer der gjorde så ondt at jeg græd..

de må ikke fyre dig pga sygdom relateret til graviditet.. men man kan jo desværre ikke sikre sig mod at de bare opfinder anden grund og gør det alligevel..

jeg ville sørge for at snakke med fagforeningen inden jeg sagde noget til leder.. for så har du gjort opmærksom på at du risikerer en uretmæssig fyring pga det og så har de et notat med det i din sag...

Anmeld Citér

24. april 2024

Miia90

Min leder viste jeg skulle til lægen  

Ringede efter læge besøget og sagde jeg er sygemeldt fra dd.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.