Din yndlings vegetariske eller veganske opskrift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.518 visninger
14 svar
8 synes godt om
21. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Ja som overskriften siger, hvilken er din yndlings? Del den meget gerne  

vores yndlings pt her hjemme er vegansk tikkamasala med blomkålsris.
vi bruger den frosne tikka masala blanding fra Rema, 1 glas tikka masala sovs, 1 dl vand, 1 dl kokosmælk, 0.5 grøntsagsboullion, 1 ds tomatpure, 1 ds kikærter og lidt citron saft (det hele i en gryde og simre) og så ja blomkålsris til.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Vores oftest brugte go-to-retter, som er nemme og lækre vegetarretter er belugabolognese og dahl. Den allerletteste ret vi laver, er tortillapandekager med bønnefyld. Vi bruger en tacomix krydderibld, 2 dåser bønner og en dåse tomat, og så blandet grønt ved siden af + creme fraiche. De tre ting kan ungerne (som ellers ikke kan lide så meget) også være med på.

Men noget, som jeg har opdaget er ret godt - men knap så simpelt - er frækkedelle-opskriften fra plantepusherne.dk - de har virkelig en lækker frikadellesmag og konsistens. De tager bare lidt tid, så vi laver dem ikke så tit.

Anmeld Citér

21. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Dutelidut skriver:

Vores oftest brugte go-to-retter, som er nemme og lækre vegetarretter er belugabolognese og dahl. Den allerletteste ret vi laver, er tortillapandekager med bønnefyld. Vi bruger en tacomix krydderibld, 2 dåser bønner og en dåse tomat, og så blandet grønt ved siden af + creme fraiche. De tre ting kan ungerne (som ellers ikke kan lide så meget) også være med på.

Men noget, som jeg har opdaget er ret godt - men knap så simpelt - er frækkedelle-opskriften fra plantepusherne.dk - de har virkelig en lækker frikadellesmag og konsistens. De tager bare lidt tid, så vi laver dem ikke så tit.

Lyder rigtig lækkert!  
må jeg lige skrive mig bag øret til jeg ska lave madplan igen er altid rart med nemme retter med børn i hjemmet

Anmeld Citér

21. april 2024

Darling

Vi kan godt lide:

vegetariske tærter, vi tømmer altid grøntsagsskuffen

risotto med svampe

pastaretter med fløde, en masse svampe og grøntsager

Supper 

Lasagne med hvor kødet et skiftet ud med linser, Squash og gulerødder

Anmeld Citér

21. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Darling skriver:

Vi kan godt lide:

vegetariske tærter, vi tømmer altid grøntsagsskuffen

risotto med svampe

pastaretter med fløde, en masse svampe og grøntsager

Supper 

Lasagne med hvor kødet et skiftet ud med linser, Squash og gulerødder

Hvordan laver i tærterne? Har til dags dato aldrig kunne lave en vellykket tærte

Anmeld Citér

21. april 2024

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Favoritten er (den er ikke kalorielet ) pasta med pesto-marscarpone:

2 løg

2-3 fed hvidløg

400 g champignoner eller andre svampe

2-300 g cherrytomater

1 glas rød pesto

1 bøtte marscarpone

basilikum, oregano, salt og peber 

Champignoner skæres i skiver eller stykker, steges i gryden og tages fra. Løg og hvidløg hakkes fint og steges klare. Champignoner, pesto og marscarpone samt krydderier tilsættes. Når marscarpone er smeltet, tilsættes halverede cherrytomater. 
Det simrer, mens pastaen koger. 
Vi tilsætter nogle gange røde linser til saucen, hvis der er brug for mere protein. Den er alle herhjemme vilde med.

Vi er også glade for lasagne med røde linser, gulerødder og squash i stedet for kød. Og risotto enten med svampe eller spinat og ærter. 

Anmeld Citér

21. april 2024

Darling

*.* skriver:

Hvordan laver i tærterne? Har til dags dato aldrig kunne lave en vellykket tærte

Jeg bruger en dej opskrift fra mummum.dk også enten steger jeg alt fyldet på panden og blandet det med æg og evt ost også i ovnen i 25-30min eller i hvert fald til fyldet er færdig og æggemassen er stivnet

Anmeld Citér

21. april 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Vi laver forresten også vegetarisk ristaffel.

Karrysovs -( fx fra Stinna.dk med mange grøntsager) og ris (vi bruger ofte havreris), og så alle de gode toppings man kender fra 90’erne. Agurk, salat, tomat, bananer, ananas, peanuts, kokos, rosiner, mangochutney, og så rister vi kikærter som proteinkilde (sammen med havreris og peanuts). Jeg synes det er en hel genial ret, det smager megagodt - og igen god til børn, der godt kan lide selv at vælge og at tingene er delt lidt op.

Anmeld Citér

21. april 2024

Tip!

Grøntsagsfrikadeller - opskriften er fra Arla.dk 

Vi fik dem i sidste uge i min vuggestue og måtte udspørge dem om hvor opskriften var fra. Mums.. 

Det er ikke som sådan en “frikadelle” smag eller konsistens, men det er jeg i forvejen ikke meget for. 

Anmeld Citér

21. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Dutelidut skriver:

Vi laver forresten også vegetarisk ristaffel.

Karrysovs -( fx fra Stinna.dk med mange grøntsager) og ris (vi bruger ofte havreris), og så alle de gode toppings man kender fra 90’erne. Agurk, salat, tomat, bananer, ananas, peanuts, kokos, rosiner, mangochutney, og så rister vi kikærter som proteinkilde (sammen med havreris og peanuts). Jeg synes det er en hel genial ret, det smager megagodt - og igen god til børn, der godt kan lide selv at vælge og at tingene er delt lidt op.

Ej så er det ristaffel det hedder! Svigermor lavede det engang og har aldrig prøvet det før, spurgte til det og hun sagde det var noget hun havde fundet på og opskriften var hemmelig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.