Min søn på 9 år ønsker sig… ingenting, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.469 visninger
12 svar
8 synes godt om
18. april 2024

Ranunkel

Profilbillede for Ranunkel

Min søn fylder snart 9 år, og har bare ingen ønsker.. han har kun to, som er en gel-blaster og en speciel drikkedunk. 
Han leger ikke rigtigt med legetøj mere, men går heller ikke op i gaming. 
Har I nogle gode forslag? Noget som I ved at jeres sønner blev glade for og kunne bruge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Tillykke med sønnike Jeg bliver ofte lidt upopulær når jeg foreslår det her, men hvad med ikke at give ham noget, når han intet ønsker sig og intet mangler? Lav noget hyggeligt sammen for at markere dagen i stedet? Kloden er ved at gå til i overforbrug og måske vi kan lære ungerne at trække lidt i den materielle bremse?

Anmeld Citér

18. april 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Bøger er et hit hos vores dreng på samme alder. Både bøger han selv kan læse og bøger som vi læser op for ham. Sebastian Klein og Sigurd fortæller... har han mange eksemplarer af. Der er også bøgerne "Den utrolige historie om Den Kinesiske mur/Ninjaer/Leonardo Da Vinci" ect. Og generelt bøger om historie og fysik og universet. 

Så ønskede han sig en pung. 

Lige nu hitter fodboldkort pludseligt. Trods han ikke er en fodbolddreng. 

Et fedt løbehjul eller Waveboard. 

Bolchesæt, så han selv (med hjælp), kunne lave bolcher. 

Nyt fedt sengetøj 

Så fik han LED lysstrimmel til værelset 

Men også sådan noget som en morgenkåbe, plakater, solbriller og en fed kasket er en god gave. 

Synes de omkring 9-10år, begynder at være parate til at tænke i nye baner mht gaver. At det også kan være mere praktiske ting, som bliver brugt i hverdagen i stedet for legetøj. 

Anmeld Citér

18. april 2024

Tullebadulle

Ranunkel skriver:

Min søn fylder snart 9 år, og har bare ingen ønsker.. han har kun to, som er en gel-blaster og en speciel drikkedunk. 
Har I nogle gode forslag? Noget som I ved at jeres sønner blev glade for og kunne bruge? 

Oplevelse… teater..?

Anmeld Citér

19. april 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Tøj til sæsonen, han i forvejen skal have eller trænger til. Sommer jakke, nye tennissko, shorts mv.

Biograftur/oplevelser.

Nyt sengetøj med motiv.

Et nyt spil, hvis han spiller på noget.

Ny skoletaske/penalhus/pung, hvis de trænger til udskiftning. 

Ellers så køb lidt små ting, så der er noget hyggeligt at pakke op - fx en tshirt, nøglering og en kasket, og spar på budgettet og glæd dig over, at kunne give noget større næste år, hvis det store ønske der er en spillekonsol, et ur eller en telefon, som ellers havde været for dyrt

Anmeld Citér

19. april 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Ranunkel skriver:

Hvis han ikke ønsker sig noget, så hvorfor købe noget, fordi andre ønsker sig det? (Hvad skal han bruge det til, hvis det ikke interesse ham?)

Gi ham en tur i tivoli, legeland whatever.. giv ham en fed oplevelse i fødselsdagsgave.. 

Anmeld Citér

19. april 2024

Pb18

Jeg vil også sige billetter til oplevelser. Til en fodboldkamp, teater, experimentarium eller lignende. Eller en tur i shelter med en af jer forældre

Anmeld Citér

19. april 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Ranunkel skriver:

Oplevelser?

En tur i biografen, experimentariet, koncert mm?

Anmeld Citér

19. april 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Som de andre siger: en oplevelse sammen. Teater, noget sport eller noget han godt kan li at opleve 

Anmeld Citér

19. april 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg kunne aldrig finde på at give en dreng på 9 år ingenting, også selvom han ikke rigtig har nogle ønsker. Han er et barn. 

Så hellere, som mange også skriver, oplevelser, årskort ol. Eller se på hans interesser og find noget brugbart merch som sengetøj, skoletaske eller tøj. Manger han noget til værelset: skrivebord, lavalampe, plakater, sækkestol el. Penge kan også altid bruges, evt. pakket ind på en kreativ måde, og så kan han selv købe noget senere. 

Da vores den store var yngre, der havde han eller ikke mange ønsker. Hvis jeg så sagde, at havde man ingen ønsker, så fik man tøj i gave, så kom der som regel alligevel et par ønsker  Prøv det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.