Dig der har prøvet, at gå over termin.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej
Anonym skriver:

Med min første fik jeg hindeløsning da jeg var 40+6 men fødte først 41+3, så det havde ingen effekt. Men hindeløsning kan man tit få lov til omkring termin, hvis man altså er åben nok til det.

Derefter mistede jeg en graviditet sent i forløbet og derfor kunne jeg 3. gang få det næsten som jeg ville have det. Jeg ønskede at blive sat i gang på terminsdagen, men jeg måtte sættes i gang nogle dage tidligere pga svangerskabsforgiftning. 

Så du vil få mange der svarer, at de blev det før termin, men der er jo så også en indikation bag langt de fleste gange

Der er ingen garantier nej, det er vist en 50/50 med hindeløsning

Dejligt, du blev i mødekommet 3. gang, med den historie du havde med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2024

hej123hej

Panther skriver:

Jeg ville lige have in mente, at en medicinsk igangsættelse presser kroppen til noget, den ikke er klar til. Det kan være fint og nødvendigt i nogle tilfælde, men min erfaring er, at fødslen generelt bliver bedre, når/hvis kroppen selv kommer frem til den konklusion.

Det er helt sikkert det bedste, hvis det sker af sig selv 

Jeg spørger både af nysgerrighed, men også fordi jeg mistrives med døgnkvalme, samt bækkensmerter, nakkesmerter, spændingshovedpine og ind i mellem migræne (som kiropraktor hver tredje ige kan holde en lille smule i skal), så jeg kunne forestille mig, jeg vil finde lidt trøst, at man som minimum blev tilbudt nogle modningstilbud, hvis de giver mening. 
Ikke at jeg har det værre, end alle mulige andre.

Og er bare skråsikker på, jeg går mega meget over, det har min mor og mine bedste forældre gjort, og det ku' sgu lige passe, jeg heller ikke slipper

Er selv født 17 dage over termin, havde drukket alt fostervandet og moderkagen var begyndt at sætte ud

Anmeld Citér

16. april 2024

Anonym

Skejby har lavet en stor undersøgelse der viser at risikoen for dødfødsel stiger markant efter 41 uger  

Så de anbefaler max 1 uge over termin. Og  flere og flere sygehuse er begyndt at kigge samme vej. 

Så mon ikke du skal regne med ca 1 uge over termin.

Anmeld Citér

16. april 2024

hej123hej

Anonym skriver:

Skejby har lavet en stor undersøgelse der viser at risikoen for dødfødsel stiger markant efter 41 uger  

Så de anbefaler max 1 uge over termin. Og  flere og flere sygehuse er begyndt at kigge samme vej. 

Så mon ikke du skal regne med ca 1 uge over termin.

Tak for svar

Jeg skal føde i Aalborg, og der skal man vist til samtale 40+5, hvis intet er sket og seneste igangsættelse ved jeg så, er efter de 10 dage, jf deres oplysninger pt.
Så tænkte nemlig at den samtale, kunne det jo være, man kunne rykke ved noget efter man er en uges tid over, hvis man nu selv ønsker, netop fordi det jo potentielt kán være farligt at vente alt for længe.

Anmeld Citér

16. april 2024

Anonym

Nu har jeg ikke set undersøgelsen fra Skejby men det er værd lige at få med her at risikoen for fosterdød er meget lille så selv hvis den er markant forøget efter uge 41 er det stadig en meget lille risiko. Mere så alle der går over 41+0 ikke går rundt og er nervøse. 

Anmeld Citér

17. april 2024

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg er tilknyttet Hjørring sygehus og her får man en tid ved jordemoder den sidste konsultation man har op til termin på igangsættelse, de har kun få dage om ugen de sætter Igang. Jeg ved i Aalborg får man en tid og så kan tiden nemt blive rykket hvis de har travlt men om man kan skubbe gang i noget tidligere ved jeg ikke.

Anmeld Citér

17. april 2024

hej123hej

123nn skriver:

Jeg er tilknyttet Hjørring sygehus og her får man en tid ved jordemoder den sidste konsultation man har op til termin på igangsættelse, de har kun få dage om ugen de sætter Igang. Jeg ved i Aalborg får man en tid og så kan tiden nemt blive rykket hvis de har travlt men om man kan skubbe gang i noget tidligere ved jeg ikke.

Tak for input, så ved jeg også det

Anmeld Citér

17. april 2024

123nn

Profilbillede for 123nn
hej123hej skriver:

Tak for input, så ved jeg også det

Ja, det kan være meget rart at vide. Har en veninde der dukkede op til sin igangsættelsestid og blev sendt hjem med beskeden om at der var 3 andre foran hende det ventede og at hun ville blive ringet op, når de havde tid til at sætte hende i gang. Hun var ret skuffet over, ikke at vide det på forhånd.

Anmeld Citér

18. april 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
hej123hej skriver:

Det er helt sikkert det bedste, hvis det sker af sig selv

Jeg spørger både af nysgerrighed, men også fordi jeg mistrives med døgnkvalme, samt bækkensmerter, nakkesmerter, spændingshovedpine og ind i mellem migræne (som kiropraktor hver tredje ige kan holde en lille smule i skal), så jeg kunne forestille mig, jeg vil finde lidt trøst, at man som minimum blev tilbudt nogle modningstilbud, hvis de giver mening. 
Ikke at jeg har det værre, end alle mulige andre.

Og er bare skråsikker på, jeg går mega meget over, det har min mor og mine bedste forældre gjort, og det ku’ sgu lige passe, jeg heller ikke slipper

Er selv født 17 dage over termin, havde drukket alt fostervandet og moderkagen var begyndt at sætte ud

Det er ingen beviser for, at du går over tid pga. din mor gik over tid. Barnet kommer når barnet er klar. Jeg fødte 38+6 1 gang og min jordmor sagde, at jeg også ville føde før termin 2 gang. Min datter lod sig vente til 40+5.

Anmeld Citér

18. april 2024

hej123hej

MoarHvidovre skriver:

Det er ingen beviser for, at du går over tid pga. din mor gik over tid. Barnet kommer når barnet er klar. Jeg fødte 38+6 1 gang og min jordmor sagde, at jeg også ville føde før termin 2 gang. Min datter lod sig vente til 40+5.

Jeg ved godt, at sundhedsverden siger, der er stor uklarhed om arveligheden - den er ikke påvist eller afbekræftet. Det er mest bare mig selv, der forbereder mig på muligheden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.