Lillehjerte skriver:
Jeg er gået hhv 13, 13 og 12 dage over termin 
Igangsættelse kun på baggrund af overtid når mor og baby har det godt, er jo en balance. Man vil gerne undgå igangsættelse, men ved også at det at gå langt over termin potentielt kan nedsætte funktionen af moderkagen.
At blive sat igang giver øget risiko for en del komplikationer, og en spontan fødsel er at foretrække. Derfor sætter de ikke bare igang med mindre der er en god grund til det.
Ved mine graviditeter er jeg blevet scannet 10 dage over. Derefter har de afventet to dage mere. Den første gang blev jeg sat igang, de næste to gange gik jeg i spontan fødsel lige på falderebet til en Igangsættelse. Det er klart at anbefale!
Men en hindeløsning kan du godt få, da det ikke som sådan er en igangsættelse men mere en fødselsmodning der kan give det sidste skub hvis du er lige ved at gå i fødsel. Jeg mener at de fleste steder tilbyder det fra termin og frem.
Og husk at baby nok skal komme ud. Brug de sidste dage på at nyde, at du kan slænge på sofaen hele dagen eller tage en lur når du vil. Om lidt bliver dit liv vendt på hovedet
Det er helt sikkert det bedste, hvis det sker af sig selv
Jeg spørger både af nysgerrighed, men også fordi jeg mistrives med døgnkvalme, samt bækkensmerter, nakkesmerter, spændingshovedpine og ind i mellem migræne (som kiropraktor hver tredje ige kan holde en lille smule i skal), så jeg kunne forestille mig, jeg vil finde lidt trøst, at man som minimum blev tilbudt nogle modningstilbud, hvis de giver mening.
Ikke at jeg har det værre, end alle mulige andre.
Og er bare skråsikker på, jeg går mega meget over, det har min mor og mine bedste forældre gjort, og det ku’ sgu lige passe, jeg heller ikke slipper
Er selv født 17 dage over termin, havde drukket alt fostervandet og moderkagen var begyndt at sætte ud