Hej - håber I kan hjælpe mig med at få lidt klarsyn.
Jeg har fødselsdag i dag, og min kæreste har ikke givet mig en gave. Han har intet gjort eller givet mig. Kun ønsket mig tillykke, og det var det.
Har haft min familie forbi i dag, og min mor spurgte mig, hvad jeg havde fået i gave af ham. Måtte så sige, at jeg intet havde fået. Hun blev dybt forarget og konfronterede ham med det.
Han sagde, at han i starten af vores forhold havde fortalt mig, at han ikke er giver gaver, fordi hans familie har ødelagt det for ham. Han har aldrig prøvet at få en god og betænksom gave af dem. (Vi snakker fx kakaopulver og en knudret hovedpude, han slet ikke har ønsket sig. Sådan noget). Jeg fortalte ham dengang, at jeg godt kunne forstå, at han ikke har lyst til at modtage gaver fra dem, og derfor heller ikke giver gaver til dem, men at han må give andre en chance. Jeg synes nemlig gaver kan have rigtig stor værdi.
På hans fødselsdag gik jeg all in på at han skulle prøve at opleve en god fødselsdag med et sødt kort og gode gaver, der virkelig var lagt tid og tanker i. Og han blev mega glad.
Tilbage til samtalen med min mor. Han sluttede så af med at sige, at det jo er mit eget valg. Jeg ved slet ikke, hvad han mener med det. Jeg har intet valg haft. Mon han mener, at fordi jeg har valgt ham til, har jeg også valgt gaver fra?
Det var ikke fordi jeg havde forventet en hel masse. Men jeg er ked af det, og skuffet. Jeg har det som om, han ikke synes jeg er den ekstra indsats værd. Ikke engang efter alt det jeg gjorde for at give ham en god fødselsdag sidst. Det er jo heller ikke fordi, der behøver at være en gave. Men så en indsats af en eller anden art. Mere end bare en kommentar på, at jeg nu er blevet gammel.
Er det forkert af mig at være skuffet, når han nu har sagt, han ikke giver gaver?