_____LANGT opslag_____
Kort om mig. Jeg er studerende men snart færdig som læge. Har to børn fra et tidligere forhold, som gik i stykker, pga hans alkoholmisbrug.
Mødte en ny mand for et år siden. Han er 3 år yngre end mig. Vi har det godt, når der ikke er problemer. Men så snart jeg har brug for at snakke om noget, som fylder hos mig, angående børnene, mine følelser, eller andet, som skal luftes som der nu engang er i et forhold og et familieliv, så ser han det som et angreb, går i forsvar, går til modangreb, eller bliver stille og siger slet ingenting. Jeg ender stort ser hver gang med at blive enormt frustreret over ikke at blive hørt, og jeg sidder bagefter og føler, det var forkert af mig overhovedet at sige noget.
Jeg har sagt så mange gange, at kommunikation er enormt vigtigt for mig, og det problem skal løses, for ellers kan jeg ikke være i det. Men her et år efter har vi ikke rykket os en millimeter.
Jeg tror snart, jeg har læst samtlige artikler på Google om kommunikation. Jeg snakker blidt til ham. Holder mig på min banehalvdel. Taler ud fra mine følelser. Kommer ikke med beskyldninger. Men lige lidt hjælper det.
Jeg bliver så ked af, at han fare sådan i flint og siger at det er pga min tone, mit kropssprog, eller tidspunktet, eller at jeg ikke lige spørger om han vil snakke, før jeg snakker.
Når jeg så bliver ked af det eller alt for frustreret, så går jeg min vej. Jeg fjerner mig fra situationen, når jeg ikke kan klare flere modargumenter, angreb eller misforståelser. Jeg går ind i et andet rum og er ked af det eller frustreret. Men han kommer aldrig ind til mig. Han holder sig fra mig. Han kan tænde fjernsynet og se et eller andet indtil han til sidst går i seng. Han opfører dig nærmest som om, jeg ikke eksisterer og bringer ikke samtalen op igen på et senere tidspunkt.
Jeg har snakket med ham om, at jeg har brug for, han viser mig om ikke andet bare engang imellem, at han går op, hvordan jeg har det. At han kommer til mig, hvis jeg trækker mig. Så jeg ikke føler han bare er ligeglad. Ligesom jeg kommer til ham og spørger ind til ham, hvis han trækker sig. Men han har endnu ikke formået at gøre det.
Jeg er efterhånden præget af det på den måde, at jeg ikke rigtig “tør” komme til ham med noget som helst, jeg har på hjerte, fordi jeg ikke kan overskue lavinen, jeg forventer, det sætter i gang. 
Han er en usikker fyr med en dårlig barndom i baggagen, men jeg føler, jeg forstår ham. Ifølge hans psykiater har han svært ved at se sig selv udefra og andre indefra. Det kan jeg kun skrive under på. Jeg synes, det er synd for ham, at han det er så udfordrende for ham. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han så gerne vil.
Jeg har lige haft fødselsdag, og han gjorde intet for mig. Igen gave. Intet lille kort eller bare en lille blomst fra grøftekanten. Intet. Han sov længe, mens jeg stod op og lavede mad og hyggede mig med børnene. Da han stod op sagde han. Tillykke med fødselsdag gamle dame, og det var det. Resten af dagen sad han mest bare og arbejde med nogle ting på sin computer, mens jeg var den sædvanelige lille husmor med alle de dertilhørende opgaver. Misforstå mig ikke. Jeg elsker at være sammen med og lave ting med mine børn, så dem hyggede jeg mig med. Jeg er bare ked af, at han ikke gjorde noget. Bare et eller andet “ekstra”. Viste at han synes, jeg fortjente bare noget. 
Jeg føler snart, jeg er suget tom for mere at give af. Jeg føler mig så opgivende. Men jeg har også så skide dårlig samvittighed over, at jeg kræver så meget af ham, når han så tydeligt har svært ved at gøre det. Og han har kun mig. 
Børnene var oppe og grave på værelserne efter en gave. Aldrig er jeg blevet så varm om hjertet over en fjernstyret bil pakket ind i en dyne 
Tak fordi I læste med så langt! Jeg havde brug for at lette mit hjerte et sted. Beklager det blev så langt.
Hvad tænker I. Kræver jeg måske for meget? Skal jeg være mere overbærende? Eller hvad pokker skal jeg stille op.