Jeg kan snart ikke mere, men dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.875 visninger
11 svar
10 synes godt om
13. april 2024

Rigin15

_____LANGT opslag_____
Kort om mig. Jeg er studerende men snart færdig som læge. Har to børn fra et tidligere forhold, som gik i stykker, pga hans alkoholmisbrug. 
Mødte en ny mand for et år siden. Han er 3 år yngre end mig. Vi har det godt, når der ikke er problemer. Men så snart jeg har brug for at snakke om noget, som fylder hos mig, angående børnene, mine følelser, eller andet, som skal luftes som der nu engang er i et forhold og et familieliv, så ser han det som et angreb, går i forsvar, går til modangreb, eller bliver stille og siger slet ingenting. Jeg ender stort ser hver gang med at blive enormt frustreret over ikke at blive hørt, og jeg sidder bagefter og føler, det var forkert af mig overhovedet at sige noget. 
Jeg har sagt så mange gange, at kommunikation er enormt vigtigt for mig, og det problem skal løses, for ellers kan jeg ikke være i det. Men her et år efter har vi ikke rykket os en millimeter. 

Jeg tror snart, jeg har læst samtlige artikler på Google om kommunikation. Jeg snakker blidt til ham. Holder mig på min banehalvdel. Taler ud fra mine følelser. Kommer ikke med beskyldninger. Men lige lidt hjælper det. 

Jeg bliver så ked af, at han fare sådan i flint og siger at det er pga min tone, mit kropssprog, eller tidspunktet, eller at jeg ikke lige spørger om han vil snakke, før jeg snakker. 

Når jeg så bliver ked af det eller alt for frustreret, så går jeg min vej. Jeg fjerner mig fra situationen, når jeg ikke kan klare flere modargumenter, angreb eller misforståelser. Jeg går ind i et andet rum og er ked af det eller frustreret. Men han kommer aldrig ind til mig. Han holder sig fra mig. Han kan tænde fjernsynet og se et eller andet indtil han til sidst går i seng. Han opfører dig nærmest som om, jeg ikke eksisterer og bringer ikke samtalen op igen på et senere tidspunkt.