Seldomseen skriver:
Det lyder nedslående :-(.
Min nevø er ikke autist - men han har det godt nok svært i folkeskolen. Og måske specialskole er at skyde over målet og, at han ikke ville kunne blive visiteret til et sådant tilbud. Men synes bare det er ærgerligt, der ikke bliver gjort noget. Og hvad det "noget" er er jeg selvfølgelig ikke kvalificeret til at udtale mig om.
Ikke alle skoler har desværre kapaciteten til at gøre ret meget for et barn "der bare har det svært)
Der er så mange med diagnoser og udfordringer i klasserne i dag, så der er ikke ressourcer og støtte til de børn der gemmer sig lidt i mængden og ikke gør meget væsen af sig.
Vores dreng er nu 17 år og sent udredt autist, han var hjemme i halvandet år før vi fandt det rette tilbud og den rette støtte til ham.
Han havde og har stadig en ugentlig fridag for at kunne få hverdagen til at hænge sammen.
Læring kan lige så vel foregå i hverdagens arbejde som i skolen. Og fungerer det for dem, så synes jeg egentlig det er fint nok.
Men, har de overvejet at søge om at få ham på julemærkehjem?
De er hamrende dygtige til at støtte børn der har det svært.
De giver et nyt perspektiv på de daglige udfordringer og giver et spark selvtillid.
Anmeld
Citér