Projekt baby - var jeres mænd engageret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Svarer lige fælles. Vi har ikke planlagte sex og jeg er ikke et test monster. Jeg tror dog ikke, at jeg er typen der bliver gravid af at bare kigge på manden. Vi har ikke brugt prævention i 2 år (i 1 år brugte vi dog stå af i Roskilde metoden), og jeg er ikke blevet gravid. Jeg ved ikke, om vi skal henvises til en fertilitetsklinik, men min mand ønsker det ikke før vi har aktivt forsøgt selv. 

Men så har I jo forsøgt selv i to år allerede - og for alvor i ét. I dit første indlæg lyder det som om, I lige er gået i gang; deraf opfattelsen af, at du “lægger hårdt ud”.
Efter så lang tid uden resultat ville jeg også insistere på en mere målrettet indsats - eller en klar tilkendegivelse fra manden om, hvorvidt han nu også er helt med på en familieforøgelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2024

Anonym trådstarter

Men så har I jo forsøgt selv i to år allerede - og for alvor i ét. I dit første indlæg lyder det som om, I lige er gået i gang; deraf opfattelsen af, at du “lægger hårdt ud”.
Efter så lang tid uden resultat ville jeg også insistere på en mere målrettet indsats - eller en klar tilkendegivelse fra manden om, hvorvidt han nu også er helt med på en familieforøgelse. 

Vi har ikke aktivt forsøgt i 2 år. Vi har bare ikke brugt prævention og med vores barn (meget ønsket) blev jeg gravid den ene gang han ikke stod af i Roskilde, og det var lige op til min æl.

Jeg tror ikke, at jeg har nemt ved at blive gravid

Til jer der måske undrer jer over hvorfor vi ikke bruger prævention, så er det fordi vi ønsker og bruge det så længe vi ikke er færdige med at få børn, og så længe det giver mening for os

Anmeld Citér

12. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Vi har ikke aktivt forsøgt i 2 år. Vi har bare ikke brugt prævention og med vores barn (meget ønsket) blev jeg gravid den ene gang han ikke stod af i Roskilde, og det var lige op til min æl.

Til jer der måske undrer jer over hvorfor vi ikke bruger prævention, så er det fordi vi ønsker og bruge det så længe vi ikke er færdige med at få børn, og så længe det giver mening for os

Men stå af i Roskilde er ikke prævention så i har i lægens øjne prøvet i 2 år. 
2 år uden prævention og med regelmæssigt samleje burde du være blevet gravid nu. 
så tænker bestemt jeg ville tage kontakt til lægen  

At det er nemt første gang betyder ikke det er anden gang.. 

Anmeld Citér

12. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Når man ikke bruger prævention og har sex med jævne mellemrum, forsøger man aktivt at opnå graviditet. Det tæller ikke først, når/hvis man evt. begynder at bruge ægløsningstest. Der ville jo ikke være nogen grund til at bruge prævention nogensinde, hvis det var tilstrækkeligt bare at stå af i Roskilde eller målrettet undgå sex ved ægløsningstidspunktet. 
Så du har givetvis ret i, at du har svært ved at blive gravid, og derfor giver det god mening at gå videre. 

Anmeld Citér

12. april 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Jeg ville ikke kræve mere af min mand, end det du beskriver. 

Vores nr tre blev også til ved beregning af ægløsning, fordi vi følte tiden var mod os. Men det var aldrig min mand der nysgerrig spurgte ind til min cyklus - men jeg kunne fx sige "nu har jeg fået min mens, det betyder vi kan lave en baby torsdag næste uge igen". Jeg har aldrig tænkt, at han ikke var deltagende. 

Men jeg kunne også mærke på ham, at jeg meget hurtigt fik lyst til at tale om "projekt baby" hele tiden. Hvor min mand ikke havde samme behov. Ønsket var der, men vi er bare forskellige og det ene er ikke mere rigtigt end det andet. 

Jeg kan godt følge din mand med at afvente fertilitet, til I selv har prøvet mere målrettet. Vinduet hvor en kvinde kan blive gravid, er utrolig lille. Og man kan jo sagtens sexe derudaf og bare tilfældigvis ikke får ramt ægløsningen. 

Anmeld Citér

12. april 2024

Tullebadulle

Svarer lige fælles. Vi har ikke planlagte sex og jeg er ikke et test monster. Jeg tror dog ikke, at jeg er typen der bliver gravid af at bare kigge på manden. Vi har ikke brugt prævention i 2 år (i 1 år brugte vi dog stå af i Roskilde metoden), og jeg er ikke blevet gravid. Jeg ved ikke, om vi skal henvises til en fertilitetsklinik, men min mand ønsker det ikke før vi har aktivt forsøgt selv. 

Du kan sagtens blive gravid ved stå af i Roskilde metoden - hvis alt er ok. Så det år tæller også som forsøg. 
herudover har I forsøgt i et år hvor I ikke har brugt denne metode - endnu mere aktivt forsøg på graviditet. I lyder bestemt til at have en fertilitetsudfordring og din mand har opdaget dette, men er nok ikke klar til at pilen måske peger på hans sæd. … hårdt sagt. 
I bør få en udredning.

Anmeld Citér

12. april 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kære du. Efter to år med ubeskyttet sex, er der ingen tvivl om at det giver mening med en udredning. Sekundær infertilitet/barnløshed er “definitionen” allerede efter 12 måneder. Så selvom det er svært for din mand, giver det rigtig god mening - og det nemmeste og mindst invasive er at få tjekket hans sæd først. Afsted med jer og held og lykke

Anmeld Citér

14. april 2024

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Min mand og jeg har haft en rigtig god samtale omkring det, så jeg "lukker" hermed tråden  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.