Projekt baby - var jeres mænd engageret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

873 visninger
17 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2024

Anonym trådstarter

Herhjemme er vi gået I gang med projekt baby nr. 2, og vi håber, at der er gevinst snart. Jeg synes dog ikke, at min mand er engageret. Jeg har forklaret ham alt det med ægløsning osv. og han forstår det udmærket godt. Men alligevel spørger han ikke indtil, hvornår jeg regner med at få ægløsning eller lægger op til lagen gymnastik. Han bliver dog "skuffet", når jeg får menstruation. Har spurgt ham om han har ombestemt sig, og det har han ikke. Jeg er så ked af over det, jeg overvejer,  at kyle alle mine ægløsningsteste ud af vinduet  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Herhjemme er vi gået I gang med projekt baby nr. 2, og vi håber, at der er gevinst snart. Jeg synes dog ikke, at min mand er engageret. Jeg har forklaret ham alt det med ægløsning osv. og han forstår det udmærket godt. Men alligevel spørger han ikke indtil, hvornår jeg regner med at få ægløsning eller lægger op til lagen gymnastik. Han bliver dog "skuffet", når jeg får menstruation. Har spurgt ham om han har ombestemt sig, og det har han ikke. Jeg er så ked af over det, jeg overvejer,  at kyle alle mine ægløsningsteste ud af vinduet  

Mi mand var da engageret, men ikke med ægløsningstest osv., der tror jeg han stod lidt af, og følte at det blev meget "projekt artigt" og ikke særlig sjovt. Og det kan jeg faktisk godt forstå. Det skulle jo gerne være et lykkeligt, sjovt og en spændende tid og ikke "en arbejdsopgave". 

Så jeg tror bare  at på den front er der forskel på mænd og kvinder.

Anmeld Citér

12. april 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Hvis I ikke har problemer så kyl dem ad helvede til. Der er ikke noget mere usexet end en kvinde der skemalægger sex

ellers ha den viden selv.

Held og lykke 

Anmeld Citér

12. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min mand har aldrig fulgt med i ÆL osv. har dog heller ikke testet for det men jo han glædede sig og håbede på en baby men han gik ikke baby amok eller blev et testmonster

tror det er ganske normalt at mænd ikke engagerer sig på den måde. 

Anmeld Citér

12. april 2024

Kontrast

Jeg synes ikke rigtigt, at det er fair, at jeg udtaler mig, for jeg blev selv gravid i første forsøg og har kun fået og ønsker et barn. Så jeg ved reelt ikke hvordan det er at skulle prøve igen og igen med ægløsningstests og graviditetstest (og helt forståeligt blive ulykkelig, når menstruationen igen dukker op). Men jeg ville være ked af sådan noget planlagt sex, der føltes som et projekt, så på den måde forstår jeg godt manden. Nu skriver jeg ikke, at du er sådan, men jeg har læst om kvinder, der kun er interesseret når de har ægløsning og ellers er afvisende resten af tiden, og det tænker jeg må være hårdt, som mand. Nu er det ikke så ofte, man kan læse det omvendte, (altså jo manden kan selvfølgelig godt være mere opsat på projekt baby end kvinden), men man læser sjældent at det er ham, der kun gider i perioden hvor hun har ægløsning. 

Anmeld Citér

12. april 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Hmm, jeg er lidt delt - jeg synes også skemalagt sex er nederen - men på den anden side set, hvis man vil have en baby, så er det da ret smart at have sex, når sandsynligheden er størst. Og jeg kan godt forstå, du kan føle dig lidt alene om projektet, hvis det altid er dig, der skal tage initiativet i de dage. 
Og nu, hvor I har et barn i forvejen, så er det jo også muligt, at I bliver nødt til at have lidt fokus på at have sex, for at det rent faktisk sker ofte nok til at det er sandsynligt, du bliver gravid. Det har i hvert fald være tilfældet her i huset ved nr to og tre.

Så enten kan I måske finde en måde at ‘markere’ ægløsning (et kryds i en fælles kalender eller sådan noget) så han ved, at der er det en god ide at have sex, eller også kan I måske have en snak om at han generelt gerne må lægge op til sex lidt oftere, nu hvor I prøver på at få en baby og så kyle ægløsningstestene ud. Det er aldrig fedt at være den, der hele tiden skal tage initiativet - hvadenten det er af den ene eller den anden grund.

Anmeld Citér

12. april 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi brugte ikke ægløsningstest. Vi havde sex som vi lystede - nogen gange mere end andre. Det bliver i min optik alt for skemalagt med ægløsningstest og NU skal vi bare dyrke sex. Så dyrker man ikke fordi man har lyst, men fordi, at man skal. Men jeg er sikker på, at min mand ville have hadet det, hvis vi havde brugt dem. 

Anmeld Citér

12. april 2024

Anonym trådstarter

Svarer lige fælles. Vi har ikke planlagte sex og jeg er ikke et test monster. Jeg tror dog ikke, at jeg er typen der bliver gravid af at bare kigge på manden. Vi har ikke brugt prævention i 2 år (i 1 år brugte vi dog stå af i Roskilde metoden), og jeg er ikke blevet gravid. Jeg ved ikke, om vi skal henvises til en fertilitetsklinik, men min mand ønsker det ikke før vi har aktivt forsøgt selv. 

Anmeld Citér

12. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er mand, så Jeg vil prøve at sætte nogle ord på som mand. 

Personligt. Havde jeg store  Udfordringer, der vi skulle have nummer 2.  Ikke fordi min kone pressede mig til sex, men blot fordi at jeg følte at sex kom til kun at handle om at levere varen så at sige. Og hvor jeg ikke følte, at jeg egentlig havde lyst, men kunne skulle bruges. Jeg tror det handler meget om, at man kommer ind i en. Tanke om.  9 måneders udfordringer på seksual fronten. 9 måneder med mere arbejde. Dårligere humør og så videre.  Nu skal jeg jo passe på med ikke at dømme alle over en kam, men Det er jo de ting, der kan være svære for en mand at forstå.  Men det kunne også godt lyde til at Jeg er sexliv ikke havde den største. Fokus for din mand.  Så det kunne være i skulle prøve at tage en snak om om der var ting i kunne gøre anderledes i jeres sexliv for at vække hans drifter lidt mere.  Så i ikke kommer ud i, at det bliver et større problem i at samme liv. 

Hilsen mand 40  

Anmeld Citér

12. april 2024

Anonym trådstarter

Vi brugte ikke ægløsningstest. Vi havde sex som vi lystede - nogen gange mere end andre. Det bliver i min optik alt for skemalagt med ægløsningstest og NU skal vi bare dyrke sex. Så dyrker man ikke fordi man har lyst, men fordi, at man skal. Men jeg er sikker på, at min mand ville have hadet det, hvis vi havde brugt dem. 

Det ønsker vi heller ikke. Men vi har ikke brugt prævention i 2 år (1 år brugte vi dog Roskilde metoden), og jeg ikke blevet gravid. Jeg har derfor købt ægløsningstest, da jeg tror, det er vejen frem for os ellers skal vi snart henvises til fertilitetsklinik og det ønsker min mand ikke - han vil gerne have, at vi aktivt prøver selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.