Spørgsmål til jer muslimer herinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.507 visninger
36 svar
18 synes godt om
9. april 2024

Anonym trådstarter

Hej 

ja spørgsmålet er til jer der er muslimer her på siden. 
de bede tider i har, har i en lille bog eller finder i dem på nettet eller i en app i har, hvor i kan se bede tider? Eller hvor få i dem fra?

og skifter de tider sig i forhold til de 4 årstider? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2024

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Vi har en app vi Beder efter. Tiderne kan også fåes på papir i en plan. Tiderne skifter hver eneste dag, med minutters mellemrum 

Anmeld Citér

9. april 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej 

ja spørgsmålet er til jer der er muslimer her på siden. 
de bede tider i har, har i en lille bog eller finder i dem på nettet eller i en app i har, hvor i kan se bede tider? Eller hvor få i dem fra?

og skifter de tider sig i forhold til de 4 årstider? 

det var faktisk et interessant spørgsmål jeg ikke havde tænkt over før :D

tak for at dele din nysgerrighed så jeg også lærte noget nyt :)

Anmeld Citér

9. april 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Alonebreak skriver:

Vi har en app vi Beder efter. Tiderne kan også fåes på papir i en plan. Tiderne skifter hver eneste dag, med minutters mellemrum 

tak for at dele din viden :)

Anmeld Citér

9. april 2024

Alonebreak

Wampires skriver:

tak for at dele din viden :)

Tak for din interesse. 
Vi skal bede 5 gange om dagen, dette er obligatorisk. Der er tidsrum hvor vi skal bede, fx om morgen ved solopgangen starter bønnen kl.04.08 og slutter kl.06.22. Når vi ikke at bede i det tidsrum skal vi skylde den bøn ligeså snart vi har mulighed for det (altså når vi vågner om morgen. 
det samme gælder de 4 andre bede tider. Så har vi et tidsrum at bede i inden den næste bøn begynder. 
håber at det giver mening  

Anmeld Citér

9. april 2024

Anonym trådstarter

Alonebreak skriver:

Okay. Men når nu tiderne skifter hver dag og har også set på nettet at der forskel med tiderne afhængig  hvilket landsdel du bor i. Hvordan ved i at appen har præcis de tider som jeres landsdel? 
og hvor få man de papir fra som indholder bede tider?

Anmeld Citér

9. april 2024

Alonebreak

Anonym skriver:

Okay. Men når nu tiderne skifter hver dag og har også set på nettet at der forskel med tiderne afhængig  hvilket landsdel du bor i. Hvordan ved i at appen har præcis de tider som jeres landsdel? 
og hvor få man de papir fra som indholder bede tider?

Appen er kodet så den passer, og den plan man kan få på papir indeholder alle dage i alle månederne på hele året. Hvert år samme dag har samme tid, hvis det giver mening. Så den plan kan bruges år efter år..

Anmeld Citér

9. april 2024

Anonym trådstarter

Appen er kodet så den passer, og den plan man kan få på papir indeholder alle dage i alle månederne på hele året. Hvert år samme dag har samme tid, hvis det giver mening. Så den plan kan bruges år efter år..

Årh okay. Og det samme med appen? Så uanset hvilket landsdel man bor, så kan man bruge appen? Må jeg spørger hvad hedder den app du bruger?  Og den plan på papir hvor kan man få den henne?
Og tak for alle dine besvarelser

Anmeld Citér

9. april 2024

Alonebreak

Anonym skriver:

Årh okay. Og det samme med appen? Så uanset hvilket landsdel man bor, så kan man bruge appen? Må jeg spørger hvad hedder den app du bruger?  Og den plan på papir hvor kan man få den henne?
Og tak for alle dine besvarelser

Når nej, tiderne kan godt ændre sig fra by til by, da solen ikke står op og går ned på samme tid i hele landet. Men man udfylder i appen hvilken by man er fra, for at få de rigtige tider fremme. Jeg bruger den der hedder “time for salah” eller den som hedder “wakf”. Papirformen kan man få i en hver moske, og den kan lamineres så den holder længe 

så lidt da, er glad for at du spørger og viser interesse  

Anmeld Citér

10. april 2024

MorTilEnDreng

Alonebreak skriver:

Når nej, tiderne kan godt ændre sig fra by til by, da solen ikke står op og går ned på samme tid i hele landet. Men man udfylder i appen hvilken by man er fra, for at få de rigtige tider fremme. Jeg bruger den der hedder “time for salah” eller den som hedder “wakf”. Papirformen kan man få i en hver moske, og den kan lamineres så den holder længe 

så lidt da, er glad for at du spørger og viser interesse  

Spændende læren først og fremmest  

jeg har et tillægsspørgsmål hvis det er okay. Hvor længe vare en bøn ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.