D Dråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2024

Babyi2021

Profilbillede for Babyi2021
__anonym skriver:

Nu nævner du godt nok, at I har forsøgt med Lactocare med mælkesyrebakterie i. 
Men den bruger vi til vores datter efter forsøg med andre D-dråber. 
Hun holdte en lille pause med D-dråber indtil jeg kunne mærke, at hun igen fik det bedre. Herefter startede vi meget roligt op med at give hende det. 
Først gav vi 1 dråbe hver dag i en uge, så 2 dråber ugen efter, så 3 osv. osv. indtil vi nåede op på 5 dråber dagligt i 1 uge. 
Måske du kan bruge den metode til de næste du evt. vil prøve? 
Mange har også brugt dem på spray fordi de optages på en anden måde

Det var en god måde at gøre det på, måske maven også lige skal vænne sig til det. Det må jeg prøve hvis vi holder pause. Måske jeg skal prøve sprayen. Den vidste jeg ikke at man kunne få

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Babyi2021 skriver:

Ja det rigtigt. Men han har smerter og presser og presser desværre . Så det bliver gradvist værre jo flere dage der går. Ellers var det ikke et problem

Gjorde min store pige også (også amme barn). 
var ved lægen flere gange fordi jeg var bekymret men det var ikke forstoppelse men tværtimod luft. Kontaktede en ammevejleder som hjalp med at justere teknikken lidt så hun ikke fik slugt så meget luft, og så bøvse mellem amningerne (nogen gange kom der hurtigt en bøvs andre gange tog det lidt tid), og så daglig massage på maven, cykle med benene, ligge en masse på maven så hun fik brugt kroppen. Hun pruttede HELT VILDT, har aldrig hørt en baby prutte så meget men tilgengæld stoppede maveknebene og pressen.

Anmeld Citér

9. april 2024

Pb18

Vi har brugt dem fra multitabs, da de er baseret på en anden olie end de fleste andre. De har virket godt for os, hvorimod vores dreng fik forstoppelse dagen efter vi prøvede dem fra livol 

Anmeld Citér

10. april 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Babyi2021 skriver:

Det var en god måde at gøre det på, måske maven også lige skal vænne sig til det. Det må jeg prøve hvis vi holder pause. Måske jeg skal prøve sprayen. Den vidste jeg ikke at man kunne få

Ja deres små maver er jo desværre sarte i den første tid. Jeg vil forsøge med samme metode med lillesøster. 

Jeg kender desværre ikke til det med sprayen, udover at de eksistere så måske der er andre regler i forhold til alder og sådan? 

Anmeld Citér

10. april 2024

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Babyi2021 skriver:

Jeg har et barn på 6 uger, som får D-Dråber. Han får simpelthen forstoppelse af dem desværre. Jeg har prøvet at stoppe med dråberne for at se om det ændre noget og så har han faktisk daglige afføringer.

Jeg håber at nogen har stået i lignende situationer og kan anbefale nogle D dråber som har fungeret efter at jeres barn har haft forstoppelse 

Jeg vil helst gerne undgå movicol og det er nok dem vej vi er på vej imod, hvis ikke det snart ændre sig

Jeg har prøvet

-Lactocare med mælkesyrebakterier 

-Livol D dråber, (den med elefanten på)

-Vi går til osteopat, for at få løsnet spændingerne 

Har du prøvet at give dråberne over flere omgange? 
Og så evt prøve med halv dosis

Anmeld Citér

14. maj 2024

Babyi2021

Profilbillede for Babyi2021

Jeg skiftede til Dualac D dråber tror jeg de hedder og siden da har der ingen mavekneb været. Så det perfekt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.