D Dråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.259 visninger
15 svar
4 synes godt om
9. april 2024

Babyi2021

Profilbillede for Babyi2021

Jeg har et barn på 6 uger, som får D-Dråber. Han får simpelthen forstoppelse af dem desværre. Jeg har prøvet at stoppe med dråberne for at se om det ændre noget og så har han faktisk daglige afføringer.

Jeg håber at nogen har stået i lignende situationer og kan anbefale nogle D dråber som har fungeret efter at jeres barn har haft forstoppelse 

Jeg vil helst gerne undgå movicol og det er nok dem vej vi er på vej imod, hvis ikke det snart ændre sig

Jeg har prøvet

-Lactocare med mælkesyrebakterier 

-Livol D dråber, (den med elefanten på)

-Vi går til osteopat, for at få løsnet spændingerne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Hvorfor tror du det er d dråberne? Lactocare burde ikke give forstoppelse. Får baby modermælkserstatning?

og movicol er ikke farligt. Man kan give i små mængder indtil babys tarme er modnet.  

Anmeld Citér

9. april 2024

Babyi2021

Minime2018 skriver:

Hvorfor tror du det er d dråberne? Lactocare burde ikke give forstoppelse. Får baby modermælkserstatning?

og movicol er ikke farligt. Man kan give i små mængder indtil babys tarme er modnet.  

Fordi han kommer af med afføring når han ikke får det. Så tænkte det måske kunne være det. Han er amme barn

Anmeld Citér

9. april 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Prøv at tale med sundhedsplejerske om du skal prøve pause d dråberne for at se om det er det. Babyers tarme kan godt tage lidt tid om at modne så forstoppelse er meget normalt. Baby skal bare hjælpes med af have afføring. Enten/og med movicol og massage osv. 

Anmeld Citér

9. april 2024

Chloe92

Profilbillede for Chloe92

Vi købte os fattige i næsten alle d dråber på markedet Det gjorde ingen forskel, han fik forstoppelse og mega luft i maven af dem alle. I samarbejde med lægen valgte vi ikke at give dem igen, før han blev 3 måneder. Det gav simpelthen for store problemer for os og ham Da vi startede op igen prøvede vi med spray, og det gik meget bedre

Anmeld Citér

9. april 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Ved amme børn kan der godt gå 14 dage uden afføring uden det betyder forstoppelse. Det er meget forskelligt.  

Anmeld Citér

9. april 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Chloe92 skriver:

Vi købte os fattige i næsten alle d dråber på markedet Det gjorde ingen forskel, han fik forstoppelse og mega luft i maven af dem alle. I samarbejde med lægen valgte vi ikke at give dem igen, før han blev 3 måneder. Det gav simpelthen for store problemer for os og ham Da vi startede op igen prøvede vi med spray, og det gik meget bedre

Samme her - vi prøvede alt mellem himmel og jord (og markedet flyder jo over med mere eller mindre gode fifs og løsninger) - men lige lidt hjalp det og vi droppede derfor D-dråberne. 

I øvrigt bøvler langt de fleste babyer jo med maven i perioder, så det var en befrielse at droppe alle “forsøgene” og bare lade tiden gå sin gang …

Anmeld Citér

9. april 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Babyi2021 skriver:

Jeg har et barn på 6 uger, som får D-Dråber. Han får simpelthen forstoppelse af dem desværre. Jeg har prøvet at stoppe med dråberne for at se om det ændre noget og så har han faktisk daglige afføringer.

Jeg håber at nogen har stået i lignende situationer og kan anbefale nogle D dråber som har fungeret efter at jeres barn har haft forstoppelse 

Jeg vil helst gerne undgå movicol og det er nok dem vej vi er på vej imod, hvis ikke det snart ændre sig

Jeg har prøvet

-Lactocare med mælkesyrebakterier 

-Livol D dråber, (den med elefanten på)

-Vi går til osteopat, for at få løsnet spændingerne 

Nu nævner du godt nok, at I har forsøgt med Lactocare med mælkesyrebakterie i. 
Men den bruger vi til vores datter efter forsøg med andre D-dråber. 
Hun holdte en lille pause med D-dråber indtil jeg kunne mærke, at hun igen fik det bedre. Herefter startede vi meget roligt op med at give hende det. 
Først gav vi 1 dråbe hver dag i en uge, så 2 dråber ugen efter, så 3 osv. osv. indtil vi nåede op på 5 dråber dagligt i 1 uge. 
Måske du kan bruge den metode til de næste du evt. vil prøve? 
Mange har også brugt dem på spray fordi de optages på en anden måde

Anmeld Citér

9. april 2024

Babyi2021

Chloe92 skriver:

Okay, jeg må prøve at snakke med lægen om hvad han synes

Anmeld Citér

9. april 2024

Babyi2021

*.* skriver:

Ved amme børn kan der godt gå 14 dage uden afføring uden det betyder forstoppelse. Det er meget forskelligt.  

Ja det rigtigt. Men han har smerter og presser og presser desværre . Så det bliver gradvist værre jo flere dage der går. Ellers var det ikke et problem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.