Åbenhed omkring sex - veninder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ved ikke hvor grænsen går, men mit indtryk er at de fleste er meget åbne omkring det, det kan jeg da høre både mænd og kvinder er og her snakker vi altså om folk som ikke er så nære

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2024

Babycrew

Altså jeg kan snakke om sex med både venner og veninder. Vi taler ikke i detaljer omkring vores nuværende partner mv.

Men vi kan da sagtens snakke med hinanden om diverse problematikker. F.eks havde min eks svært ved at ramme klimaks og der snakkede jeg da med en kammerat omkring hvordan det kunne påvirke mig følelsesmæssigt.

Størrelse på vedhæng mv, det rager bestemt ikke mine venner og veninder. Så skulle det da have været hvis før i tiden var ligegyldige one night stands og vi havde røde hygge.

Anmeld Citér

9. april 2024

fehår

Jeg snakker ikke rigtig om det konkret, men mere generelt. F.eks. at det tog noget øvelse, før vores sexliv blev rigtig godt, eller at jeg pt. er meget tilfreds, selvom vi har småbørn. Eller at det er skønt at have en partner, som prioriterer og arbejder for min nydelse. 

Jeg arbejder med teenagere, og de spørger også nogle gange. De får svar på samme niveau, og for dem er det helt vildt interessant, at en gammel gift kone som mig kan virke så tilfreds

Men mere detaljeret bliver det aldrig, hverken med elever, bekendte eller venner. Der er jeg for privat.

Anmeld Citér

11. april 2024

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Tullebadulle skriver:

Hvad tænker du om det det handler om at have dårlige perioder med sin partner, som man kommer igennem. Her kan det måske være svært som veninde at sige “ok du svinede ham til for en måned siden men nu er alt god”. Og så sidde til middage sammen. Har du virkelig ikke behov for et intimt rum ifht drøftelser, der kun er med din mand? Spøger af ren nysgerrighed.  

Vi voksne mennesker,så vi ved at alle forhold,har ups and downs,det ændre ikke vores syn på hinanden eller mændende.

Alle mennesker gør nu og da,noget hvor man tænker ‘er du gal en hat’,er det ikke præcis det der gør os menneskelige,og ikke en maskine.

Anmeld Citér

11. april 2024

Mor11

Profilbillede for Mor11

Som mange andre - kun i mere generelle vendinger. Jeg kan sagtens hentyde noget - fx at vi har god sex og det bestemt ikke er kedeligt. men ville aldrig gå i detaljer om vores sexliv foran andre. Jeg ville heller ikke bryde mig om at hans venner kendte til detaljerne og vidste noget specifikt om mig og mine lyster. 

jeg er ligeglad med om andre fortæller detaljer. Jeg har en veninde som både har berettet om størrelser, kinks, og slibrige detaljer, og også om manden præstations problemer. Det kan jeg sagtens lægge øre til, grine af og tale om. Jeg har bare ikke selv behov for at udlevere den del af mit liv - og jeg ville føle det grænseoverskridende på min kærestes vegne, at fortælle om hans udstyr eller lyster  

Anmeld Citér

11. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tullebadulle skriver:

Hvad tænker du om det det handler om at have dårlige perioder med sin partner, som man kommer igennem. Her kan det måske være svært som veninde at sige “ok du svinede ham til for en måned siden men nu er alt god”. Og så sidde til middage sammen. Har du virkelig ikke behov for et intimt rum ifht drøftelser, der kun er med din mand? Spøger af ren nysgerrighed.  

Hvis det alene drejer sig om en dårlig periode eller om mindre, tilbagevendende irritationsmomenter ved manden, så vil jeg da gå ud fra, at en nær veninde kan rumme det uden at føle det akavet at være sammen med éns mand sidenhen. Egentlig synes jeg heller ikke, det hører sig til for voksne mennesker “at svine nogen til” - hverken ens partner eller venner, nær familie etc. 
Derimod havde jeg det virkelig skidt med det, da min veninde var i et forhold med en mand, som slog hende en enkelt gang (hvad jeg ved af) og udøvede sygelig kontrol, psykisk vold m.m. mod hende. Så blev alt godt igen, gang på gang, og så forventede hun, at vi kunne hygge os sammen med dem. Det var jo hende, der var offeret, men jeg tog mig i at blive irriteret og vred på hende, fordi hun igen og igen ønskede af mig, at jeg slog en streg over alt, hun havde betroet mig, og mødte ham med et åbent sind. Og alternativet - at hun holdt mig uvidende om det - var jo værre. 

Anmeld Citér

12. april 2024

Mand eller mus eller intet

Tullebadulle skriver:

Inspireret af anden tråd vedrørende fantasier og drøftelse med venindegruppe om dette. 

Hvad taler I med veninder om mht. sexlivet og fantasier… og ved jeres partner at de andre involveres.. hvad er grænsen?

Hej. 

Jeg er sikker på vi mænd også  Godt kan tale med nære venner. Om sex  og i større forsamling jo tror dog de fleste mænd har det med.  At lægge lidt afstand til.  Vores. Personlige problemer med partner, men mere generelt.  Ide  Og fantasier. Piger bragt til Rigshospitalet og måske mere.  

Anmeld Citér

16. april 2024

Christian Darcy

Profilbillede for Christian Darcy
Tullebadulle skriver:

Inspireret af anden tråd vedrørende fantasier og drøftelse med venindegruppe om dette. 

Hvad taler I med veninder om mht. sexlivet og fantasier… og ved jeres partner at de andre involveres.. hvad er grænsen?

Jeg diskuterer ikke sex som sådan med mine venner. Men har en dejligt fordomsfri dialog med min kæreste. Har indtryk af at hun diskuterer sex med sine veninder, men ikke i detaljer.

Anmeld Citér

29. april 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Taler ikke med min venner omkring vores sex liv, det rager ikke dem, og håber da heller ikke min kone gør det. For mig er det total teenager agtigt lort, hvad fanden skal min kammerat vide at jeg tog hende godt analt i vores nye sex gynge, mens jeg havde tyrolertøj og gagball i munden. Ej hold da kæft det sgu for småligt og børnehave agtigt. 

Syntes det er så upassende, og udlevere et andet menneske på sådanne noget. Jeg udlevere heller ikke en ex, eller nogle andre selvom min ex går rundt i byen og siger jeg har en mini pik, er jeg faktisk pisse ligeglad med. 

Men, hvis min kammerat spørg, omkring et råd kan jeg godt finde på at sige, har i prøvet xxx og hvad med xxx det har vi faktisk haft mega god succes med, uden at gå i detaljer omkring hvem hvad og hvor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.