Åbenhed omkring sex - veninder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.910 visninger
18 svar
3 synes godt om
8. april 2024

Tullebadulle

Inspireret af anden tråd vedrørende fantasier og drøftelse med venindegruppe om dette. 

Hvad taler I med veninder om mht. sexlivet og fantasier… og ved jeres partner at de andre involveres.. hvad er grænsen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2024

Sprit25

Kommer an på veninden. Jeg har en veninde, der kender alle kinks, alle fantasier og alt hvad der skete.. 

Så har jeg en anden, der ikke gider hører det

Anmeld Citér

8. april 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

På det punkt er jeg enormt blufærdig eller bornert eller bare totalt modvillig. Jeg har ikke den fjerneste lyst til at tale med mine veninder om sex udover helt generelt og overordnet. Det giver mig ubehag, hvis en veninde fortæller om det, og jeg skifter straks emne. 
Jeg aner ikke, hvorfor det er sådan - jeg kan sagtens tale med mænd om emnet, og jeg er på alle mulige andre områder meget frisindet. Jeg underviser teenagere i seksualundervisning uden at rødme eller føle nogen form for modvilje, og jeg er bramfri i mit sprog, fortæller gerne lumre jokes osv. 
På et tidspunkt var der en tråd herinde, hvor en kvindelig bruger opfordrede andre til at skrive om deres seneste seksuelle oplevelse helt ud i detaljer om, hvor “klatten havnede”, og jeg syntes, det var noget af det mest frastødende, jeg havde læst - så jeg opsøgte ikke tråden igen. 

Underligt, at jeg har det sådan. 

Anmeld Citér

8. april 2024

Kontrast

Jamen jeg er jo manisk pt (og efter et langdistance forhold hvor jeg næsten levede i cølibat i to år) er jeg helt oppe og køre over, at jeg endelig har et sexliv igen. Så når jeg er sammen med min kæreste hver anden weekend, fortæller jeg gladeligt om hvor livsbekræftende det er, at han vågner op to gange om natten og har lyst til sex (også selvom vi har gjort det om dagen). Men jeg fortæller ikke detaljer om penisstørrelser, stillinger og andet i den stil. Heldigvis kan mine veninder godt unde mig det. Og jeg er selv rimelig frisindet, så de må dele hvad de har lyst til.

Anmeld Citér

9. april 2024

Tullebadulle

Tak for svar

Grunden til at jeg spørger er faktisk fordi jeg undre mig over at nogen fortæller om fantasier og oplevelser ned til detaljer. Tænk hvis ens kæreste/ mand havde drøftet en stilling eller størrelser på bryster eller problematikker med sine venner. Og efterfølgende skal man så sidde til parmiddag og have den viden

Anmeld Citér

9. april 2024

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ja vi deler alt til mindste detalje med hinanden og det er også hendes mand.

Nu er vi så også så tætte,at vi i mange år,har kaldt hinanden for søster,og vores mænd for svoger.

Min mand ved godt at alt bliver delt.

Brød han sig ikke om det,ja så har han altså giftet sig med den forkerte trunte

Anmeld Citér

9. april 2024

Tullebadulle

Mor_til_3_unger skriver:

Ja vi deler alt til mindste detalje med hinanden og det er også hendes mand.

Nu er vi så også så tætte,at vi i mange år,har kaldt hinanden for søster,og vores mænd for svoger.

Min mand ved godt at alt bliver delt.

Brød han sig ikke om det,ja så har han altså giftet sig med den forkerte trunte

Hvad tænker du om det det handler om at have dårlige perioder med sin partner, som man kommer igennem. Her kan det måske være svært som veninde at sige “ok du svinede ham til for en måned siden men nu er alt god”. Og så sidde til middage sammen. Har du virkelig ikke behov for et intimt rum ifht drøftelser, der kun er med din mand? Spøger af ren nysgerrighed.  

Anmeld Citér

9. april 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg fortæller ikke detaljerede historier fra forhold, men vi kan snildt diskutere sex og for den sags skyld også generelle historier.

Men jeg har ikke behov for at få illustrative billeder i hovedet af veninder/søskende i seksuelle sammenhæng eller deres partnere. Og vice versa.

Anmeld Citér

9. april 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Min veninde ved alt, og jeg lige så vi deler ting med hinanden men vi siger det ikk til en eventuel partner. Regner da også med at mændene deler den slags. Men vi er meget åbne om alt muligt og snakker sammen hele dagen alligevel så

Anmeld Citér

9. april 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg taler faktisk næsten kun om sex med min mand. Hvis jeg taler med veninder, så er det mere i generelle vendinger. De af mine veninder, som er singler og derfor har skiftende partnere, kan godt fortælle om en sjov oplevelse med sex - men jeg taler ikke om mig og min mand - for de kender ham jo, og jeg tror, de vil synes det er akavet at vide den slags.

Men vi kan godt snakke i mere generelle vendinger - fx ‘det bliver ikke til så meget for tiden’ og så snakke om det. Men ikke sådan noget med stillinger, lyster, fantasier, detaljer. Vil heller ikke vide det om mine veninder.

I det hele taget er jeg nok lidt bornert omkring sex. Jeg gad godt være lidt mere bramfri. Synes også det er akavet, når folk taler meget frit om sex. Ikke at det er forkert, men jeg bliver altså lidt genert

Min mand taler heller ikke med sine venner om sex. Men jeg ville altså også have det lidt stramt med at min mands venner vidste alt muligt om mig. Så synes kun det er fair, at ingen af os deler ud af den slags. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.