Anonym skriver:
Nu kender jeg slet ikke til reglerne, men kunne man så ikke siger hvis man har over x antal fraværsdage, skulle man komme med en lægeerklæring hvis man skulle blive syg igen indtil ens fravær er bagt ned? Synes det er voldsomt at det skal gå ud over alle på en arbejdsplads
Altså der må jeg sige at jeg ikke er helt sikker. Umiddelbart er der den betragtning at man gerne må lave en regel der gælder for alle, fx jævnfør en medarbejderhåndbog, eller en sygefraværspolitik, men at det er lave særregler for en ala "du skal komme med en lægeerklæring, men X skal ikke" åbner døren for at man kan få problemer med fagforeningen. Det er jo forskelsbehandling på medarbejderne, det tror jeg man skal holde sig langt fra.
Men altså som sagt synes jeg også det er voldsomt meldt ud af arbejdspladsen. Jeg ville personligt indføre det fra 2-3 dage hvis det var virkelig slemt. Men det er dæleme svært. Hvordan er man stillet som arbejdsgiver, hvis en medarbejder har mange mandage og fredage syg. Det er jo svært..
Anmeld
Citér