Anonym skriver:
Som en der sidder med den slags, kan jeg sige at hvis en arbejdsplads melder ud at man skal stille med en lægeerklæring ved sygdom, så er det et af de få midler man kan bruge hvis man mistænker at nogle medarbejdere pjækker.
Det er med garanti velovervejet, for de ved godt at de ville skulle betale - der er så ikke fast pris for den slags, så jeg har selv udbetalt mellem 500 og 1000 (!) til lægehuse for den slags.
Plus at medarbejderne jo sikkert vil føle sig mistænkeliggjort. Der må sidde nogle på din arbejdsplads med et meget højt antal sygefraværsperioder, hvis de er nået dertil at de kræver det?
Tænker også man risikerer, at samtlige medarbejdere vil bliver nervøse for, hvad der bliver tænkt om dem, hvis de melder sig syge. Mest af alt er det dog virkelig spild af lægens tid
.
Ved du (når du arbejder med den slags) om man må sige til en bestemt person/personer, at de fremover skal stille med en lægeerklæring eller om det automatisk skal gælde for alle?
Jeg havde nemlig engang en kollega, der absolut intet lavede. Hun meldte sig ikke syg. Men sad på sit kontor med lukket dør - og kom og gik på ret sære tidspunkter. Der blev indført en særaftale for hende med faste arbejdstider og helt faste opgaver.
Anmeld
Citér