Gode ideer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
12 svar
16 synes godt om
30. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi har sølvbryllup til september og vil markere det festligt med familie og venner. 
“Problemet” er, at vi nu har holdt en håndfuld studentergilder og runde fødselsdage ud fra cirka samme koncept og gerne vil gøre det anderledes. Vi er ikke til tre retter mad/buffet og efterfølgende dans og snak fra 18-? Derfor har vi fejret førnævnte begivenheder á la “Kom mellem 11 og 14, der er buffet (salat og grillkød) fra kl. 13, senere kaffe og dessert/kage og let aftensmad (ofte thaisuppe), når vi er sultne igen”. 
Jeg gad godt, at folk (og vi selv) efterfølgende kan huske, at dette var sølvbrylluppet og ikke den ene eller anden runde fødselsdag - altså at det skiller sig lidt ud. Ikke nødvendigvis mht. menuen - mere på indholdssiden. 
Vi vil ikke spendere en formue på det, og vi foretrækker midt på dagen. 
Jeg kunne tænke mig en højskolesangbogs-syng sammen-session af fx tre kvarters varighed, hvor vi hyrer én til at spille klaver - men jeg kunne også godt bruge en musiker, der spiller guitar og synger lidt blandet i en times tid, altså uden decideret fællessang. Det er ikke lige min mands favorit”ting” at synge, men han vil gerne bakke op om det alligevel. 
Men jeg har også tænkt i noget escaperoom-agtigt eller lidt á la et opgaveløb, hvor gæsterne i hold skal knække koderne - temaet skulle så være vores fælles historie med “tidslommer” fra de år, vi har kendt hinanden. 
Vi har min arbejdsplads, en stor skole med sportsplads og natur lige “i baghaven” til rådighed - dog er flere af gæsterne forhindret i at kunne gå ret langt, så en travetur er ikke sagen for alle. 
Endnu en mulighed er forskellige aktiviteter fra kl. x-x - fx før maden - rundboldturnering, vikingespil, brætspil etc. Er der så nogen, som slet ikke gider deltage i dét, kan de bare komme senere. 

Deltagerne er primært midaldrende voksne - faktisk er eneste barn vores barnebarn på til den tid to år. 

Gode ideer? Videreudvikling af mine forslag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mor og meget mere skriver:

Vi har sølvbryllup til september og vil markere det festligt med familie og venner. 
“Problemet” er, at vi nu har holdt en håndfuld studentergilder og runde fødselsdage ud fra cirka samme koncept og gerne vil gøre det anderledes. Vi er ikke til tre retter mad/buffet og efterfølgende dans og snak fra 18-? Derfor har vi fejret førnævnte begivenheder á la “Kom mellem 11 og 14, der er buffet (salat og grillkød) fra kl. 13, senere kaffe og dessert/kage og let aftensmad (ofte thaisuppe), når vi er sultne igen”. 
Jeg gad godt, at folk (og vi selv) efterfølgende kan huske, at dette var sølvbrylluppet og ikke den ene eller anden runde fødselsdag - altså at det skiller sig lidt ud. Ikke nødvendigvis mht. menuen - mere på indholdssiden. 
Jeg kunne tænke mig en højskolesangbogs-syng sammen-session af fx tre kvarters varighed, hvor vi hyrer én til at spille klaver - men jeg kunne også godt bruge en musiker, der spiller guitar og synger lidt blandet i en times tid, altså uden decideret fællessang. Det er ikke lige min mands favorit”ting” at synge, men han vil gerne bakke op om det alligevel. 
Men jeg har også tænkt i noget escaperoom-agtigt eller lidt á la et opgaveløb, hvor gæsterne i hold skal knække koderne - temaet skulle så være vores fælles historie med “tidslommer” fra de år, vi har kendt hinanden. 
Vi har min arbejdsplads, en stor skole med sportsplads og natur lige “i baghaven” til rådighed - dog er flere af gæsterne forhindret i at kunne gå ret langt, så en travetur er ikke sagen for alle. 
Endnu en mulighed er forskellige aktiviteter fra kl. x-x - fx før maden - rundboldturnering, vikingespil, brætspil etc. Er der så nogen, som slet ikke gider deltage i dét, kan de bare komme senere. 

Deltagerne er primært midaldrende voksne - faktisk er eneste barn vores barnebarn på til den tid to år. 

I forhold til Escape Room købte vi det på min tidligere arbejdsplads "To-go" - og de kom ud på vores konference center og så foregik det der. Det var rigtig fint og sjovt - og de var super fleksible. Så det kunne være en mulighed. Ved selvfølgelig ikke hvor i landet du bor og hvilke muligheder der er der. 

Lyder ellers super hyggeligt

Anmeld Citér

30. marts 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

Jeg syntes det lyder som  en god ide, med de forskellige aktiviteter, som rundbold og kongespil, så er der noget for alle. Man kan have noget kaffe-slapperdas undervejs, for dem som "blot" vil heppe og hyggesnakke og så kan måske slutte af med noget havefest (grill, hygge, musik osv)?

Vi har selv sølvbryllup til næste år, og pt snakker vi om at rejse med unger og svigerbørn i en uge istedet for fest. Men jeg er med på en læser, om du får nogen gode ideer, for det kan da være at jeg kunne blive inspireret

Anmeld Citér

31. marts 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Escrape room ideen lyder da fin

Højskolesangbogen syng sammen lyder rent ud sagt røv sygt og ville personligt være de længste 45 min i mit liv Men vi er selvfølgelig forskellige og kender ikke jeres venner /familie, den var ikke gået i min omgangskreds

Anmeld Citér

31. marts 2024

Mor og meget mere

Fortvivlet skriver:

Escrape room ideen lyder da fin

Højskolesangbogen syng sammen lyder rent ud sagt røv sygt og ville personligt være de længste 45 min i mit liv Men vi er selvfølgelig forskellige og kender ikke jeres venner /familie, den var ikke gået i min omgangskreds

Det er jo dét - rigtigt mange i vores omgangskreds og familie ville synes, det var alletiders, men jeg er også helt med på, at det for nogen ville være virkelig kedeligt/mærkeligt/røvsygt. Jeg ved bare ikke helt, om det også gælder nogle af vores gæster. Jeg var til en fest for nogle år siden, som begyndte med sådan en session, og der var reaktionerne meget positive. Men der var vist også kun gæster fra cirka samme segment - vores gæster er nok mere blandede. 
Ville du synes, det var til at holde ud, hvis der undervejs, under spisningen, blev sunget fx fem sange i alt med passende pauser imellem? Jeg ville så håndplukke sangene og lave et sanghæfte med teksterne. Jeg spørger ikke, om det ville være dit livs højdepunkt - men om fem gange tre-fire minutters sang ville være spiseligt? Du ville ikke behøve synge med, ingen tvang

Jeg synes, det er markant bedre end diverse lejlighedssange, og mange af os elsker at synge. 

Anmeld Citér

31. marts 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

I min familie er der mange, der rigtig gerne vil synge.

Jeg har flere gange været med til, at sangene var en del af en tale - enten til eller fra hovedpersonerne. Og så sange, der enten har været brugt til at præsentere grupper i festen. Fx

Kolleger (også en lærer): Sensommervise, fordi det er en rigtig skolesang

Børnene: De smukke unge mennesker

Egne børn: Fuld af nattens stjerner

Osv.

Eller dele af et levet liv til en rund fødselsdag

Til et sølvbryllup kunne det jo være noget med din mands og dit forhold

Fx: At mødes og være forelsket - Du kom med alt hvad der var dig

At få børn, der vokser op: Fuld af nattens stjerner

Hvad der nu ellers har været i jeres liv af gode og mindre gode ting - eller sange, der repræsenterer jer som par… 

Og må jeg så for øvrigt foreslå Fortabt er jeg stadig - skulle du ikke kende den.

Det giver en god ramme, synes jeg. Og så bliver det måske også lidt meningsfuldt for dem, der ikke er vilde med at synge. De kan fokusere på indholdet i teksten og hvad den siger om jer.

I min familie er det også nogle gange bare ønskekoncert ud På de små timer. Genialt synes jeg.

Anmeld Citér

31. marts 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Hvad med havefest a’la festival. Sådan lidt Skanderborg festival det år I blev gift. Gæsterne får festivalarmbånd, der er slå søm i træblok og lignende spil, spille de hits der blev spillet dengang, folk klæder sig i festival outfit. Food truck.. mm. Prøv at Google konceptet der er mange fede ideer. 

Anmeld Citér

31. marts 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det med at synge kan virkelig falde ud til begge sider. Men jeg tror chancen for success vokser markant hvis du finder en musiker som også kan synge for. Fællessang bliver så meget bedre, når der er en til stede som kender sangene og har noget gennemslagskraft. Muligvis 45 minutter er til den lange side, hvis der er folk til stede som ikke er glade for sang.

Opgaveløb synes jeg lyder som en rigtig fin idé, især hvis det er umiddelbar nærhed så de evt gangbesværede også kan være med.

Anmeld Citér

31. marts 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Hvad med en fin lille bryllups kage i kan skærer sammen når det er kaffetid lavede selv vores bryllups kage det super nemt  

Anmeld Citér

31. marts 2024

Mor og meget mere

Timf skriver:

Hvad med en fin lille bryllups kage i kan skærer sammen når det er kaffetid lavede selv vores bryllups kage det super nemt  

Det er absolut også planen. Jeg lavede også bryllupskagen til vores bryllup, og min datter lavede til sit. Hun har i den grad overhalet mig indenom som kagebager, så hun får opgaven til vores sølvbryllup. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.