Anonym skriver:
Meningsmåling siger at ca 70% af danskerne, frygter at krigen i Ukraine, breder sig, også til herhjemme, må ærlig være ved, at det er først den sidste månedes tid, jeg er begyndt at blive bekymret, og er nysgerrig på hvordan i reagerer på det, at det efterhånden er en bask realitet, at vi skal forberede os på krig?
Jeg troede ikke på, at Trump blev valgt til præsident første gang. Jeg troede ikke på at corona ville nå Danmark og lukke landene ned. Jeg troede ikke på, at vi blev hjemsendt. Jeg troede heller ikke, at Putin turde/var dum nok til at invadere Ukraine.
Jeg tror desværre ikke særlig meget på min egen intuition mere
Jeg tror ikke rigtig på krig i Danmark, i hvert fald ikke konventionel krig, men jeg har tydeligvis taget fejl flere gange før. Det er ikke noget, jeg lader have større indflydelse på min dagligdag, da jeg så føler at min tid bliver spildt. Men jeg er begyndt at øge det helt almindelige hverdagsplatter, jeg altid har haft. Lidt ekstra mel, gryn, sukker, dåsemad som makrel og tun, vand, en lille batteridrevet radio, batterier osv. Har langt fra alt på “listen” endnu.
Tænker risikoen nok er størst for en form for digital krig, og så er det nu meget rart, at jeg ikke nødvendigvis skal ud og handle, men kan klare mig et par dage. Det giver mig ro i maven. At andre gør langt mere eller slet intet giver jo forhåbentlig dem ro i maven.
Anmeld
Citér