Er jeg pessimist eller realist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg frygter ikke krig med Putin, men jeg er overbevist om at vi i min levetid vil opleve at samfundet som vi kender det for alvor begynder at kollapse på verdensplan.

Klimaforandringer og deraf migranter i millionvis fordi store dele af verden bliver ubeboelige. Andre steder vil bliver mere beboelige men vi er generelt ikke så gode til at blande kulturer, hvis man ser på det i et historisk perspektiv. Der vil komme massiv kamp om vand og ekstremt vejr.

Jeg arbejder med at udvikle teknologier, som kan mitigere klimaforandringerne, og jeg skal alt for ofte sort på hvidt forholde mig til at der sker alt alt alt for lidt for at reducere drivhusudledningerne og alle de teknologiske udfordringer vi står overfor

Det tænker jeg også vi vil desværre, må være et hårdt job, når det står sådan til.

Jeg har heller ikke rigtig bekymret mig om krig, selvfølgelig læser man de ting der sker i Ukraine m.m, men da min mand læste meningsmålingerne op, tænkte jeg, om jeg bare går rundt i min lille bobel, deraf min tråd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Men hvad mener du med “krig”? Det er en ret bred term. Jeg tror du bliver nødt til at bryde det ned til fx militær krig, cyberkrig, hybridkrig, handelskrig etc

Krig er for simpelt og menigmand har nok ikke forudsætninger for at forstå kompleksiteten.

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

En barsk realitet ..? Jeg forbereder mig ikke mht lager og mentalt bekymrer jeg mig ikke før der står russere i gaderne hvilke er - aldrig. 

Nu var det min kære mand der fortalte mig om, hvor mange danskere, der frygter krig, har som sagt, ikke selv gået og bekymret mig så meget om det, før nu.

Men kan da se, når jeg læser adskillige artikler, at vi står i en alvorlig situation, og det er ikke bt eller ekstra bladet jeg referere til, jeg synes at det er en bask realitet, at vi skal forberede os på, at krigen kan sprede sig, men det jo selvfølgelig inviduelt, hvordan man tolker/reagere på de informationer.

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du nogle kilder på det for jeg har udelukkende det modsatte 

Har prøvet adskillige gange at indsætte link, men kan ikke få det til at virke.

Anmeld Citér

30. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Har prøvet adskillige gange at indsætte link, men kan ikke få det til at virke.

Kan du ikke bare skrive kilden? 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Nu var det min kære mand der fortalte mig om, hvor mange danskere, der frygter krig, har som sagt, ikke selv gået og bekymret mig så meget om det, før nu.

Men kan da se, når jeg læser adskillige artikler, at vi står i en alvorlig situation, og det er ikke bt eller ekstra bladet jeg referere til, jeg synes at det er en bask realitet, at vi skal forberede os på, at krigen kan sprede sig, men det jo selvfølgelig inviduelt, hvordan man tolker/reagere på de informationer.

Men hvad siger din kære mand om de mange danskere, der frygter krig? Hvilken slags krig er det, de er bange for. Det er - som en anden skriver - ret væsentligt.

Anmeld Citér

31. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Meningsmåling siger at ca 70% af danskerne, frygter at krigen i Ukraine, breder sig, også til herhjemme, må ærlig være ved, at det er først den sidste månedes tid, jeg er begyndt at blive bekymret, og er nysgerrig på hvordan i reagerer på det, at det efterhånden er en bask realitet, at vi skal forberede os på krig?

Jeg troede ikke på, at Trump blev valgt til præsident første gang. Jeg troede ikke på at corona ville nå Danmark og lukke landene ned. Jeg troede ikke på, at vi blev hjemsendt. Jeg troede heller ikke, at Putin turde/var dum nok til at invadere Ukraine.

Jeg tror desværre ikke særlig meget på min egen intuition mere Jeg tror ikke rigtig på krig i Danmark, i hvert fald ikke konventionel krig, men jeg har tydeligvis taget fejl flere gange før. Det er ikke noget, jeg lader have større indflydelse på min dagligdag, da jeg så føler at min tid bliver spildt. Men jeg er begyndt at øge det helt almindelige hverdagsplatter, jeg altid har haft. Lidt ekstra mel, gryn, sukker, dåsemad som makrel og tun, vand, en lille batteridrevet radio, batterier osv. Har langt fra alt på “listen” endnu. 

Tænker risikoen nok er størst for en form for digital krig, og så er det nu meget rart, at jeg ikke nødvendigvis skal ud og handle, men kan klare mig et par dage. Det giver mig ro i maven. At andre gør langt mere eller slet intet giver jo forhåbentlig dem ro i maven. 

Anmeld Citér

1. april 2024

Anonym

Anonym skriver:

Meningsmåling siger at ca 70% af danskerne, frygter at krigen i Ukraine, breder sig, også til herhjemme, må ærlig være ved, at det er først den sidste månedes tid, jeg er begyndt at blive bekymret, og er nysgerrig på hvordan i reagerer på det, at det efterhånden er en bask realitet, at vi skal forberede os på krig?

Skænker det ærlig talt ikke en tanke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.