Er jeg pessimist eller realist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Frygter du krig i danmark

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.041 visninger
17 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. marts 2024

Anonym trådstarter

Meningsmåling siger at ca 70% af danskerne, frygter at krigen i Ukraine, breder sig, også til herhjemme, må ærlig være ved, at det er først den sidste månedes tid, jeg er begyndt at blive bekymret, og er nysgerrig på hvordan i reagerer på det, at det efterhånden er en bask realitet, at vi skal forberede os på krig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Meningsmåling siger at ca 70% af danskerne, frygter at krigen i Ukraine, breder sig, også til herhjemme, må ærlig være ved, at det er først den sidste månedes tid, jeg er begyndt at blive bekymret, og er nysgerrig på hvordan i reagerer på det, at det efterhånden er en bask realitet, at vi skal forberede os på krig?

En barsk realitet ..? Jeg forbereder mig ikke mht lager og mentalt bekymrer jeg mig ikke før der står russere i gaderne hvilke er - aldrig. 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg mener ikke at have læst en officielt udmelding om, at vi skal forberede os på krig herhjemme, så jeg ved ikke hvor du får det fra, at det er en barsk realitet?

Men nej, jeg forbereder mig ikke, og jeg bekymre mig heller ikke om det. 

Anmeld Citér

30. marts 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Jeg går ikke rundt og er bange. 

Men vi har talt om at fylde en kasse med langtidsholdbar mad + vand + radio. Med det udgangspunkt, at det er en sikkerhed vi aldrig håber vi skal bruge. Ligesom forsikringer. 

Efter Corona er min tankegang ændret. Inden Corona havde jeg ALDRIG forestillet mig at lande skulle lukke ned og vi skulle gå med mundbind. Så det har helt sikkert ændrer noget. Aldrig sig aldrig. Ting kan åbenbart ske. 

Men igen, er ikke bange eller utryg. Og det fylder ikke alverdens i mine tanker medmindre de nærmer dig emnet i TVavisen fx 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym

Har du nogle kilder på det for jeg har udelukkende det modsatte 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Pb18

Om det er rigtigt at 70% af danskerne frygter at krigen vil brede sig, kan jeg ikke lige vurdere, men jeg nægter at tro på at 70% frygter at den vil brede sig til Danmark.

Hvad er formålet med indlægget andet end at puste yderligere til nogle personers frygt? Dit indlæg er i al fald ikke neutralt formuleret... 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg frygter ikke nogen egentlig krig. Jeg tror ikke på, at Putin tør gå længere end Ukraine, så hvis der bliver noget, så bliver det en kold krig, hvor alle lande i Europa og USA opruster deres våbenlagre og lederne i Rusland og Østeuropa vil snakke om potentiel krig. Det kan give noget økonomisk ustabilitet men jeg frygter ikke, at det ender med soldater og bomber her.

Jeg bekymrer mig helt ærligt mere om, hvem der skal være træner i Liverpool, når Klopp stopper til sommer og om vi har fået udvalgt de rigtige ting at se i Australien til sommer.

Når det er sagt, så har vi da et viktualierum her i vores nye hus, hvor der er mad på hylderne, men det handler lige så meget om at købe stort ind, når der er tilbud eller have mad på hylden til andre situationer, som når familien er nedlagt med sygdom eller anden travlhed gør, at det er rart ikke at behøve at tænke madindkøb ind i dagligdagen

Anmeld Citér

30. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Der er stor forskel på om man har svaret at man frygter at krigen breder sig, og at man frygter at krigen rammer Danmark. Jeg kunne godt tro, at krigen kunne brede sig til andre østlande, men jeg ser det som urealistisk at krigen skulle brede sig til Danmark. 

Jeg synes ikke der er noget i vejen for at man sikrer, at Danmarks beredskab er bedre end det er pt. Vi blev fanget på sengen da corona startede, da vi ikke havde noget beredskab til at håndtere en epidemi. Vi kan forhåbentligt lære noget af dette. Det betyder ikke, at man melder ud til befolkningen at man regner med at der kommer en militær konflikt her. 

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym

Jeg frygter ikke krig med Putin, men jeg er overbevist om at vi i min levetid vil opleve at samfundet som vi kender det for alvor begynder at kollapse på verdensplan.

Klimaforandringer og deraf migranter i millionvis fordi store dele af verden bliver ubeboelige. Andre steder vil bliver mere beboelige men vi er generelt ikke så gode til at blande kulturer, hvis man ser på det i et historisk perspektiv. Der vil komme massiv kamp om vand og ekstremt vejr.

Jeg arbejder med at udvikle teknologier, som kan mitigere klimaforandringerne, og jeg skal alt for ofte sort på hvidt forholde mig til at der sker alt alt alt for lidt for at reducere drivhusudledningerne og alle de teknologiske udfordringer vi står overfor

Anmeld Citér

30. marts 2024

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Om det er rigtigt at 70% af danskerne frygter at krigen vil brede sig, kan jeg ikke lige vurdere, men jeg nægter at tro på at 70% frygter at den vil brede sig til Danmark.

Hvad er formålet med indlægget andet end at puste yderligere til nogle personers frygt? Dit indlæg er i al fald ikke neutralt formuleret... 

Altså har set andre tråde her om emnet, så må jeg vel også, har da på ingen måtte opfattet det som, at de vil pustes til andres frygt, men at man havde brug for frirum/debat til at lufte sine tanker i.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.