Pynt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må barn pynte amok i stue?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.302 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. marts 2024

Bløpsmor

Profilbillede for Bløpsmor

Jeg er minimalist og får rod i hovedet af for mange ting. Jeg synes også det meste pynt er grimt

Min datter på 8 eeeeeelsker pynt, højtider og traditioner og bliver enormt skuffet over at jeg ikke lader hende dimse hele stuen til.

jeg er ked af at ødelægge hendes glæde, men med tre børn er der konstant meget rod og mange ting i forvejen. Jeg så derfor helst lidt men godt i en vindueskarm eller én af fladerne. Hun må selvfølgelig pynte alt det hun vil på sit eget værelse, men det er hun sjovt nok ikke interreseret i. 

ville i lade hende “overtage” stuen og så bide det i sig at det roder endnu mere eller ville i sætte foden ned og insistere på at i pynter stuen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2024

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Herhjemme bestemmer jeg ultimativt i stuen. Det er så også her jeg sover, så det skal virkelig være et sted jeg kan holde ud at være. Så nej, her får børnene ikke lov til at pynte stuen til. Hvis der skal være pynt skal det være min smag og jeg bestemmer hvor. 

De må pynte lige så tosset de vild på deres værelser.

Anmeld Citér

27. marts 2024

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg eeelsker pynt!!!! Jeg pyntet til alle højtider og traditioner, men det er vigtigt at det ikke bare bliver rod ovenpå rod. Alt nips er særligt udvalgt og i kombination med blomster/dekorationer. Min ældste på 8 år vil også gerne være med, men har forstået at mor bestemmer på det område. 

Anmeld Citér

27. marts 2024

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Hvad med at udvælge et bestemt område, hylde, skænk, opslagstavle eller hvad I nu lige kan komme i tanke om, som kan pyntes?

Herhjemme har børnene deres kreationer stående på en halvmur, de bliver fjernet og gemt væk, når højtiden er ovre

Anmeld Citér

27. marts 2024

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Jeg har altid været fuldstændig ligeglad med pynt. Min mor fandt glæde i at pynte en masse op til jul, men for familiens skyld, og nu er det så blevet min tur.

Jeg pynter op for at glæde min datter, så hun må derfor gå ligeså meget amok som hun vil. Vi gør det sammen, og jeg er kun glad for hun vil være med og hopper begejstret rundt med gode ideer. Havde jeg bare været mig selv, havde jeg ikke gidet, ville ikke se pointen med at gøre det.

Anmeld Citér

27. marts 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ingen amok her på martriklen - jeg synes simpelthen ikke at det er særlig rart at se på. Vi laver masser af krea og “pynt” til alle højtider, men fælles-områderne styrer de voksne og generelt bor vi sparsomt. Lidt mere løs snor får de på værelserne, men ingen af dem er “heldigvis” heller til den vilde side .. 

Anmeld Citér

27. marts 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har det fuldstændig ligesom dig og synes det er så rart når det er overstået og jeg får lov at tage det ned igen, så det kan også noget

Anmeld Citér

27. marts 2024

SiOd

Profilbillede for SiOd
Bløpsmor skriver:

Jeg er minimalist og får rod i hovedet af for mange ting. Jeg synes også det meste pynt er grimt

Min datter på 8 eeeeeelsker pynt, højtider og traditioner og bliver enormt skuffet over at jeg ikke lader hende dimse hele stuen til.

jeg er ked af at ødelægge hendes glæde, men med tre børn er der konstant meget rod og mange ting i forvejen. Jeg så derfor helst lidt men godt i en vindueskarm eller én af fladerne. Hun må selvfølgelig pynte alt det hun vil på sit eget værelse, men det er hun sjovt nok ikke interreseret i. 

ville i lade hende “overtage” stuen og så bide det i sig at det roder endnu mere eller ville i sætte foden ned og insistere på at i pynter stuen?

Jeg forstår dig 100%!!!  

Måske du kan give hende et område i stuen som var “hendes”, hvor hun må “give den gas”   Så begrænses det lidt…

Da mine to første var små, hang jeg to billedhylder op i gangen, hvor alle deres børne-kreationer måtte stå - deres helt eget “galleri”, som viste deres ting, men på en afgrænset og stadig kontrolleret måde. Så skiftede vi bare tingene ud når de lavede nye ting

Anmeld Citér

27. marts 2024

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Bløpsmor skriver:

Herhjemme er børnenes værelser deres frirum hvor de må pynte op lige så tosset som de vil. Men resten af huset bestemmer de voksne. 
jeg har det ligesom dig, jeg får rod i hovedet af for meget rod. 
Til jul har vi dog en vindueskarm i børnehøjde hvor der har været ting de har kunnet flytte rundt på. Ellers er alt andet pynt og ikke legetøj og ikke til diskussion. 

Anmeld Citér

27. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det er fint at lade børnene gå amok, når det nu gør dem glade. I stedet for at begrænse det areal, hun må pynte op, kunne du måske begrænse tidsrummet til fx påskens helligdage - torsdag til mandag - og til jul fra fx d. 20.-26.? Blot en tanke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.